דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגים שונים של בדיקות ביוץ 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 629   [ נצפה 3989 פעמים ]

בדיקות ביוץ מאפשרות לך לדעת ברמת דיוק משתנה מתי זמן הביוץ שלך הגיע. מכיוון שניתן להרות אך ורק בימי ביוץ חשוב לדעת מתי הם מתרחשים. זוגות רבים מנסים להיכנס להריון ללא הצלחה בשל חישוב לא נכון של ימי הפוריות או בשל חוסר מודעות לימי הפוריות. אם ברצונך להגדיל בצורה משמעותית את סיכוייך להרות חשוב לחשב את מועד ביוץ בצורה מדויקת כמה שיותר. ישנן בדיקות ביוץ שונות שניתן להיעזר בהן על מנת לבדוק מתי את מבייצת.

 

אחד הפטנטים העתיקים ביותר הוא מדידת חום השחר. חום גופה של אישה בזמן ביוץ עולה ב0.5 -0.3 מעלות, על ידי מדידת חום גופך בכול בוקר לפני היציאה מן המיטה ניתן לדעת בדיוק רב מתי את אכן מבייצת. כאמור, תזמון נכון של יחסי המין יאפשר הגדלה משמעותית של הסיכוי להרות. יתרונה של בדיקת ביוץ על ידי מדידת חום השחר הוא בדיוקה ובפשטות השיטה. בדיקת ביוץ בדרך זו אמינה להפליא. חסרונה של השיטה הוא שלא ניתן לחזות מראש את מועד הביוץ. חום השחר אינו עולה יום או יומיים לפני ביוץ אלא בבוקר אותו היום.

 

בדיקת ביוץ נוספת הנפוצה מאוד כיום היא בדיקת שתן ביתית. בדומה לבדיקת הריון ביתית, יש לטבול מקלון זיהוי בכוס עם שתן. המקלון מזהה את קיומו של הורמון ה ? LH  המופרש בזמן ביוץ. יתרונה של שיטה זו הוא בדיוקה הרב ובאמינותה, בדיקות שתן לקביעת מועד ביוץ מדייקות ב 99% מן המקרים. חסרונה של בדיקת ביוץ זו היא באי נעימות מסוימת שמלווה כל בדיקת שתן. התהליך אמנם לא מורכב אך בהחלט ניתן לומר שהוא רחוק מנעים.

 

בדיקת ביוץ נפוצה נוספת היא בדיקת רוק, הבדיקה מתבססת על עליה של אלקטרוליטיים ברוק הנגרמת בשל הפרשת הורמון האסטרוגן בזמן ביוץ. הבדיקה נעשית על ידי מכשיר המחובר לפד דגימה שאותו מניחים על הלשון.השיטה מדויקת לא פחות מן האחרות ויתרונה הגדול הוא שהמכיר ניתן לשימוש רב פעמי ללא צורך לרכוש תוספות כלשהן. כמו כן, הבדיקה פשוטה, עורכת כ-5 שניות ובוודאי נעימה יותר  מבדיקת שתן או בדיקת דם. החיסרון המשמעותי של הבדיקה הוא עלותו של המכיר, מעל 1000 ש"ח.

 

ישנן כמובן דרכים נוספות לבדוק מתי מועד הביוץ שלך, כגון בדיקת רירית הרחם אצל רופא ועוד .דרך נוספת לבדיקת ביוץ היא בעזרת מחשבון ביוץ. שלא כמו השיטות שתוארו עד כה, מחשבון ביוץ אינו כולל פרוצדורה מורכבת, לא נעימה או מטריחה. כל שעלייך לעשות הוא להזין את נתוני המחזור החודשי שלך במשך במחשבון ביוץ והמחשבון יחשב את מועד הביוץ. יתרונו הגדול של מחשבון ביוץ טמון בעובדה כי שלא כמו בדיקות ביוץ המזהות את ימי הפוריות רק במועדם העכשווי, מחשבון ביוץ יכול להתריע מראש על מועד הביוץ. מכיוון שזרע יכול לחיות עד 48 שעות בגופך, למעשה בעזרת מחשבון ביוץ את "מרוויחה" שני ימי פוריות נוספים.

 

שיטות רבות לבדיקת ביוץ עומדות לרשותן של נשים המבקשות להרות, לכול שיטה יתרונותיה וחסרונותיה וכול אחת בוחרת את זו שמתאימה לה ביותר. חשוב לזכור שחלון הפוריות שלך מוגבל בכול חודש ורק בו ניתן להיכנס להיריון. תזמון נכון ומדויק של יחסי המין יגדיל בצורה משמעותית את הסיכוי שלך להרות. נשים רבות נוחלות אכזבה מידי חודש מכיוון שאינן מודעות לימי הפוריות וחרף ניסיונות רבים לא מצליחות להרות. כיום בדיקות ביוץ זמינות לכול אחת, ובהחלט כדאי ומומלץ להשתמש בהן.

 

כל הזכויות שמורות © מחשבון ביוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב