דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במלחמה כמו במלחמה 

מאת    [ 29/05/2007 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 4131 פעמים ]

שבע שנים תמימות חיים אזרחי שדרות ויישובי עוטף עזה תחת איום הקסאמים ומדינת ישראל אינה מספקת לתושבי האזור פתרון וביטחון. ממשלות קמות ונופלות שרי ביטחון מתחלפים ודבר לא קורה למעט מבצעים ופעולות כאלו ואחרות לכיבוי שריפות ועזרה ראשונה. טענות של ניסינו הכל ואין פתרון לירי הקאסם אינן מתקבלות, אם למשל היה ירי מתמשך למרכז המדינה או לתל אביב, המדינה ייתה מתמודדת עם הבעיה כפי שהיא מתמודדת עם הבעיה בדרום? ברור שלא. הממשלה פשוט אינה מוכנה בשלב זה לשלם את מחיר הפתרונות האפשריים ואולי אזרחי מרכז הארץ אינם מוכנים עדיין לשלם את המחיר. כאשר התנאים באזור עדיין לא בשלים לפתרונות בדרכי שלום, נראה שאין מוצא אחר מאשר בדרכי מלחמה.

כבר כעת שורר ברשות הפלשתינית/חמאסית כאוס מוחלט ומלחמת אחים, אם כיבוש עזה אינו עולה על הפרק בשלב זה חייבת הממשלה להורות לצה"ל על פגיעה בלתי פוסקת בכל סממן שלטוני של החמאס ופגיעה בכל כוח חמוש, הפיכת חייהם של תושבי עזה לבלתי אפשריים יגרמו במוקדם או במאוחר להפסקת הירי לעבר שטחי עוטף עזה, האש תופסק ברגע שהלחץ הצבאי יהיה רצוף ובלתי נסבל, פגיעה וחיסול של ראשי החמאס או כל כוח לוחם אחר חייב להתבצע ללא הפסקה.

אין ממשלה בעולם שהיתה מאפשרת למצב זה להתקיים ללא תגובה, מדינה השומרת על ריבונותה חייבת להגיב בכל כוח ודרך אפשרית על-מנת לגרום לצד השני להבין שהאלימות לא משתלמת, אין במקרים אלו מצב נסבל של ירי כזה או אחר, הירי והתוקפנות חייבים להיפסק ולאלתר.

הדמיון בין החזית הצפונית מאז נסיגת צה"ל מלבנון בשנת 2000 ותוקפנות החיזבאללה כלפי יישובי הצפון עד מלחמת לבנון 2 לבין המתרחש בעזה אינו מפתיע, חוסר התגובה של ממשלת ישראל בצפון במשך שש שנים הביא להתעצמות החיזבאללה, לחטיפת חמישה חיילים ולאובדן ההרתעה של צה"ל. ההיסוסים של ממשלת ישראל הביאו לתוצאות מלחמה עגומות מבחינת צה"ל שאין ספק עולה בכוחו ובעוצמתו על כל אויב המסכן את מדינת ישראל, בעזה למדו על ההיסוסים הישראלים ועל תגובות פושרות של צה"ל הן לירי קסאמים ומרגמות והן לחטיפת החייל, רק שינוי קיצוני בדרכי התגובה והעקביות וההתמדה בדרך התגובה הקשה והבלתי מתפשרת תביא לתוצאות ואולי בעתיד אף הסכם מדיני, כזה או אחר.

כל עוד חושבים בצד השני שיש להם אופציה צבאית והמחיר אותו הם משלמים נסבל, לא יפסק הירי, "הרולטה הרוסית" ממשיכה לגבות את קורבנותיה וברור שנשק מדויק יותר והרסני יותר בידי האויבים מדרום זהו עניין של זמן בלבד.

למדיניות אמיצה דרושה ממשלה אמיצה. ממשלה זו והעומדים בראשה כבר הוכיחו בקיץ שעבר שאין להם את התבונה, האומץ והניסיון לניהול נכון של משברים מסוג אלו, השינוי חייב לבוא ויפה שעה אחת קודם.




בקרו באתר האישי של אביב ירון
http://www.2all.co.il/web/Sites/aviv_ron/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב