דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בין תיירות נכנסת, תיירות עסקית ותיירות חינוכית - קווים משותפים ומאפיינים דומים בנישות השונות בתיירות הנכנסת 

מאת    [ 28/10/2010 ]

מילים במאמר: 420   [ נצפה 3030 פעמים ]

תיירות חינוכית אינה בהכרח טיול בתי ספר

תיירות חינוכית מכילה תחומי תיירות מגוונים ומרתקים הן בתיירות הפנים, בתיירות האידיאולוגית וכמובן גם בתחום התיירות הנכנסת. מארגני, מממני והוגי התיירות החינוכית נמנים אף על שוק תיירות הפרימיום – תיירות עסקית  מעצם היותם ראשי ארגונים גדולים, בעלי ממון ואף אוליגרכים בעליי אידיאלים.

להלן מספר דוגמאות של תיירות חינוכית קלאסית:

-          טיולי בתי ספר – לרוב עושים שימוש במדריכים בעלי תו תקן שאינם בהכרח מורי דרך (דבר המקומם עד מאוד את מורי הדרך ואת אגודת מורי הדרך), טיולים אלו הינם לרוב טיולי יום אחד לתלמידי הגנים והכיתות הנמוכות וטיולי בני יומיים שלושה המשולבים בלינת שטח כגון במתחם חאן השיירות לתלמידי כיתות גבוהות. טיולי בתי ספר חייבים להיות מתואמים אל מול חדר המצב במשרד החינוך, מאובטחים ומלווים בחובשים / מגישי עזרה ראשונה...

 

-          טיולי תנועות נוער – טיולים של תנועות נוער כגון הצופים, הנוער העובד והלומד, המחנות העולים, בית"'ר, בני עקיבא ועוד תנועות. לרוב טיולים ומחנות בני יום עד יומיים הכוללים גם כן לינה בקמפינג – מאהל או אכסנייה.

 

-          טיולי תגלית / מסע וכדומה – טיולים בעלי גוון אידיאולוגי ותוכנית עשירה ומקורית המפגישים בין נוער יהודי מכל רחבי העולם עם מדינת ישראל, אתריה, האוכלוסייה שלה ועוד. תיירות זו מאופיינת בקבוצות גדולות של נוער וסטודנטים מחו"ל המתארחות בארץ לתקופה של כ-10 ימים. טיולים אלו הינם נישה של התיירות החינוכית בתוך התיירות הנכנסת

ארגון טיול בתחום התיירות החינוכית הינו משימה מורכבת מעצם תפעול קבוצה גדולה יחסית, צעירה יחסית והכוללת תיאומים רבים ושילוב של מסלולים לא שגרתיים (ועל כן קיימת חשיבות מכרעת לקיום כיסוי ביטוחי הולם למפעילי התיירות החינוכית).

כפי שצוין בראשית הכתבה, מארגני התיירות החינוכית ובפרט אלו העומדים מאחורי פרויקטים עצומי מימדים כגון תגלית ומסע נמנים על חוג הלקוחות ה – VIP – הלקוחות העסקיים ברמה הגבוהה ביותר. מדובר לרוב באנשי עסקים רמי דרג מחו"ל, בכירים בקהילות היהודיות בצפון אמריקה, תורמים מארה"ב ושאר בעלי ממון עם רקע אידיאולוגי פרו ישראלי. כשאורחים מסוג זה מגיעים לביקור בארץ, יש לוודא כי הם זוכים לטיפול מקצועי ע"י חברת תיירות נכנסת המבינה תיירות עסקית, הבוחרת להם בקפידה את המלונות המתאימים ביותר, את מורה הדרך הטוב והקרוב אליהם ביותר מבחינה אידיאולוגית ושתצליח להפתיע גם אותם – המגיעים ארצה עשרות פעמים בשנה באתרים וברעיונות חדשים. הצלחת טיול פרטי של אנשים מסוג זה מהווה תמיד מנוף אדיר לצמיחת התיירות העסקית הממומנת על ידי אותם אנשים ממש בהיקפים של עשרות אלפי תיירים בשנה.

 

 

 

 

אהלן אולימפוס בע"מ - אילת (תיירות איזורית) - אור יהודה (תיירות פנים) תיירות עסקית, תיירות נכנסת, תיירות יוצאת  פטרה קהיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב