דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יוגה בתקופת ההריון 

מאת    [ 28/10/2010 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2227 פעמים ]

קודם כל, כמו שכבר נאמר באין ספור מאמרים, לא מומלץ לבצע פעילות אירובית עד השבוע ה-12 וזאת מכיוון שזהו הזמן שבו ההריון מתייצב ועדיף לא לסכן את ההתפתחות העובר(רוב ההפלות הטבעיות קורות בזמן זה), לאחר מכן ניתן להתחיל פעילות בגבול הסביר כמובן, ישנן סוגי התעמלות מומלצות יותר ומומלצות פחות.

פיאלטיס, יכולה להכין אותך לקראת הלידה בכל הקשור לעבודת רצפת האגן והבנה ברורה יותר של הפעלת שריריי הליבה והיכולת לשלוט בשרירים אלו. יוגה לעומת זאת משלבת תרגילים המדגישים את הנשימה  ואת היכולת להיות מודעת לנפש ולגוף ביחד. חשוב לדעת לשלב בין תרגול הפילאטיס שמחזק יותר את הגוף ומאפשר תנועה של אזור האגן ועמוד השדרה לבין יוגה שמאריכה שרירים ומגבירה את המודעות לגוף, בשתי האסכולות המודעות לתנועה הינה פאקטור משמעותי.

אני חושב שישנם שתי מטרות מרכזיות בעת ביצוע פעילות גופנית בזמן הריון:הראשונה היא להגיע למקסימום שליטה בגוף שלך בעת ביצוע תרגיל, כך שכשתגיעי ללידה עצמה תהיה לך שליטה מירבית בתהליך(כן, ברור לכולם שכאשר אפידורל נכנס לתמונה השליטה שלך בתהליך היא מוגבלת) והדבר השני הוא להביא למקסימום מודעות בכל תנועה ותחושה של הגוף בזמן תרגול. המודעות באה לידי ביטוי בתחושות שונות של מתיחת שריר, גיוס שריר, מגע או העברת משקל ועוד. כדי להגיע לידי מודעות ושליטה בגוף יש צורך להשתמש בכלי הקרוי - נשימה, יש צורך להשתמש בהכנסה והוצאה של אוויר באופן מודע כחלק מהתרגול. הן ביוגה והן בפילאטיס הנשימה מהווה חלק משמעותי בשיעור, תרגול נשימתי אינו קשור רק להרפיה, פראניימה(תרגול נשימה מעולם היוגה) או מדיטציה, הנשימה היא חלק חשוב המחבר בין היכולת לשלוט בתנועה לבין המודעות לה. לאחר שהפנמנו את הדברים הללו קל יותר לבצע את הפעילות בה בחרתן. כמובן שהדגיישים בפעילות גופנית לאשה בהריון יהיו שונים מדגיישים לאדם ממוצע, תהיה יותר תשומת לב להארכת שרירי הגב בגלל הכאבים שנוצרים מהתקצרות שרירים אלו, תהיה תשומת לב לתנועת האגן כדי למקם את העובר במקום(הוא עמור לעבור סיבוב והתהפכות עם הראש לכיוון עצם הזנב) וכן תהיה תשומת לב לפתיחת בית חזה הנוטה להסגר בזמן ההריון ומהווה מרכיב חשוב לנשימה שהולכת ונהיית פחות נוחה עם גדילתו של הרחם ודחיפת הסרעפת כלפי מעלה.

תקופת הריון הינה תקופה לא קלה מבחית פיזית - אף אחד לא אוהב להיות מוגבל,אבל תנצלו זאת כדי לחזק את הגוף ולחדד את התודעה כמה שרק אפשר, היוגה וגם הפילאטיס בהריון הינן שיטות שאין בילתן, שילוב של השתיים יכין אתכן בצורה טובה לתקופה זו - וכן,אירובי פחות מומלץ אבל בהחלט ניתן לבצע במידה והגוף רגיל לכך-בהצלחה.

המאמר נכתב על ידי חן גבירשטיין מנהל מרכז ליוגה, תנועה לגיל הרך ו פילטיס ברמת גן

 

מרכז הנותן שיעורי פילאטיס, פילאטיס בהריון יוגה רמת גן בניהולו של חן גיברשטיין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב