דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצלחה, אושר, הגשמה- נעים או מפחיד? 

מאת    [ 28/10/2010 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1947 פעמים ]

הצלחה, אושר, הגשמה. מילים כל כך יפות שלכאורה אמורות להעלות חיוך, לגרום לנחת. אז למה הן גורמות לכל כך הרבה אנשים תחושה שהבטן מתהפכת? תחושה שאולי כדאי לדבר על משהו אחר? 

כי זה מה שקורה כשמאדירים מושגים, כשממלאים אותם בתחושה שכזה בדיוק אני חייבת להשיג לעצמי,  ועד שלא יהייה לי,  משהו לא בסדר. אז כן, אני מאמינה כי אלו דברים נשגבים- והם כל כך נשגבים שהם ממש כאן, לידינו מתחת לאף ובין הידיים. להצלחה, הגשמה ואושר יש נטיה להיות מעוצבים על פי קוד תקופה, כמו מושגי יופי. בעבר היופי הייה מוגדר באופן שהיום נראה לא הגיוני לאנשים רבים. 

הדיעות והרצונות שלנו מעוצבים לא מעט על פי סטנדרטים חיצוניים, על פי מה ששמענו וראינו, ואתם יודעים מה? לא מעט פעמים מה ששמענו וראינו הוא למראית עין. או אמיתי, אבל של מישהו אחר. לאישה אחת יכולה להיות תחושת הצלחה והגשמה בניהול קריירה מפוארת, ולאישה אחרת אותה תחושה תגיע בניהול משפחה בדיוק כפי שרצתה, לצד משרה נחמדה ולא יותר (השוואה נדושה אך ייסורים נפוצים).

מה גורם לי לתחושה טובה? מה יגרום לי להביט במראה בגאווה? מתי בפעם האחרונה שאלתי את עצמי מה אני באמת באמת רוצה להשיג בחיי? אלו הדברים שימלאו את המושגים הפשוטים בעיניי של אושר, הצלחה והגשמה.

בתהליך האימון אני מוצאת את הנקודה בה המתאמן מאפשר לפתוח את הנושא באופן הגלוי ביותר. בדרך שאנחנו עושים יחד יש התייחסות לרצונות המוצהרים ולרצונות המושתקים. לעיתים עולה כי הם דומים, לעיתים מתברר כי המוצהרים הם חיפוי על דברים אחרים. אני מאמינה בזכות וביכולת של כל אדם לקיים חיים של סיפוק, ועד אשר לא יימצאו הרצונות הנקיים והטהורים, אפשר ללכת לכל הכיוונים מבלי למצוא את ההגשמה העצמית.

ההגשמה היא לא משהו נשגב בשמיים, היא ממש כאן, בין הידיים שלנו, מה שהופך אותה לרחוקה ומרוחקת הם אותם מחסומים, אותן השתקות שהתרגלנו להפעיל עליה. ההגשמה נובעת מהפנים ולא מן החוץ, תחושת האושר היא בתוכינו, ולא ברשימת המכולת של ההישגים שלנו בשיחה עם מכרים. 

תחושה של אושר יכולה להגיע ממבט אמיתי אל החיים ומההבנה כי המקום בו אנו נמצאים טוב לנו, שמה שיש לנו ממלא ומספק אותנו. ההגשמה וההצלחה תגיע בכל מיני צורות, לעיתים תהייה זו דרך של השגת מטרות שטרם הצלחנו להשיג,  ולעיתים - בראייה צלולה ונקיה של חיינו בדיוק כפי שהם- ללא שפיטה עצמית וללא מחוייבות לסטנדרטים חיצוניים.

מאמנת אישית ועובדת סוציאלית.
-מאמנת ומלווה 
בצמתי החלטה בתחומים השונים של החיים.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב