דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול אפקטיבי - לנהל את עצמי 

מאת    [ 29/10/2010 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2949 פעמים ]

כל אחד מאיתנו מוצא עצמו מפעם לפעם במצבים קשים. בייחוד נכון הדבר לגבי מי שעומד בעמדת המנהיג. ניהול משברים, יישוב סכסוכים, מציאת פתרונות, קבלת החלטות - כל אלו הם עניין שבשגרה עבור מי שנבחר להוביל. האתגרים שמזמן תפקיד ההנהגה מצריכים שיטות יעילות להתמודדות. על כל מנהל לדעת כיצד לנהל את עצמו בשעת לחץ ורק אז יוכל לנהל את עובדיו. אז איך עושים את זה? הסרט החדש "לנהל את עצמי" נותן מספר הצעות.

 

כולנו בני אדם, כולנו עלולים לעשות טעויות. כשעובד שוגה, לעיתים אנו נוטים לאבד את העשתונות. זו תגובה מובנת, אך לא יעילה. במקום לגרום לעובד להרגיש רע, כדאי לראות בשגיאתו הזדמנות פז ללמדו דבר חדש. אדם לעולם אינו נלהב ללמוד כמו לאחר שעשה שגיאה.

גם כאשר קורית תקלה, קל לנו להטיח האשמות, אך זה רק יוצר תרבות של בריחה מאחריות והמצאת תירוצים. נזיפות אינן מועילות, הן רק גוזלות זמן ואנרגיה. במקום זה כדאי להשקיע את המשאבים בפתרון הבעיה.

 

מפעם לפעם, בעת דיונים, העובדים זקוקים למנהיג בעל יכולת של קבלת החלטות שינתב אותם לכיוונים יעילים. אולם, אין פירושו של דבר שעל המנהיג להכריע את הכף לטובת צד זה או אחר. כאשר המנהל נוקט צד בקבלת החלטות, דעתו נוטה לשים קץ לדיון. כל מי שלא מסכים חושש להביע את דעתו וכך ניתן בקלות לפספס הצעות מעולות. על מנהיג הקבוצה לתווך, לא לשפוט. בנוסף, חשוב לזכור שאנשים שמרגישים מוערכים עובדים טוב בהרבה מאלו שחשים כי מזלזלים בהם. לכן, כדאי תמיד לשמור על ראש פתוח ולתת לכל עובד הזדמנות להשמיע את רעיונותיו, גם אם יישמעו מעט מופרכים. בעולם של ימינו יש להעריך נכסים כגון יוזמה ויצירתיות.

 

מובן מאליו שגם המנהל עלול למצוא את עצמו לעיתים בויכוח עם עמיתים לעבודה. חשוב לזכור שוויכוחים אינם מובילים לפתרונות. כשאנשים כועסים הם מפסיקים לדבר ופועלים מאחורי הגב. עדיף לנסות לנהל משא ומתן, להתפשר. זה מעיד על ניהול מתוך הקשבה וראיית התמונה בשלמותה.

 

ולסיום, שעת המבחן האמיתית של מנהיגות דגולה היא שעת משבר. לעיתים, במצבים שנראים חסרי תקווה, לתגובתו של המנהיג לחדשות הרעות ישנה השפעה רבה יותר על העובדים מאשר לחדשות הרעות עצמן. כשהעובדים רואים שהמנהל נכנע - הקרב אבוד מבחינתם מראש. במקום להתעלם מהבעיות או לנסות להסתירן, על המנהיג לגייס את העובדים ולהוביל את המתקפה.

 

חברת מולטידע מייצגת בישראל בלעדית את חברות הפקת סרטי ההדרכה המובילות בעולם (ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ודרום אפריקה).
מולטידע מספקת למנהלים ולעובדים סרטי הדרכה בתחומים של ניהול, מנהיגות, שיפור שירות, מכירות, איכות, בטיחות, משוב, תרבות ארגונית, תקשורת בין אישית, שפת גוף, קבלת החלטות, משא ומתן, הטרדה מינית ועוד ועוד... 

שפת גוף תרבות ארגונית


שיווק אתרים באינטרנט


בת מצווה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב