דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחון וטיפול בכאב לאחר אירוע מוחי 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2950 פעמים ]

טיפול בכאב לאחר אירוע מוחי

אנשים רבים לאחר אירוע מוחי סובלים מכאבים בגפה העליונה. ישנן סוגי כאב שונים. יש אנשים שסובלים מכאבים רק בעת הנעת היד, יש כאלה שסובלים מכאבים גם בתנועה וגם במנוחה, יש כאלה שסובלים מכאב לכל אורך היד ויש כאלה שסובלים מכאב רק באיזור הכתף. הסיבות לכאב בגפה העליונה לאחר אירוע מוחי הינן מגוונות. כאב לאחר אירוע מוחי הוא אחד הגורמים לירידה באיכות החיים ולקושי בתפקוד היומיומי ולכם יש לאבחן ולטפל בהתאם.

כאב עלול להיגרם מסיבות שונות. כאשר מדובר בכאב כרוני חשוב לברר עם רופא או מטפל שיקומי את מקור הכאב. באופן כללי ישנן מספר סיבות שכיחות לכאב בגפה העליונה שנפגעה בעקבות אירוע מוחי :

טונוס אב נורמלי – אנשים רבים שסובלים מטונוס גבוה (ספסטיות) סובלים מכאב. טונוס גבוה הוא  עליה ברגישות להתנגדות מתיחה פסיבית של השריריים המלווה ברפלקסים גידיים מוגברים. טונוס גבוה גורם למעשה לכיווץ יתר של קבוצת שרירים ולעיתים לכאב בזמן הנעת שרירים מכווצים אלו.

קיצורים עקב חוסר הפעלה – כאשר אדם לאחר אירוע מוחי אינו מניע באופן פסיבי או אקטיבי את ידו המשותקת או החלשה מתחילים אורכי השרירים להתקצר. אורך השריר מתקצר למעשה בגלל חוסר ההפעלה ולא בגלל האירוע. במצב זה כל תנועה או הפעלה של היד בתנועות שונות (באורכי שריר שונים) עלולה לגרום לכאב של  השריר

פריקה – לעיתים קרובות לאחר אירוע מוחי קיימת חולשה שרירים באזור חגורת הכתפיים וסביב מפרק הכתף. בנוסף, נוצר חוסר איזון בטונוס השריר וקיים טונוס נמוך (יד רפה מדי). הדבר גורם ליציאה וחוסר יציבות של הזרועה (עצם ההומרוס) ממפרק הכתף. במצב זה תנועות ובעיקר תנועות לגובה ולצד מניבות כאב חד באזור מפרק הכתף.

פרט לסיבות השכיחות הללו יכולות להיות סיבות נוספות לכאב כגון קרע גידי, סינדרום כאב יד ועוד.

הטיפול
לאחר אבחון מקור הכאב חשוב לטפל בהתאם. טיפול בכאב הנגרם מספסטיות מתבסס על תרגילי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק (נשיאות משקל, מתיחות) והזרקות בוטוקס לאזורי השרירים הכואבים והמכווצים (מסובסד /נכנס לסל הבריאות). כאב הנובע מקיצורים מחייב טיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק להפעלה מבוקרת של שרירי הגפה באופן פסיבי . במידה והכאב בכתף נגרם מפריקה ניתן לשקול התאמת של שמיניה/מתלה עם או ללא שולחנית לתמיכה עקבית ליד השמוטה. במידה והכאבים הכרונים קשים ניתן להתייעץ עם רופא בנוגע לסוגי משככי הכאבים הרלוונטים לשימוש ומינונם המתאים ולבדוק אפשרות לקבל טיפול הידרותרפיה או טיפול מבוקר במים.

להמשך קריאה בנושא  -  אירוע מוחי

http://www.hometherapy.co.ilמכון טיפולי בית למבוגרים - טיפולים פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת למשתקמי אירוע מוחי , חולי פרקינסון  וחולי אלצהיימר .


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב