דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכת KNX - הסטנדרט האירופאי מגיע לארץ עם שניידר אלקטריק - מאת מאיר שי מחברת שניידר 

מאת    [ 24/10/2010 ]

מילים במאמר: 783   [ נצפה 6769 פעמים ]

 

מערכות התאורה, התריסים/צלונים, בקרת האקלים וכדומה נשלטו בעבר בצורה נפרדת וללא כל אינטראקציה ביניהן. הבית החכם בטכנולוגיית KNX מאפשר אינטראקציה בין המערכות השונות בעזרת מערכת אחת בלבד. בהיבט הפונקציונאלי, הבית החכם מבטל את הצורך לבצע פעולות יומיומיות מייגעות שרובנו היינו מעדיפים לשכוח. כיבוי או הדלקת המערכות החשמליות והאלקטרוניות בבית תוך כדי התרוצצות ממקום למקום היא הפעולה הראשונה שניתן בקלות מאוד לפשט עם מערכת הבית החכם של שניידר אלקטריק. ניתן להגדיר לחצן "כיבוי כללי" ביציאה מהבית ובעת לחיצה האורות יכבו, התריסים והצלונים יסגרו, מערכת מיזוג האויר תעבור למצב המתנה, הפתחים בבית ינעלו ומערכת האזעקה תדרך. זוהי דוגמא קלאסית ליישום אחד של הבית החכם אך השמים הם הגבול. ניתן כמובן לבצע את פעולת הכיבוי בשיחה מטלפון נייד, מרשת האינטרנט, ע"י הודעת טקסט (SMS) וכדומה. בנוסף, אין צורך לחזור שוב לבית כדי לוודא שכל מכשירי החשמל כבויים, ניתן לקבל פידבק (משוב) טלפוני/אינטרנטי מהמערכת לגבי המצב של כל אלמנט חשמלי בבית ואז לבחור אם לכבות או להדליק אותו. כך למשל אפשר להדליק את הדוד או להפעיל את מערכת המיזוג כבר בדרך לבית. עם התחזקות המגמה הירוקה עולות הדרישות לפתרונות חדשניים לחסכון באנרגיה גם בבתים חכמים. תאורה דולקת ומיזוג פעיל בחללי הבית שאינם מאוישים מגדילים את חשבון החשמל, מקטינים את היעילות האנרגטית ועל כן מצריכים פעולות יומיומית מייגעות הניתנת לביטול. בעזרת גלאי נוכחות בחללי הבית, ניתן לכבות את האלמנטים החשמליים באופן אוטומטי ובכך להקטין את חשבון החשמל, להגביר את היעילות ולחסוך באנרגיה. ניתן לבצע את אותה הפעולה כתלות בזמנים כך שכל אלמנט חשמלי יפעל בפרקי הזמן שהוגדרו עבורו.

 

בהיבט העיצובי, הבית החכם מבית שניידר אלקטריק מתאפיין באביזרי שליטה ייחודיים השונים מהאביזרים של סדרות המתגים הרגילות. מפסק חכם אחד נותן פתרון ידידותי ואסתטי,המתאים לקו העיצובי הכללי של הבית, ומחליף את הכמות הגדולה של המפסקים הרגילים המפוזרים על הקירות. לשניידר אלקטריק קו מוצרים רחב הכולל מסכי מגע, שלטים, עשר סדרות של מתגים חכמים עם שילוב של חיישנים ותרמוסטטים בתוך אותה מסגרת לשמירה על קו עיצובי אחיד. לרוב, מותקנים בבית חכם טיפוסי שתי סדרות של מתגים: אחת למתגים חכמים והשנייה למתגים רגילים (עבור שקעי-כח, שקעי טלפון, מחשב וכדומה). לכן, העיצוב של שתי הסדרות שונה, אך קיימת מגמה לעבור לקו עיצובי אחיד בין סדרות המתגים החכמים לסדרות המתגים הרגילים. שניידר אלקטריק פיתחה שתי סדרות של מתגים חכמים ורגילים בעלות קו עיצובי זהה ומשיקה בימים אלה את סדרת המתגים החכמים המודולאריים למסגרות מרובעות תחת המותג Unica KNX, וכן סדרת מתגים חכמים מודולאריים למסגרות מלבניות תחת המותג Allegro KNX . ניתן להתקין במסגרת מודולרית עד עשרים וארבעה לחצנים חכמים בעיצובים שונים. 

 

מהו חשמל חכם בטכנולוגיית KNX ?

טכנולוגיית KNX היא למעשה תקן בינלאומי למערכות חשמל חכם  ISO/IEC14543. בשנת 2009 אימץ מכון התקנים הישראלי את התקן הבינלאומי ובכך נקבע לראשונה בישראל תקן לבית חכם ת"י 14543. איגוד KNX העולמי ממוקם בבריסל, ומאגד תחתיו מעל ל- 130 חברות יצרניות וכ- 7000 מוצרים שונים! תקן זה מבטיח את תאימות המוצרים המיוצרים לפיו. כך למשל, ניתן להתקין מוצרים של חברות שונות המייצרות את מוצריהן לפי תקן KNX וכולם "ידברו" באותה שפה. ההצלחה חסרת התקדים של תקן  KNX בעולם גרמה לחברת שניידר אלקטריק לייצר את מוצרי הבית החכם לפי התקן המקובל בעולם ובכך להפוך לאחת מ-130 החברות המאוגדות תחת איגוד KNX. עמידה בתקן מבטיח ללקוחות:  

 

?      שרידות: במידה ויחידה תפסיק לפעול, היחידות האחרות ימשיכו לעבוד. המערכת ללא "לב מרכזי"!

?      קומפקטיות: בקרים קטנים המשתלבים בלוחות חשמל קטנים יחסית וחוסכים מקום בבית הלקוח.

?      איכות: מוצרים המאופיינים באיכות גבוהה ונבדקים ע"י האיגוד העולמי בהקפדה

?      חסכון באנרגיה: למערכת רכיבי חישה הקולטים את מצב הסביבה וחוסכים אנרגיה

?      חדשנות: מגוון מוצרים חדשים מושקים חדשות לבקרים

?      תאימות: בין יצרנים שונים המייצרים לפי התקן

?      מוניטין: היסטוריית התקנות במוסדות ומבנים ברחבי בעולם מעל ל- 20 שנים

?      עתיד: תאימות המוצרים לשנים קדימה בטכנולוגיה שעתידה מובטח

 

למידע נוסף על תקן  KNX : www.knx.org

 

חברת I FEEL קיימת למעלה מ-6 שנים וביצעה עד היום התקנת מערכות בית חכם ביותר מ-1000 אתרים שונים. בין הפרוייקטים השונים של החברה בארץ, ניתן למנות מאות וילות , עשרות חדרי ישיבות, משרדים שונים ועוד. בחו"ל ביצעה החברה את מערכות הבית החכם במלון לוטראקי ביוון, וכרגע היא מבצעת פרוייקט וילות יוקרה בסרביה. בין לקוחות החברה ניתן למנות את חברת תדהר,חברת גמול לבניה ועוד.

 

שניידר אלקטריק הינה חברה בינלאומית בפריסה גלובלית ב- 100 מדינות בעולם. החברה נוסדה בשנת 1838 וכיום מצבת העובדים בחברה הינו  114,000 עם מחזור מכירות של 18.3 מיליארד אירו. החברה מתמחה בפתרונות אינטגרציה וניהול אנרגיה בתחומי החשמל הביתי והתעשייתי. מוצרי הבקרה החכמים מיוצרים בגרמניה, בעלי תו תקן אירופאי ומאושרים ע"י מכון התקנים הישראלי.   

 

 

 

 

חברת I FEEL מערכות בית חכם מייצגת את החברות המובילות בתחום מערכות בקרת המבנה והבית החכם בארץ. לחברה מעל 1000 לקוחות ברחבי הארץ ובאירופה והיא מובילה את תחום הבית החכם. לחברה צוותי התקנות פנימיים והיא מספקת התקנה ושירות למערכות KNX ו PLCBUS חשמל חכם, אינטרקום,טלפוניה,רשתות מחשב, אזעקה ומערכות אודיו. I FEEL הינה החברה היחידה בארץ המאפשרת לך לשלוט על התאורה, מערכות החשמל,המיזוג,מערכות הקולנוע הביתי והאינטרקום על בסיס תשתית קווי פיקוד ייעודית או על בסיס רשת החשמל הקיימת בביתך www.i-feel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב