דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בגדי נשים לאורך ההיסטוריה 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 4761 פעמים ]

בגדי נשים לאורך ההיסטוריה

אפשר לסקור את ההיסטוריה האנושית באמצעות כמה נתיבים. נתיב אחד הוא מאורעות היסטוריים, נתיב שני הוא התפתחות הטכנולוגיה, התפתחות האמנות וגם, התפתחות מושג האופנה ובכלל זה, בגדי נשים וגם אופנת נשים.

בגדי נשים אינם רק פונקצינאליים ומצייתים לרוח התקופה אל גם סמל מגדרי לאורך השנים. ניתן לומר בוודאות כי לאורך ההיסטוריה נשים היו בצד המדוכא ואילו הגברים בצד המדכא. יחסי הכוחות הללו התבטאו בכל התחומים וגם בתחום בגדי נשים. נשים התלבשו כפי שגברים אמרו להם, כפי שהן אמורות להיראות בעיני הממסד הגברי, חסודות, פייתניות, הדורות או מוזנחות.

לנשים, באותן תקופות חשוכות, לא הייתה דיעה בעניין המראה שלהן ואיך שהן אמורות להתלבש. עניין זה נמשך עך סוף המאה ה- 19. בסרטים על אותה תקופה ניתן לראות בבירור כי בגדי נשים היו לא נוחים, בלשון המעטה, הם הבליטו את החזה והרבו בבד ובמחוכים, מה שהקשה על הנשימה ועל היציבה של האישה.

המאה ה- 20 - תחילת השינוי

השינוי במעמדן של נשים התחיל במאה ה- 20 אם ציאתן של נשים לעבודה, זאת בעקבות מלחמת העולם הראשונה. לשם כך, הנשים היו צריכות ללבוש בגדי נשים שהלמו את מעמדן החדש כמפרנסות העיקריות של הבית, בעוד הגברים נמצאים בשדה הקרב. נהוג לציין את המעצבת קוקו שאנל ששינתה את פני העולם עם עיצובי בגדי נשים נועזים, קלילים וחשופים. היא שאפה לשחרר את הנשים מהמחוכים הכואבים ולשחרר את האישה מאותו מבט גברי המחליט בשבילן מה ללבוש.

כשחזרו הגברים מהקרבות נדהמו לגלות את הנשים שלהן לבושות בסגנון שונה לחלוטין מזה שעזבו. אך את הנעשה אין להשיב ומעתה ואילך בגדי נשים היו לסמל שחרור האישה. הענייו רק התגבר עם מלחמת העולם שנייה והנוראית. נשים הפכו להיות פקטור בשוק העבודה, הקימו עסקים משלהם ולבשו בגדי נשים המותאמים אך ורק להן.

בגדי נשים כיום

כיום, במאה ה- 21 כאשר ברור לכל הנשים כי הן יכולות לבחור ממגוון גדול ברשת חנויות בגדים אילו בגדי נשים שהן רוצות, הבגד הופך להיות אמירה חברתית, סוציו - אקונומית. תרבות הצריכה של ימינו היא תרבות צריכה של מותגים וסמלי סטטוס ופחות של יופי ואסתטיקה. כלומר, המשמעות של בגדי נשים יותר חשובה מהבגד עצמו.

במילים אחרות, בגדי נשים הפכו להיות אמצעי להבדלה בין אדם לאדם, אופנה הגורמת לכולן להיראות אותו דבר בדיוק. באופן שונה אך מבוסס על אותו עיקרון, נשים הן שוב משועבדות באמצעות בגדי נשים. משועבדות לנארטיב הכלכלי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב