דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האגדה שגילתה למה נותנים כבוד לבורסה 

מאת    [ 29/05/2007 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 3680 פעמים ]

לרוב, כאשר בוחנים את התופעה הזו של סוחרים היושבים בחדרם ושולחים הוראות אלקטרוניות, מציבים במרכז את הסוחר ולא את הבורסה. אבל בדיוק כפי שניתן לנתח את מיומנותו של דובר כלשהו בהצגתו של נושא מסוים בפני קהל, כך גם ניתן לנתח את פעולותיה של הבורסה ולראות כיצד היא עונה שלב אחרי שלב, אחר כל הדרישות מנואם כריזמטי ומבריק.

הדרישה הראשונה מפריזנטור היא ליצור סיטואציה בה לקהל יהיה נוח. שהציבור ישתרע בנוחות, ללא שום לחץ, הפרעות ורעשים. אם צופה צריך הוא יכול לגשת בקלות לשירותים. אם הוא רעב וצמא הוא יכול לפתור את המועקה מיידית. בעצם, ההצגה עם האנרגיה המושלמת מתחילה רק כאשר כולם ביחד מצליחים להתרכז אך ורק בדובר ולא מוטרדים כרגע, משום דבר.
על דרישה זו הבורסה עונה במלואה. היא מאפשרת לכל משתתף לשבת בכורסא, חופשי לארגן לו את תאו הפרטי כאוות נפשו. היא מבטלת את הצורך לצאת מהבית ולהתחכך עם אנשים שאתה לא מכיר. כולך נשאר בתחום הנוחות שלך, פנוי מטרדות לא נחוצות ומוכן לסקל כל בלת"ם (אירוע בלתי מתוכנן).

דרישה חשובה נוספת היא שמירה על קשר עין, כמה שיותר זמן עם כמה שיותר צופים. המרצה צריך לשאוף לתת יחס שווה לכולם. החשיבות של קשר עין נובעת מההקשר האנושי של קשר עין עם אמירת אמת. נסה להיזכר בהופעה של הנשיא קלינטון, כאשר הוא נשאל על יחסיו עם מוניקה לווינסקי. אז הוא הישיר מבטו למצלמה וטען בשיא יכולת השכנוע שלו כי הוא מעולם לא קיים יחסי-מין עם זאת האישה.
נחזור לבורסה. היא לא מפספסת אף אחד, נותנת לך להרגיש כאילו אתה יושב בשורה הראשונה. מסתכלת בעדינות עמוק בעיניים ודואגת לעדכן כל אחד, כל רגע בכל נתון. גם מי ששכח או החמיץ פרט, יכול מייד להתעדכן בגרף ההיסטורי ולחזור להרגיש שהוא חלק מההווה המתרחש.

דרישה שלישית היא לשימוש בשפת גוף אשר יעניין ויזואלית את הקהל ויעזור לשמור על עניין בקרב המשתתפים. רצוי שהמנחה לא יכניס ידיים לכיסים. לא יעמוד זמן רב מדי במקום אחד, בייחוד לא בחוסר תנועה. אם יש פודיום (שולחן למרצה) לא חייבים להיות רק מאחוריו, זה עלול ליצור תחושת ריחוק והרגשה כאילו הדובר יושב ב"מבצר" - מורם מהעם. מדי פעם רצוי שהמנחה ישנה את קצב תנועתו וימנע ממונוטוניות. כאשר מגיעים לחלק חשוב בהרצאה ניתן להשתמש במחוות ולהצביע עם היד לכיוון משתתף שנראה קצת רדום.
גם כאן הבורסה ממלאת אחר הדרישות בשלמות. היא כמעט לא מפסיקה לזוז ולהתנועע ואף פעם לא באותו קצב. היא משנה כיוונים בזריזות ומרתקת את הצופים בהזמנה לנסות ולנחש לאן תהיה התזוזה הבאה. גם כשהיא עוצרת, היא עושה זאת בחן ואלגנטיות, משאירה לעצמה את הזכות לזנק בכל רגע לכל כיוון. התנועות שהיא מבצעת מתאימות למגוון קהלים. הן לצופה הרגיש הבוחן כל ניד וניע והן לצופה בעל לב מאבן המתגרה רק מתנועות רחבות יותר.

ניתן היה להמשיך עם התוכן האפקטיבי והמעניין אותו הבורסה מביאה בזמן אמת, מכל קצווי תבל. עם הסבלנות שלה לדבר בגובה העיניים של כולם, מהפרופסור ועד אחרון תגרני השוק. עם היכולת לפשט דברים ולהציג אותם תמיד באותו האופן, באותה הצורה ולאותו כיוון משמאל לימין. בלי הרבה צבעים ובלי רעש בכלל.
אבל נסיים רק עם היכולת הרטורית המופלאה של השוק, הנותנת לכל אחד את ההרגשה שגם הוא יכול להרוויח. וגם אם עשית טעות והפסדת קצת, עוד רגע תינתן לך, אישית, ההזדמנות לתקן ולהרוויח.

אז בעתיד, בזמן שאתה משתתף בהצגה העולמית, נסה להבין את מקומך במשחק. אל תתפתה ממתק שפתי הדוברת ואל תנסה להוכיח אותה על טעויותיה (כי היא לא טועה לעולם). פשוט נסה להבין את עצמך, להתרכז במעשיך ולקחת אחריות מלאה על השתתפותך. בסיום אל תשכח להגיד תודה ל"גדולה מכולם" ותקווה שהיא תיתן לך להיכנס גם להופעה של מחר...


שחף פרקש - השכרת מניות  הופך את המניות שלך לנכס מניב למידע נוסף לחץ כאן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב