דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערכות פריצה: Crimepack 

מאת    [ 28/10/2010 ]

מילים במאמר: 849   [ נצפה 3236 פעמים ]

אחת מערכות הפריצה הפופולריות בשנים האחרונות בקרב עברייני האינטרנט נקראת בשם שלא משאיר מקום לטעויות: Crimepack (חבילת פשע) - ערכה פשוטה לשימוש, עם ממשק שיכול לדבר אל ליבו של כל פושע מתחיל, שמאפשרת לתקוף כמות גדולה של גולשים באמצעות אתרים נגועים.

כפי שניתן לראות כבר במסך הכניסה לממשק של Crimepack, הכותבים של הערכה החליטו לפנות למכנה הנמוך ביותר של כל העבריינים בפוטנציה עם תמונות שמזכירות את התחביבים של טוני מונטנה מהסרט "פני צלקת". השימוש בגרפיקה מושקעת, תפריטים פשוטים, וגימיקים נועד למשוך חלקים גדולים יותר מאוכלוסיית העבריינים באינטרנט, גם כאלה שיש להם ידע טכני בסיסי ביותר. כותבי הערכה הוסיפו גם סלוגן לקמפיין השיווקי שלהם: "highest rates for the lowest price” מה שאומר, בתרגום חופשי, פגיעה בכמה שיותר גולשים במחיר הנמוך ביותר. הקמפיין מתבצע בחלקו בצורה של דואר זבל, כמובן, ומתגאה בכך שהערכה לא משתמשת במספר גדול של פרצות אבטחה כמו ערכות פריצה אחרות אלא מתמקדת במספר מצומצם של פרצות עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

כמו כל ערכות הפריצה, Crimepack משתמשת בפרצות אבטחה ידועות שנסחרות בסכומים גבוהים מאוד בקרב משפחות הפשע שאחראיות על הפיתוח ועל ההפצה של הערכות. הרבה מפרצות האבטחה נמצאות בשימוש במספר ערכות פריצה במקביל, ולמרות שרובן המכריע כבר תוקנו בצורת עידכוני אבטחה, הן עדיין זוכות לאחוזי הצלחה לא רעים – מה שמראה שחלק משמעותי מהגולשים באינטרנט עדיין לא דואג לעדכונים אוטומטיים או יזומים.

בממשק של הערכה משולבות גם סטטיסטיקות מפורטות, שמראות לעבריין שמשתמש בה בדיוק איך היא מחזירה לו את ההשקעה של 400$ ברכישה שלה. ניתן לראות את מספר הגולשים שנכנסים לאתרים הנגועים, כמה מהם הודבקו בהצלחה, חלוקה לפי מדינת המוצא של הגולשים, ואיזו פירצת אבטחה הצליחה להדביק אותם. בדוגמא הבאה ניתן לראות סטטיסטיקות של ערכת Crimepack שהשתמשו בה כדי להדביק אתרים גרמניים, ומכאן מספר הגולשים הגבוה מגרמניה.

דבר נוסף שמשותף לרוב ערכות הפריצה, הוא השימוש באתרים נגועים על מנת לתקוף מספר גדול ככל הניתן של גולשים. קיימים כלים בערכה שמאפשרים לפרוץ בקלות לאתרים ולשתול בהם קוד זדוני שתוקף אוטומטית כל גולש שמגיע לאתר. לא מדובר רק באתרי פורנו ושיתוף קבצים – ישנן פעמים רבות בהן פורטלים גדולים יחסית מותקפים ומשמשים לתקיפת הגולשים – בדר"כ הפריצה לאתרים גדולים מתגלה ומתוקנת במהירות יחסית, אבל עם תעבורת גולשים גבוהה גם מספר שעות יכולות להספיק לתקיפה של עשרות אלפי גולשים. מספיק לראות את הקלות היחסית בה האקרים טורקיים הצליחו לפני מספר חודשים לפרוץ יותר מאלף אתרים ופורטלים ישראלים לאחר פרשת האונייה מרמרה ולהעלות במקומם דפים עם הודעות נאצה כדי להבין כמה התופעה רחבה. במקרה של אתר נגוע הגולש לא יראה שום דבר יוצא דופן באתר, אלא אם כן הוא יותקף בצורה של תוכנת אנטי וירוס מתחזה, מה שיגיע בצורה של חלון קופץ עם אזהרה כלשהי לגבי וירוסים במחשב שדורשים סריקה מיידית.

הערכה Crimepack נמצאת בפורומים מחתרתיים כבר משנת 2008, כאשר היא מעודכנת בצורה שוטפת בכל מספר חודשים בגרסה חדשה שמוסיפה עוד יכולות ופרצות אבטחה עדכניות יותר. בשנת 2009 כבר היתה הערכה בגרסה 2.1 ובתחילת 2010 יצאה הגרסה שהביאה את "הפריצה לתהילה" של Crimepack בקהילות ההאקרים וחברות האבטחה - גרסה 2.8, שהוסיפה שתי פרצות אבטחה שמכוונות ל Adobe Reader 8 – התוכנה הפופולרית לקריאת מסמכי PDF, ולדפדפנים שעדיין מחזיקים בנתח השוק הגדול ביותר, Explorer בגרסאות 6 ו- 7. כמו כן שולב בממשק מנוע אוטומטי ליצירה של Iframe שמשמש להתקפה על גולש שנכנס לאתר הנגוע (ארחיב יותר על שימוש ב Iframe בחלק הבא של סדרת הכתבות).

גרסה 3.0 שיצאה בגרסת Alpha בחודש מאי השנה, הכילה כבר 14 סוגים של מתקפות שונות, שמנצלות פרצות אבטחה במערכת ההפעלה Windows, דפדפנים פופולריים, Adobe reader ו- Flash, Java ותוכנות מסרים פופולריות – מה שמכסה את רוב הגולשים באינטרנט. כמו כן התווסף לממשק מנוע שמאפשר לבדוק אם אתר נגוע שבו הפורץ משתמש כדי לתקוף גולשים נמצא באחת מהרשימות השחורות של חברות אבטחה שונות.

בגרסה 3.1.3, שיצאה ממש לפני חודש, התווסף כלי ליצירה של מסמכי PDF נגועים (כאלה שידביקו גם גולשים שמשתמשים ב Adobe Reader בגרסאות 9.2) שהמפתחים של הערכה עדיין לא הספיקו להטמיע בממשק של הערכה. כמו כן, התווספה רשימה של כתובות IP של חברות אבטחה וספקיות אינטרנט, שמיועדת לחסום ניתוח או גילוי של אתרים נגועים ע"י הערכה. בין הכתובות הרבות ניתן גם למצוא את כל ספקיות האינטרנט הגדולות בישראל.

כדי להתגונן בפני ערכת הפריצה הזו, וערכות רבות אחרות, חשוב להתקין תוכנת אנטי וירוס טובה שיודעת לסרוק בצורה יעילה ומהירה אתרי אינטרנט בפרוטוקולים HTTP/S, להגדיר עדכונים אוטומטיים למערכת ההפעלה ולדפדפן, אם הוא מאפשר זאת, ואת כל האפליקציות שבהן אנחנו משתמשים בגלישה באינטרנט.

בחלק הבא בסדרת הכתבות על ערכות פריצה נעבור על הערכה שנקראת שלא במפתיע בשם של אחותי – Elenore.

הכותב הוא אמיר כרמי, ראש צוות התמיכה הטכנית בחברת קומסקיור, הנציגה הבלעדית בישראל של חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס ESET NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security. קומסקיור מפעילה בארץ מוקד תמיכה ופתרונות טכניים בשפה העברית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב