דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רירית צוואר הרחם במהלך ביוץ 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 659   [ נצפה 5794 פעמים ]

 

המחזור ההורמונאלי אצל נשים נמשך בין 28 ל 40 יום בממוצע. במהלך כל מעגל פוריות מתרחשים שינויים הורמונאליים אשר ניתן לגלותם על ידי תופעות הלוואי שהם גורמים. הפרשת אלקטרוליטיים ברוק, עלייה בחום הגוף בזמן ביוץ ועוד. אחד השינויים הפיסיים שניתן לראותם ואף לעקוב אחריהם הם שינויים ברירית צוואר הרחם.

 

ביוץ מתרחש כ-14 יום לאחר תום הווסת האחרונה. ביוץ הוא למעשה התהליך בו ביצית אחת, או במקרים נדירים שתיים, יוצאת מן השחלה אל עבר החצוצרה שם היא ממתינה לזרע שיפרה אותה. אם לא התרחשה הפריה בזמן ביוץ הביצית תפלט מן הגוף יחד עם המחזור החודשי כ 14 יום לאחר מכן. הדימום בזמן הווסת נובע  למעשה מן היציאה של ריפוד כלי הדם ברחם שנועד לערסל את העובר ולאפשר את גדילתו אם מתרחשת הפריה. כאמור, אם אין הפריה ואין קליטה של העובר ברחם, כלי הדם והביצית נפלטים החוצה.

 

עם סיום הווסת מתחיל מחזור פוריות חדש. בשלבי מחזור שונים רירית צוואר הרחם מגיבה לשינויים הללו ומשנה את מרקמה, צבעה וצמיגותה. על ידי זיהוי נכון של ההפרשות מצוואר הרחם, ניתן לשער את מועד ביוץ. כמה ימים לפני ביוץ צוואר הרחם מפריש ריר צלול, נמתח וחלקלק בעל צמיגות נמוכה. הפרשה זו נועדה לעזור לזירעונים להגיע אל הרחם ואל הביצית הבשלה על מנת להפרות אותה. ללא הפרשה זו יתקשו הזירעונים לעשות את דרכם במעלה צוואר הרחם. לאחר סיומו של ביוץ צוואר הרחם מפריש הפרשה צמיגית יותר וכהה יותר במקצת. הפרשות אלו עוינות לזרע וימנעו את חדירתו לצוואר הרחם.

 

על יד זיהוי נכון של הפרשות רירית צוואר הרחם במהלך מחזור הפוריות ניתן לשער בדיוק סביר בהחלט מתי מתרחש ביוץ. בשילוב שיטות שונות לבדיקת ביוץ כגון מדידת חום השחר, מחשבון ביוץ או בדיקות שתן או רוק, ניתן בהחלט לדעת מתי הנך מבייצת. ישנה חשיבות עליונה לדבר, מכיוון שאם ברצונך להיכנס להריון עלייך מה מועדו של הביוץ שלך. כדאי להיעזר במספר דרכים לבדיקת ביוץ שכן לכול אישה מחזור הורמונאלי שונה ואף לאותה אישה יתכנו בהחלט שינויים במחזור הפוריות מחודש לחודש.

 

הפריה של הביצית על ידי הזרע אפשרית רק לאחר יציאתה מן השחלה בזמן ביוץ. אם אינך יודעת מתי מתרחש ביוץ הסיכוי לתזמן את יחסי המין בימים אלו בדיוק אינו גבוה. ישנם לא מעט זוגות שלא מצליחים להרות מכיוון שלא מתזמנים את יחסי המין כך שיתרחש מפגש בין הביצית הבשלה לבין הזרע. כאמור, מפגש זה, אשר סופו הריון, אפשרי רק כאשר מתרחש ביוץ. אם ברצונך למקסם את הסיכוי להרות כדאי לעקוב אחר רירית צוואר הרחם ולהיעזר במקבילך בשיטות שונות לבדיקת ביוץ .

 

אחת השיטות הפשוטות, המדויקות והיעילות ביותר היא מחשבון ביוץ. על ידי הזנת נתוני המחזור החודשי שלך במשל שלושת החודשים האחרונים, יוכל מחשבון ביוץ לומר לך מתי יגיע הביוץ הבא. שיטה זו אינה כרוכה בפעולות מורכבות או לא נעימות מצידך כגון בדיקת שתן או בדיקת דם בקופת החולים. כל שעלייך לעשות הוא להזין את הנתונים בתוך מחשבון ביוץ. שילוב של שימוש בשירותיו של מחשבון ביוץ ומעקב אחר רירית צוואר הרחם בהחלט יעזור לך לדעת מתי את מבייצת ולתזמן את יחסי המין בהתאם. מעקב אחר רירית צוואר הרחם יעזור לך לדעת גם כן מתי נסגר חלון הפוריות שלך. מכיוון שרירית צוואר הרחם מפרישה ריר סמיך וכהה יותר לאחר סיומו של הביוץ תוכלי לדעת כי חלון הפוריות נסגר.

 

 

כל הזכויות שמורות © מחשבון ביוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב