דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות לקוחות או חילוץ לקוחות ? 

מאת    [ 29/10/2010 ]

מילים במאמר: 628   [ נצפה 2652 פעמים ]

מר ג'יימסון יצא בשמחה לצניחה עם המצנח החדש שרכש. אלא שדבר בלתי צפוי אירע!!! בעודו באוויר, גילה מר ג'יימסון המסכן כי המצנח שלו מסרב להיפתח...

 

לאחר שהוא מגלה שהמצנח שלו מסרב להיפתח, הוא יוצר מייד מהאוויר קשר טלפוני עם החברה שמכרה לו את המצנח ומבקש פתרון דחוף לבעיה. נציג חברת המצנחים האדיב יודע בדיוק מה לעשות – לא לפני שהוא מעביר את הלקוח "גיהינום קטן" בדמות "כמה שאלות קטנות" בזמן שהלקוח מונה את השניות לקראת מותו הקרב בהתרסקות. מלחיץ, נכון?!   

 

הסרט "חילוץ לקוחות", שאורכו חמש דקות, מציג בצורה הומוריסטית את התסכול של הלקוח המיואש מעברו השני של הקו, שמצד אחד מקבל שירות מאוד אדיב, אך מצד שני חש שלא רגישים למצוקה בה הוא נמצא.

 

האם נציג שירות לקוחות שנותן שירות טלפוני יכול לדעת מה עובר על הלקוח שלו למרות שאינו רואה אותו? ומה יכול ללמוד הלקוח על הנציג שיושב בקצה השני של הקו?

הסרט "בשיחת טלפון: עניין של גישה" מסביר שההתרשמות של הלקוח מנותן השירות מורכבת מכמה גורמים:

 

המילים הן רק מרכיב אחד בתהליך התקשורת, כיוון ששפת גוף עוברת גם היא באמצעות מכשיר הטלפון. לכן כשמשוחחים עם לקוח, יש לנהוג כמו בפגישה פנים אל פנים: לשבת זקוף, להעניק ללקוח את מלוא תשומת הלב ולחייך. לא לפשפש בנייר כי שומעים הכל (!).

 

התרשמות הלקוח מנציג השירות מושפעת גם מנימת הקול, המהווה 45 אחוזים מהמסר. קול גבוה מידי ובלתי יציב עלול להישמע ילדותי. הקול צריך לשדר ביטחון ולהיות יציב וברור.

 

חשוב להקשיב באופן פעיל לבעיות הלקוח. לא לקטוע את דבריו, זה לא מנומס.

מחוות של הקשבה פעילה בשיחה טלפונית הן: "כן", "נכון", "בסדר", "אני מבין", "זה נהדר". כשאתם מאזינים, הקשיבו היטב. בהקשבה אמיתית, נותן-השירות שם עצמו בנעלי הלקוח ומגלה אהדה למצבו. נסו באמת להבין את רגשותיו. גלו אכפתיות.

 

והכי חשוב, כדי לתת שירות טוב באמת צריך ללכת "צעד נוסף", לקחת אחריות על הלקוח, להשקיע עוד מאמץ. לראות בפתרון הבעיה אתגר. גם אם אי אפשר לפתור את הבעיה, חשוב שהלקוח ירגיש שעשיתם כל שביכולתכם כדי למצוא פתרון.

 

כל זה בונה את אמון הלקוח. נאמנות הלקוח שווה יותר מכספו. זיכרו את חשיבותם של לקוחות נאמנים, שהופכים לשגרירים של החברה כשהם משבחים אותה בפני חבריהם. הם עדיפים על כל סכום שמושקע בפרסום.

 

ולבסוף, יש לנהוג כלפי הלקוח כפי שהיינו נוהגים כלפי עצמנו. להיות ידידותיים, כנים ואדיבים.

זכרו, לא חשוב אם בעיית הלקוח אינה נראית לכם מספיק חשובה או דרמטית, מה שחשוב הוא איך היא נראית בעיני הלקוח עצמו. אז ליתר ביטחון, יש לגלות עניין בבעיה ולטפל בה בצורה מעשית ואדיבה.

 

בסופו של דבר, ההבדל בין שירות טוב לשירות מצוין טמון בגישה!

מולטידע מפעילה ספריה מקצועית ועדכנית של סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר לביצוע כל סוגי הלמידה בארגון. 09-9585907 multyeda@inter.net.il ת.ד. 40 קיבוץ שפיים שיפור שירות | עבודת צוות | שפת גוף | מנהיגות | תרבות ארגונית שפת גוף תרבות ארגונית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב