דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יצירת מוזיקה אלקטרונית - קיובייס או פרוטי? 

מאת    [ 26/10/2010 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 4998 פעמים ]

יצירת מוזיקה אלקטרונית מצריכה מספר דברים בסיסיים. החלטת להתחיל ליצור מוזיקה אלקטרונית ולהקים אולפן ביתי לצורך כך. אז מה אתה בעצם צריך? מחשב טוב, כרטיס קול מקצועי, מקלדת שליטה (מקלדת מידי) - וקדימה לעבודה. בהמשך כמובן תוכל להתפתח ולרכוש מוניטורים אולפניים, אקוסטיקה לחדר, מיקרופון אחד או שניים...

אבל בוא נתחיל בקטן:

נניח שיש לך מחשב סביר ואתה לא רוצה בשלב זה להשקיע במחשב ייעודי לאודיו. אתה צריך תוכנת עריכה - שזו התוכנה המרכזית בעזרתה תיצור את המוסיקה שלך. השאלה היא האם ללכת על תוכנה מקצועית או תוכנה חצי מקצועית? תוכנה מקצועית מובילה כגון קיובייס תתן הרבה יותר אופציות אבל תהיה מסובכת יותר לתפעול. תוכנה חצי מקצועית כמו פרוטי לופס תהיה פשוטה יותר אבל מגבילה...

תוכנת קיובייס נחשבת מזה זמן רב לתוכנה המובילה בתחום של הקלטה, סאונד, יצירת מוסיקה בכלל ו-יצירת מוסיקה אלקטרונית בפרט. תוכנת קיובייס מציעה שילוב של יכולות גבוהות בתחום המידי עם אופציות מתקדמות במיוחד בתחום ההקלטה והאודיו. יכולות אילו הופכות את תוכנת קיובייס לאופציה ראשונה ליוצרי מוסיקה באולפן ביתי.

בניגוד לתוכנות אחרות שמיועדות ליוצרי מוסיקה אלקטרונית כגון FL Studio (לשעבר פרוטי לופס) או Acid , קיובייס הינה תוכנה מקצועית לחלוטין לעריכת אודיו שמאפשרת חופש יצירתי מוחלט בתהליך ההפקה והיצירה. זאת גם הסיבה שתוכנת קיובייס היא מעט יותר מסובכת לתיפעול למשתמש המתחיל מאשר תוכנות חצי מקצועיות שנועדו להקל על חייו של המשתמש הממוצע אשר מעוניין להתחיל ליצור משהו שדומה למוסיקה אלקטרונית שהוא מכיר. לעומת הפשטות היחסית בשימוש, היתרונות שיהיו בידי מי שישכיל וילמד לשלוט בתוכנת קיובייס ברמה גבוהה הם עצומים.

ראשית הסאונד שמייצרת קיובייס הוא ברמה גבוהה בהרבה משל המתחרות החצי מקצועיות. קיובייס 5 היא תוכנה בעלת סאונד פאנצ'י ונקי במיוחד שאף תוכנה חצי מקצועית אינה מתקרבת אליו. שנית קיובייס מספקת גמישות מירבית בתחום המידי עם ממשק נוח במיוחד ה- Key Editor , ואינספור אופציות בתחום הקלטת ועריכת מידי, שימוש באפקטים של מידי, ניתוב מידי ועוד. שלישית בתחום האודיו מספקת קיובייס בנוסף למכונת הקלטה מעולה, אפשרויות לעריכת אודיו ברמות הסאונד הגבוהות ביותר. מדובר לא רק בהרבה (הרבה) יותר אופציות   עריכה, אלא בתהליכי שיפור והתאמת סאונד שנשמעים טוב יותר.

יתרון יחסי של תוכנת פרוטי לופס הוא סקוונסר התופים הנוח שלה המאפשר בניית מקצבים מתפתחים כגון אלה שמתאפיינת בהם מוסיקה אלקטרונית - בקלות רבה. אך גם יתרון זה נעלם כאשר לומדים להשתמש בשיטות עבודה ייחודיות של קיובייס כגון שימש ב- Drum Editor , או שימוש בפלאגינים ייחודיים שמאפשרים שימוש בסקונסר תופים דומה לזה המובנה בפרוטי לופס.

המורכבות היחסית והידע הנדרשים לשימוש בתוכנת קיובייס, עלולים להרתיע יוצרי מוסיקה פוטנציאליים. מורכבות זו מחייבת ברוב המקרים למידה מסודרת של ה- Cubase   במסגרת לימודי קיובייס מסודרים. מושגים בסיסיים בתחום הסאונד הם הכרחיים, ולימוד השפה הפנימית בה משתמשת התוכנה תסייע להגיע למיצוי מקסימלי של היכולות שלה והיצירתיות שלך.

לסיכום, מי שרוצה להתנסות ביצירת מוסיקה אלקטרונית יכול להתחיל משימוש בתוכנות חצי מקצועיות כגון פרוטי לופס, Acid , וגם Reason   ו- Record . מי שמעוניין לקפוץ מדרגה ולהתחיל ללמוד ליצור מוסיקה באופן מקצועי – כדאי לו להתחיל ללמוד קיובייס באופן רציני!

 

LFO הוא המרכז ללימודי האולפן הביתי. בבית הספר מתקיימים קורסים בסינטזה ועיצוב סאונד, לימודי קיובייס, קורס סאונד והפקת מוסיקה באולפן הביתי. http://www.edu.lfo.co.il/ LFO
מייצרים פלאגינים סינטיסייזרים וירטואליים ותוכנות אודיו מקצועיות לתעשיית המוסיקה העולמית תחת השם MUSICROW http://www.mcrow.net>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב