דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו יומן ביוץ? 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 688   [ נצפה 4384 פעמים ]

עבור נשים אשר רוצות להיכנס להריון חשוב לדעת לעקוב אחר השינויים הגלויים והסמויים המתרחשים בגופן במהלך המחזור ההורמונאלי החודשי. גוף האישה מגיב בסימנים פיסיולוגיים לשינויים ברמות ההורמונים השונים המשתחררים במהלך מחזור הפוריות. הנתון החשוב ביותר שמנסים למצוא ולזהות הוא מועד ביוץ. מכיוון שביוץ הכרחי לכניסה להריון חשוב לדעת מתי הוא מתרחש על מנת לתזמן את קיום יחסי המין לימים אלו.

 

יומן ביוץ הוא למעשה מעקב אחר שינויים שונים המתרחשים לפני, בזמן ואחרי ביוץ. שינויים אלו כוללים מספר מאפיינים שניתן לזהות ולתעד בטבלה למשל. אחד השינויים החיצוניים הללו הוא עלייה בטמפרטורת הגוף בזמן ביוץ. הורמון המשתחרר כשאת מבייצת מעלה כבחצי מעלה את חום גופך. מדידה של החום במהלך כל מחזור הפוריות מאפשר לראות מתי מגיע ביוץ. יומן ביוץ משמש בין השאר לצורך רישום זה. מכיוון שחום הגוף מושפע מגורמים חיצוניים חשוב למדוד אותו דבר ראשון על הבוקר. מכאן שמה הידוע של השיטה ? מדידת חום השחר. ברמה הפשוטה ביותר יומן ביוץ עוקב אחר התאריכים בהם מתחילה ומסתיימת כל ווסת ותאריכי הביוץ.

 

תסמינים נוספים של ביוץ הם עלייה בהורמון ה ? LH. את רמת ההורמון ניתן למדוד על ידי בדיקת דם או בדיקת שתן ביתית. בדיקת שתן מתבצעת באותה הדרך כמו בדיקת הריון ביתית. רישום הופעת ההורמון בשתן יחסית לימי הווסת יעזור לחזות מועדי ביוץ עתידיים. מועד ביוץ אצל נשים שמחזור הווסת אצלן סדיר נוטה להיות סדיר גם כן, לכן מעקב אחר רמות ה LH בגוף הוא אפקטיבי גם כמבקשים לחזות מועדי ביוץ עתידיים.

 

דרך נוספת לבדוק ביוץ אשר גם כן ניתן לתעד ביומן ביוץ היא מדידת כמות האלקטרוליטיים ברוק. בזמן ביוץ עולה רמת האלקטרוליטיים ברוק הפה וישנם מכשירים המיועדים למדוד את רמתם. המכשירים פשוטים ונוחים ובהחלט נעימים יותר לשימוש מבדיקת שתן למשל. יומן ביוץ ישמש במקרה זה למעקב אחר תוצאות המכשיר. גם כאן, אצל נשים שמחזור הווסת אצלן סדיר, ניתן לאחר כמה חודשים לחזות את מועד הביוץ.

 

מעבר לכך, מכיוון שרירית צוואר הרחם מפרישה הפרשות משתנות במהלך מחזור הפוריות ניתן לעקוב אחר השינויים ולזהות את מועדו של ביוץ. כמה ימים לפני הופעתו של ביוץ רירית צוואר הרחם מפרישה אל הנרתיק ריר בהיר, בעל צמיגות נמוכה ונטול ריח כמעט לחלוטין.הפרשה זו מכונה הפרשה פורייה שכן היא עוזרת לזירעונים להגיע אל הרחם ואל הביצית על מנת להפרותם. לאחר סיומו של ביוץ ההפרשה הופכת לצמיגית יותר, חומצתית ומעט יותר כהה, הפרשה זו למעשה יוצרת סביבה עוינת עבור הזירעונים ואינה מאפשרת את כניסתם לרחם. מעקב אחר טבען של הפרשות אלו ביומן ביוץ יעזור לך לגלות את מועד הביוץ שלך.

 

על מנת לדעת ביתר ביטחון מתי את מבייצת כדי להשתמש ביותר מדרך אחת לבדוק ביוץ. למשל, שילוב של מעקב עצמי אחר הפרשות רירית הרחם ושימוש בשירותיו של מחשבון ביוץ. מחשבון ביוץ יוכל לחזות עבורך את מועדו של ביוץ בהסתמך על נתוני הווסת בשלושת החודשים האחרונים. תוכלי לוודא שגופך אכן עובר תהליך של ביוץ על ידי בדיקת ההפרשות. אם את רוצה להיות בטוחה אפילו יותר תוכלי להיעזר גם בבדיקת שתן יום או יומיים לפני מועד הביוץ שניתן לך על ידי מחשבון ביוץ.

 

ללא ספק, אם ברצונך להעלות את הסיכוי להריון חשוב לנהל רישום מסודר של הפרמטרים שמאפשרים לך לדעת מתי את מבייצת. יומן ביוץ יעזור לך לשמור את כל הנתונים בצורה מסודרת. שימוש ביומן ביוץ יאפשר לך לתזמן את קיום יחסי המין לימים הפוריים שלך וכך להעלות בצורה משמעותית את אחוזי ההצלחה להריון.

 

 

כל הזכויות שמורות © מחשבון ביוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב