דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמאי הרכב מיהו ומה תפקידו - מומלץ לקריאה 

מאת    [ 26/10/2010 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 5361 פעמים ]

שמאי רכב הינו הסמכות המקצועית היחידה מטעם משרד התחבורה אשר תפקידו להעריך כל נזק שנגרם לרכבכם כתוצאה ממקרה תאונה נזקי טבע, פעילות עוינת, התלקחות, גניבה, נזקי רכוש וציוד ונזק מכל סוג שהוא תוך ביצוע  חוות דעת נגדיות, תביעות של כשל ואחריות מקצועית, אחריות מוסכים, אחריות מוצר, אחריות הובלה והעמסה, חישוב ירידות ערך לאחר תיקון ומתן ייעוץ טכני מקצועי.  

מחובתו של שמאי הרכב להיות הגון אוביקטיבי ומקצועי כי על סמך חוות דעתו המיומנת מעריך את הנזק שנגרם לרכב שלך. אחרי שהבנו מה תפקידו של שמאי הרכב אנו מתקדמים לביטוח רכב, ויש כאן כמה שאלות פתוחות שנענה עליהם בהמשך. 

כמה מכם התמודדו רבות ועמלו קשה מול חברות הביטוח על החזר כספי כתוצאה ממקרה ביטוח, האם השמאי מטעם חברת הביטוח באמת רוצה בטובתכם, האם שמאי הרכב מטעם חברת הביטוח שומר על האינטרס שלנו או על האינטרס של חברת הביטוח, האם כדאי למבוטח לבחור שמאי בלתי תלוי שאינו מרשימת השמאים של חברות הביטוח ? - להלן התייחסותנו לשאלות שנכתבו.

על פי סקר שבוצע בנושא התמודדות מבוטח מול חברות הביטוח עולה כי 75% מהמבוטחים אינם מרוצים משירותיהם של חברות הביטוח בעת הפעלת הפוליסה ותביעת החזרי תשלום. - שמאי רכב מטעם חברת הביטוח נקרא בעבר שמאי הבית , שמאי זה הינו שמאי שפרנסתו תלויה בחסדיהם של חברות הביטוח, מה שמשתמע הוא שאותו שמאי שומר היטב על מקום עבודתו ופרנסתו ועושה ככל שביכולתו למזער את הנזקים של חברת הביטוח תוך התעלמות מוחלטת מהמבוטח, תוך התעלמות מוחלטת מחישוב ירידת ערך מסחרית וכיוצ"ב. - לכן במקרה זה אין שמאי מטעם חברת הביטוח לרצות אתכם כמבוטחים אלא את חברת הביטוח בלבד !!

כפי שציינו מעלה אותו שמאי מטעם חברת הביטוח שומר בקפידה רבה על אינטרס של חברת הביטוח, בכל מקרה אותו שמאי מבוקר על ידי חברות הביטוח - אוי ואבוי אילו אותו שמאי בא לטובת המבוטח ו..שיחרר את ידו... אכן כן!! מומלץ לבחור שמאי בלתי תלוי ושאינו מרשימת השמאים של חברות הביטוח, את הסיבות לכך נביא בהמשך..  

חישוב ירידת ערך לאחר תאונה ו/או מקרה ביטוח. - בראש ובראשונה נגדיר את משמעותו של המושג ירידת ערך  אשר משמעה ההפרש בין שווי השוק של הרכוש וציוד המבוטח לפני שאירע מקרה ביטוח , לבין  שוויו של הרכב לאחר תיקון הנזקים שנגרמו לו. - חישוב ירידת ערך שהיא גורם משמעותי בצמצום ההפסד הנגרם לרכב בזמן תאונה, כאשר עניין הפחתת הערך נחשב בעיני חברות הביטוח כשמנת שנכנסת לכיסו של המבוטח, כאשר חברת הביטוח מנסה לצמצם בעזרת השמאי מטעמה את הפיצוי המגיע כחוק...  - כלומר.. רק שמאי אוביטיבי ובלתי תלוי  יכול לקבוע את ירידת הערך המסחרית שנגרמה לך המבוטח כתוצאה מהתאונה., ברוב המקרים חברות הביטוח לא אוהבות את קביעתו של השמאי הבלתי תלוי, וממנה כאילו שמאי בורר שזה גם מטעמה אשר זה פוסק אחוז ירידת ערך יותר נמוכה, - אבל, כשהמבוטח מתעקש ומאיים בתביעה לערכאות משפטיות ברוב המקרים חברות הביטוח מתגמשות ומשלמות את המגיע למבוטח וכפי ששמאי הרכב בלתי תלוי קבע. 

כלומר חברים חובת הסבלנות והסובלנות מצידכם כי חשוב מאוד לעמוד על זכויותיכם תוך הקפדה על עמדתכם לקבלת פיצוי מלא כפי שנקבע על ידי שמאי הרכב האוביקטיבי והבילתי תלוי מטעמכם אשר ביצע את עבודתו ביושר והגינות. 

נסיעה טובה ובטוחה, חיים שריקי שמאות רכב ורכוש 054-6800905       08-8570910


 

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת, בכבוד רב, חיים שריקי - שמאי רכב ורכוש 054-6800905 http://www.car-10.com  כתוב לנו href="http://mce_host/car-10@012.net.il car-10@012.net.il">"> car-10@012.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב