דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טרמיטים-אפשר להיות אדיש, כדאי להתגונן 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 1914 פעמים ]

 

ישנם בעלי חיים רבים וגדולים הנראים לנו מאיימים - אריה, דוב זועם, נחש אנקונדה המגיע לאורך של כחמישה מטרים, כרישים ועוד ועוד. אבל לעתים אלו דווקא הקטנים ביותר, אלו שהינם כמעט בלתי נראים, אשר מסבים את הנזק החמור ביותר ומסכנים אותנו ואת המרחב הבטוח שלנו. זאת מכיוון שגם לבעל החיים הקטן ביותר ישנה עוצמה רבה עד מאוד כשהוא חלק מקבוצה גדולה, למשל, של עשרה מיליונים מבני מינו.

 

טרמיטים הם שורש כל רע. בישראל יש לפעמים נטייה לחשוב כי טרמיטים הם מסוג הצרות ששומעים עליהם בספרים, בסרטי קולנוע ובתוכניות טלוויזיה, כי מי בכלל זקוק לחברות הדברת טרמיטים פה בארץ? אבל לצערנו הרב, אין זה נכון, ובישראל קיימות ועוד איך חברות המתמחות בשירותי הדברת טרמיטים, ויש להן אפילו לא מעט עבודה.

 

כן, טרמיטים הגיעו גם לישראל. למעשה, הם נמצאים פה המון שנים, אבל התקפות רציניות של טרמיטים לא קורות כל יום, ולרוב מדובר לא במגפה אלא במקרים פה ושם. עם זאת, כבר קרה בישראל שהיו התקפות טרמיטים קשות בשכונות באזור המרכז, ואפילו בשנים האחרונות ממש. זה די מפתיע, כי אותן שכונות פגועות - בעיר ראשון לציון למשל - היו של בנייני קומות, ולא של בתי עץ קטנים על קרקע, כפי שהייתם משערים. אלא שטרמיטים יכולים לצוץ בכל מקום. זו חיה עקשנית ונסתרת, והיא מתחבאת בתוך חול. חול, כידוע, הוא חומר שמשמש גם בבנייה. מכאן קצרה הדרך להדביק בניין שלם בטרמיטים. הם אולי לא יתגלו בשנים הראשונות, אבל בשלב שזה כן יקרה, קצרה הדרך לרוץ אל חברת הדברת טרמיטים שתטפל במפגע הנורא.

 

הדברת טרמיטים שונה מהדברות של חרקים מזיקים ושנואים אחרים. קודם כל, כי טרמיטים הם חיה עקשנית ובעייתית במיוחד, ושנית בגלל נטייתה להתחבא מאחורי הקלעים, הרחק מן העין. הדברת טרמיטים היא לכן גם יקרה יחסית, בגלל העבודה הרבה והמסובכת הנדרשת בשטח כדי למגר את החיה הסוררת, או לפחות לנסות לעשות זאת (פעמים רבות צריך לחזור על הדברת טרמיטים שנית ושלישית לאחר תקופת מה של כמה שנים).

 

הדברת טרמיטים מורכבת מעבודות קידוח מקיפות כדי להגיע אל מתחת לפני השטח. למשל, חברת הדברת טרמיטים מנסה להגיע לריכוזי טרמיטים מתחת לרצפת הבית על ידי קידוחים ברצפה במרחקים קבועים. אותו הדבר עושה חברת הדברת טרמיטים גם בקירות מסוימים, ואפילו במשקופים. במקרים חמורים יותר צריך ממש לעקור תשתיות כדי להגיע אל בעלי החיים המרגיזים הללו. דרך כל הקידוחים הללו מכניסה חברת הדברת טרמיטים רעל מיוחד שאמור לחסל את המפגע. הוא מוזרק דרך כל חור וחור מכל עשרות ולעתים מאות החורים שנקדחו ברחבי הבית. כפי שניתן להבין מתיאור זה, עבודת הדברת טרמיטים אינה עסק קצר או קל לביצוע, והיא כוללת שעות עבודה רבות והתמחות בתחום, ומכאן מחירה היקר.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב