דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוחים פלסטיים - הקשר בין גוף ונפש 

מאת    [ 27/10/2010 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2060 פעמים ]

הרפואה הסינית מדברת כבר מאות שנים על הקשר בין גוף ונפש ועל ההשפעה ההדדית שלהם. גם הרפואה המערבית מכירה במצבים סומטוסנסוריים בהם בעקבות מצב נפשי מופיע סימפטום גופני שאין לו בעיה אורגנית. אם כן הגיוני להניח כי לניתוח פלסטי אשר לא פעם יוצר שינוי גדול בגוף תהיה השפעה נפשית כלשהי.

ההנחה הזו מלווה רופאים פלסטיים רבים אשר מבצעים ניתוחים פלסטיים הנחשבים מורכבים ובעלי השפעה גדולה כמו ניתוח כריתת שד ושחזור שד, ניתוח הקטנת חזה וניתוח הרמת גוף. כל הניתוחים הללו וניתוחים נוספים הינם בעלי השפעה מכרעת על הגוף ולפיכך השפעה על הנפש. חשוב לציין כי ההשפעה יכולה להיות מאד טובה, לדוגמא, אם בעבר היו מבצעים ניתוח כריתת שד בנפרד מניתוח שחזור שד ועל הנשים היה לעבור תקופת החלמה ראשונה ללא השד ורק לאחר מכן לשוב לחדר הניתוחים ולעבור שחזור שד, היום לאחר שנים של מחקר מבצעים את שני הניתוחים ברצף ובכך מדלגים גם על תקופת ההחלמה מהניתוח הראשון וגם על ההתמודדות הנפשית של האישה עם גוף שחסר בו אחד הסממנים הבולטים של נשיות - שד. גם כך ההרגשה כי השד אינו מקורי יכולה להיות קשה וייקח זמן שהאישה תרגיש שוב שלמה, אין צורך להעביר אותה התמודדות נוספת עם גוף חסר.

דוגמא נוספת לניתוח פלסטי שיש לו השפעה רבה על הנפש ולעיתים קרובות גם על דימוי הגוף והדימוי המיני הוא ניתוח הקטנת חזה. אומנם במקרה זה מבצעים ניתוח "חסר" ולא הגדלת חזה אך כאן פעמים רבות עומדות מול המנתחים הפלסטיים נערות אשר החזה הגדול שלהן גרם להן להתבייש בגופן, להרגיש מסורבלות ולעיתים אף להרגיש כאובייקט מבלי שהן בחרו בכך. הניתוח מאפשר להן להרגיש טוב עם גופן וליצור מערכות יחסים שקודם לכן הן לא הצליחו ליצור.  

אלמנט נוסף של הקשר בין גוף נפש בא לידי ביטוי בניתוח הרמת גוף. במקרה זה עוברות המנותחות סדרה של ניתוחים מורכבים שההחלמה מהם נחשבת לארוכה וקשה. עקב כך אחד הקריטריונים להתאמה לניתוח הוא רשת תמיכה אשר יכולה לעזור למנותחת לאחר הניתוחים. התמיכה צריכה להיות גופנית ונפשית, שכן השינוי הגופני בעקבות ניתוח מסוג הוא אדיר. כאן חוסן נפשי של המועמדת ורשת תמיכה פשוט הכרחיים.

אפשר למצוא ניתוחים נוספים אשר יכולים להוביל לשינוי נפשי, לרוב השינוי צריך להיות חיובי שכן המועמד מבקש את הניתוח ומעוניין באותו שינוי גופני ועם זאת לא פעם לא ניתן לצפות לגמרי את השינוי הגופני ואת השפעותיו. אז לפי עיקרון גוף-נפש של הרפואה הסינית - טרם ההחלטה לעבור ניתוח פלסטי כזה או אחר חשוב לקחת בחשבון שהשינוי אינו רק פיזי.     

פורטל ניתוחים - פורטל אשר עוסק בניתוחים פלסטיים, טיפולי קוסמטיקה וטיפולים מתחום האסתטיקה הרפואית. בפורטל ניתוחים ניתן לקרוא על שלל הניתוחים והטיפולים וליצור קשר חינם וללא התחייבות עם מרפאות מומחים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב