דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעקב ביוץ בעזרת טמפרטורת הגוף 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 621   [ נצפה 7756 פעמים ]

 

שיטות רבות לבדיקת ימי הביוץ קיימות כיום לרשותן של נשים המבקשות להרות החל מבדיקות דם ועד מחשבון ביוץ. יתכן שהעתיקה ביותר מבין כולן היא מדידת טמפרטורת הגוף, או בשמה הידוע ? חום השחר. מדידת חום השחר עוזרת לגלות את ימי הביוץ ולתזמן את יחסי המין לימים אלו. מכיוון שניתן להיכנס להריון אך ורק בתחום חלון הפוריות חשוב לדעת מתי את מבייצת אם הינך מנסה להרות.

 

מעקב ביוץ בעזרת מדידת טמפרטורת הגוף מתאפשר בשל העובדה שבזמן ביוץ מופרש הורמון הפרוגסטרון מן השחלה. הפרוגסטרון מעלה את חום הגוף של האישה המבייצת בכחצי מעלה. למרות שמוסכם כי חום גופו של האדם הוא 36.6 מעלות, חום גוף משתנה מאדם לאדם ומאישה לאישה במקצת. בשל כך חשוב לבדוק במשך כחודשיים את חום הגוף על מנת לוודא שאכן מדובר בעליית טמפרטורה של כחצי מעלה ולא חום גוף נורמאלי עבורך.

 

מדידת חום השחר הוא למעשה מדידה של הטמפרטורה בזמן יקיצה. כלומר, טמפרטורת הגוף כמה שיותר סמוך לזמן בו את מתעוררת. חשוב למדוד את חום הגוף סמוך כמה שאפשר לזמן היקיצה שכן החום עשוי להשתנות לאחר מכן בשל גורמים חיצוניים כמו מאמץ גופני או אפילו מקלחת. חשוב לוודא שישנת היטב, לכול הפחות 3 שעות רצופות. אם המדידה נעשית ללא שעות שינה כלל או שינה לא רצופה יתכנו "זיופים" בתוצאות.

 

את מדידת חום השחר עושים בעזרת מדחום רגיל, רצוי דיגיטאלי. כל בוקר יש למדוד את החום ומומלץ לנהל רישום מדויק לפי תאריכים במקביל לתאריכי תחילת וסיום הווסת. ביוץ מופיע כ 14יום לאחר סיום הווסת החודשית אך אין מדובר בנתון יציב ובטוח אצל רוב הנשים. על מנת לתזמן נכון את יחסי המין כדי להרות חשוב לדעת מתי מרחש ביוץ. מדידת חום השחר היא אכן שיטה יעילה וקלה עד מאוד לבדוק את מועד הביוץ.

 

יתרונה של השיטה הוא בדיוקה, עלייה בהורמון הפרוגסטרון מעלה את חום הגוף ללא עוררין. יתרון נוסף הוא פשטותה של השיטה, אין צורך בבדיקות שתן או רוק, פגישות תכופות אצל הרופא לשם מעקב אחר רירית הרחם או בדיקות דם. כל מה שאת צריכה הוא מדחום, דף ועט לצד המיטה. חסרונה של השיטה בבדיקת ביוץ הוא העובדה שלא ניתן לחזות בעזרתה את מועד הביוץ העתידי. הפרוגסטרון ויחד איתו עליה בחום הגוף מגיע רק בזמן הביוץ. מכיוון שחלון הפוריות שלך נפתח יומיים לפני, הר מדידת חום השחר למעשה גורמת לך "לפספס" יומיים מחלון הפוריות שלך.

 

חלון הפוריות נפתח יומיים לפני ביוץ בפועל מכיוון שלזרע היכולת לחיות בגופה של האישה במשך כ- 48 שעות. תזמון של יחסי המין בחלון הפוריות בהחלט מעלה בצורה משמעותית את הסיכוי להרות. ניתן כיום להיעזר בשירותיו של מחשבון ביוץ על מנת לדעת את מועד הביוץ הבא מראש ולא לוותר על יומיים מחלון הפוריות. מחשבון ביוץ דורש אך ורק הזנת נתונים של שלושת מחזורי הווסת האחרונים. מחשבון ביוץ עושה את מלאכת החישוב עבורך ומחשב את זמן הביוץ העתידי, כך תוכלי למקסם את הסיכוי להרות. בעזרת מחשבון ביוץ ניתן לברר מהם ימי הביוץ בהם רצוי לקיים יחסי מין, ובכך להיות בטוחה שאת לא מפספת ימי ביוץ חשובים.

 

 

כל הזכויות שמורות © מחשבון ביוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב