דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו השלב הלוטאלי? 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 17963 פעמים ]

 

מחזור פוריות של האישה נמשך בין 28 ל 40 יום. את מחזור פוריות נהוג לחלק למספר שלבים על פי התרחשויות פיזיולוגיות שונות. השלב הלוטאלי הוא הזמן בין ביוץ לבין תחילת ווסת. ביוץ מתרחש כ 14 יום לאחר סיום הווסת האחרונה בנשים שהמחזור ההורמונאלי שלהן הוא 28 יום, ואצל אחרות בהתאמה. סיומו של השלב הלוטאלי הוא בתחילתה של הווסת.

 

ביוץ הוא הזמן בו ביצית בשלה יוצאת מזקיקי שחלה ועושה את דרכה לעבר החצוצרה. אם "תפגוש" בדרך זירעון שיפרה אותה, הביצית המופרית תמשיך לרחם בו היא תקלט וממנה יתפתח עובר. אם אין הפריה הביצית תפלט יחד עם דם הווסת. השלב הלוטאלי נמשך 12-16 יום בקירוב, במהלך ימים אלו הורמונים המופרשים מזקיק שחלה מעודדים צמיחה של רירית הרחם כהכנה לביצית המופרית. באופן תקין, בסופו של השלב, אם לא נקלט הריון, מתחיל דימום ווסתי. ניתן לזהות את השלב הלוטאלי על יד מדידת חום השחר בצורה סדירה.

 

חום הגוף עולה כשמופיע ביוץ בשל עלייה בהורמון ביוץ. מדידה סדירה של חום הגוף תאפשר לך לדעת מתי את מבייצת בדיוק סביר בהחלט. במהלכו של השלב הלוטאלי חום הגוף נותר גבוה כבחצי מעלה מחום גופך הרגיל. אם טמפרטורת הגוף יורדת לפני הופעת הדימום הווסתי יתכן שלא היה ביוץ כלל. לרוב זו אינה סיבה לדאגה שכן יתכן דימום ווסתי ללא ביוץ. הדבר די נפוץ בקרב נשים ואם אינו מתרחש באופן קבוע או לעיתים קרובות אינו מצביע על בעיה כלשהי.

 

שלב לוטאלי קצר, 10 ימים או פחות עשוי ליצור בעיה בהשתרשות היריון. מכיוון שגופך מכין עצמו לקליטת הריון בשלב הלוטאלי ויתכן שידרשו כ 12-16 יום עד לקליטה סופית ומוצלחת של ביצית מופרית ותחילת התפתחות העובר, קיצור השלב הלוטאלי עשוי לגרום ליצירת סביבה שאינה אוהדת השתרשות הריון ובסופו של דבר להופעה מוקדמת של הווסת. שלב לוטאלי קצר יכול להופיע מידי פעם אצל נשים ללא בעיות פוריות מיוחדות. אם שלב לוטאלי קצר מופיע בצורה סדירה פעמיים או יותר מומלץ להיבדק על ידי מומחה פריון.

 

חישוב ביוץ מושפע משלב לוטאלי קצר שכן, שלב לוטאלי קצר, או ארוך לצורך העניין, יטה את הנתונים. אם את משתמשת בשירותיו של מחשבון ביוץ או במעקב ביוץ עצמי שלב לוטאלי קצר או ארוך במחזור הפוריות הקודם עשוי להטות את הנתונים. לצורך הדוגמא, אם חישבת בעזרת מחשבון ביוץ כי ביוץ אמור להופיע ב1.1.10 הסתמכת בין השאר על טווח הזמן בין הופעתו של ביוץ לבין הווסת במהלך חודשיים לכול הפחות. אם השלב הלוטאלי שלך התקצר והווסת הופיע מוקדם החודש הרי נתון זה אינו תקף. במקרה כזה ביוץ יופיע בתאריך מוקדם יותר. חשוב להבין שמידי פעם יתכנו סטיות מסוג זה אפילו בנתונים של מחשבון ביוץ אמין ואפקטיבי. מכיוון שמידי פעם השלב הלוטאלי מתקצר או מתארך במספר ימים.

 

ישנם גורמים רבים המשפיעים על מחזור הורמונאלי של נשים ועל ביוץ, אם אינך סובלת משלב לוטאלי קצר באופן קבוע היר אין סיבה לדאגה. כדי לבדוק אם השלב הלוטאלי שלך אכן קצר יש לעשות מעקב במשך כחודשיים לפחות. אם גילית שאת סובלת משלב לוטאלי קצר מומלץ מאוד לפנות למומחה פוריות. ניתן להאריך את השלב הלוטאלי בין ביוץ לווסת על ידי טיפול תרופתי ולתת לך את האפשרות לחזות ביוץ בצורה טובה ומדויקת יותר ולאפשר קליטה מוצלחת של העובר לאחר הפריה.

כל הזכויות שמורות © מחשבון ביוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב