אוכל מטייקאווי--זה בריא?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אוכל מטייקאווי--זה בריא? 

מאת    [ 23/10/2010 ]
מילים במאמר: 1199   [ נצפה 3034 פעמים ]

 
 


האם חשבתם פעם מה עושים לגוף שלכם תבשילי הטייקאווי? לתינוקות יש חלב אם. ידוע שזה המזון המושלם עבורם. הוא מכיל את כל מה שהם צריכים. משתנה במהלך היום, משתנה בהתאם למזג האוויר, משתנה עם הגיל, מכיל נוגדנים, ומותאם אישית לתינוק.

אבל מה עם מבוגרים?

 

 

  הכי טוב יהיה אם פשוט נפסיק לקנות חומרי מזון מוכנים (שניצלים מוכנים ומטוגנים, רטבים שרק צריך להוסיף לסלט, אבקות תיבול מוזרות, גבינות שמנת שבאורח פלא מכילות רק 5% שומן ועוד). עדיף לרכוש רק מוצרים שהם מוצרי יסוד (גבינות, קמח, ירקות, בשרים טריים ועוד). את כל השאר ניתן להכין לבד בבית.

 

אבל... אנחנו אנשים עסוקים. לא תמיד יש לנו זמן לייצר ארוחה טרייה לכל בני המשפחה.

כמה פיתרונות:

  1. להכין אוכל פעם בשבוע לכל השבוע:
    נכון, לא מדובר בארוחה טרייה שזה עתה יצאה מהתנור בכל יום, אבל אם להיות ריאליים, אנחנו עובדים, יש לנו ילדים, אנחנו עסוקים. אין לנו זמן להכין ארוחות טריות, ועדיף ארוחה שיושבת יומיים במקרר מאשר אוכל מוכן בקופסא שיושב בסופר כבר חצי שנה במקפיא.
    מה מכינים?
    בהנחה ואין מגבלות מיוחדות, כל תחילת שבוע (או סוף שבוע), שני סירים עם עוף (או סוג אחר של בשר: הודו, קציצות, רוטב עם בשר טחון...) ברוטב כלשהו. עוד סיר אחד לתוספת (אורז, בורגול, קינואה, פסטה ועוד), וזהו. זה מה שנקרא: "לחמם ולהגיש".
    עם הזמן משתכללים: מוסיפים את האורז לסיר עם העוף, או מוסיפים לתבשיל תפוחי אדמה ואז יש לנו את כל המנה בסיר אחד.
    הגיוונים בנושא הזה הם אינסופיים!
  2. להכין דברים שניתן להקפיא:

  3. נניח שיום אחד אתם מקדישים להכנת ממולאים  ותבשילים למינהם..כגון קציצות ברוטב,צלי עוף  בכמות גדולה,כי להכין מעט או הרבה  זו אותה עבודה. חצי משאירים במקרר  ואוכלים עוד באותו יום או במהלך השבוע, ואת כל השאר מקפיאים. תחילה בצורה מרווחת במקפיא, ואחרי שקופא, מאחסנים בשקית את כל הקובות יחד.
    עבר שבוע אין מה לאכול. מוציאים אוכל מבושל שהוקפא מפשירים ומחממים, אפשר להקפיא גם מרקים, תבשילים (תלוי איזה ירקות יש בהם, אבל עקרונית אפשר), מאפים מוכנים לאפייה ועוד.
  4. אם בכל זאת מוכרחים לקנות אוכל מוכן קפוא או מקורר, צריך לעשות זאת בצורה מושכלת. אל תתנו לחברות המזון להאכיל אתכם חומרים שידועים או שיתגלו בעתיד כמסרטנים או מזיקים בצורה אחרת כלשהי.

 §         ארוחת בשר ורוטב עם אורז למיקרו, רק לחמם ולהגיש!!! – בידקו תוקף. בשר (שלא עוללו לו שום דבר), לא יכול להחזיק בקירור בצורתו המבושלת יותר משבוע (לכל היותר שבוע וחצי).
אם למנה יש תוקף יותר רחוק, היא מכילה חומרים משמרים.

§         סטייק עין עסיסי קפוא!!! – הוא באמת כל כך רך וכייפי, אדום, עסיסי. תענוג. שימו לב: בשר טרי צריך להיות מיושן היטב, מנתח מעולה וברמה מאוד גבוהה על מנת להיות עסיסי וקל ללעיסה. האם באמת הסטייק הקפוא הזה הוא ברמה כל כך גבוהה?
כבר מהמחיר שלו ניתן לראות שהוא אינו מה שהוא מתיימר להיות. למעשה מדובר בבשר מעובר שהוסיפו לו המון מים (כדי להעלות את המשקל), וחומרים מרככים על מנת שיהיה קל ללעיסה. לא להתקרב!

§         עוגיות פריכות וטעימות!!! – קחו בחשבון שאין לרוב החברות אינטרס להשקיע בנו חומרים טבעיים. מרגרינה יותר זולה מחמאה, ולכן מעדיפים להשתמש בה. מרגרינה אינה חומר טבעי והיום ידועים נזקיה. כמעט בכל העוגיות הפריכות הקניות יש מרגרינה. ניתן להכין עוגיות בבית בקלות עם חמאה או שמן ולקבל עוגיות טעימות ובריאות הרבה יותר (כמובן שגם כמויות של חמאה זה לא בריא, אבל לפחות זהו חומר טבעי).
באופן כללי צריך להימנע משומנים מוקשים מן הצומח (או מוקשים חלקית). אם כתוב על האריזה שהמוצר לא מכיל שומן טראנס, זו התחלה מעולה.

§         סלט ירקות מוכן וחתוך!!! – היום כמעט בכל הירקות והפירות המגיעים אלינו לסופר ישנם כמויות נדיבות של חומרי הדברה. את הירקות יש לשטוף היטב עם סבון לפני השימוש, ואולי גם עדיף לקלף חלק מהדברים שלא נשטפים בקלות. לא בטוח שבסלטים מוכנים זה המצב.
למי שעדיין לא התחיל משמעת של שטיפת ירקות עם סבון: תחשבו שאתם מרססים את הירקות שלכם ב-K300 ואחר כך שוטפים עם מים בלבד ואוכלים. עכשיו זה נשמע הרבה יותר נורא, נכון? רק שחומרי ההדברה המדוברים יכולים להיות גם יותר גרועים 

אני יכולה להמשיך עם הדוגמאות לנצח, אבל... לא רוצה לשעמם... הרעיון ברור.

 

אחרי שהפעלנו שיקול דעת בסיסי, עוברים לקרוא את התווית: יש שם חומר שאתם לא מכירים? שאינו בשימוש ביתי? עברו הלאה למוצר הבא. נכון שיכול להיות שהוא לא באמת מזיק, אבל זה שווה בדיקה. חיפוש קטן בגוגל יכול לגלות את האמת. שימו לב לרשימת ה-E-XXX   כגון: E-302   ועוד. חלקם באמת חומרים מקובלים כגון לימון כחומר משמר או כורכום כצבע מאכל, אך הרבה מהם יכולים להיות באמת מסוכנים.

 

אתם תתפלאו איזה השפעה יש לחומרים הנ"ל על גופינו. ילדים שאוכלים בריא יותר יהיו רגועים ומרוכזים יותר. כנ"ל לגבי מבוגרים. אנשים שאוכלים בריא יותר יסבלו הרבה פחות מכאבי ראש יומיומיים, וכאבים שונים ומשונים.

 

אני יכולה להעיד על עצמי מניסיון, שמאז שהתחלתי לאכול סלט כל ערב, לאכול בריא ללא מוצרי מזון מוכנים ומהירים ולבדוק את מה שמגיע לפי, נעלמו המיגרנות כלא היו!

זה כמובן לא אומר שהפסקתי להנות מאוכל. בכלל לא. אני אפילו נהנית ממנו יותר! הרי מה יותר טעים? בורגר ראנץ' ודומיו שהקציצה בו היא בצבע מוזר ואין בו שום ירק טרי, או בורגר במסעדה רצינית שעשוי מ-100% בשר משובח עם ירקות טריים ולחמניה שהרגע יצאה מהתנור?

 

רק אחרי שבדקנו שלא מרעילים אותנו, אנו יכולים באמת להתפנות לבדיקה יותר רגועה של עד כמה המוצר מזין ובריא. רק עכשיו אנחנו יכולים להתבונן בטבלת הסימון התזונתי ולבדוק כמה אחוזי שומן יש, מהי כמות הנתרן, כמה סוכר, כמה סיבים תזונתיים וכו'.

 

 ומילה על מוצרים מזון טבעיים/אורגניים:

כמו שאמרתי קודם, היום הרבה מוצרים מרוססים בכמויות של חומרי הדברה (בעיקר ירקות ופירות), או מנופחים מהורמונים (בשר, עוף, חלב, גבינות).

כל אלה יכולים לפגוע בנו בצורה קיצונית. נכון, זה לא יקרה היום או מחר, אבל לאורך זמן זה יכול לפגוע בנו ובילדינו.

מוצרים אורגניים הם מוצרים בהם יש הבטחה לקבל מוצרים שלא עברו הדברות, ולא קיבלו הורמונים ובכלל שאין בהם כימיקלים משום סוג. אין ספק שאת אלה כדאי להעדיף. לצערי, הם עדיין מאוד יקרים בסופרים, אבל המצב הולך ומשתפר. לפני כמה שנים בכלל לא היה ניתן לראות אותם על המדפים. אני מניחה שלאט לאט, עם ההתעניינות במוצרים אלה, נקבל גם ירידה קלה במחירים.

מוצרים טבעיים הם מוצרים בהם יש התחייבות שכל הרכיבים הם חומרים טבעיים. לא תמצאו שם כימיקלים מכל סוג שהוא.

 

ועוד חצי מילה, על דגנים מלאים:

כבר ידוע, שדגנים בצורתם הקלופה לא עושים לנו טוב, למערכת העיכול בעיקר, וגם לשאר המערכות בגוף. דגנים נוצרים כמו שהם יחד עם כל החומרים שיעזרו לנו לעכל אותם. עם קצת אמון בטבע (וקצת מחקרים בנושא), ניתן לראות שהדגנים בקליפתם יותר בריאים בצורה משמעותית. והטעם? עניין של הרגל. מתרגלים לטעם, ואחר כך קשה לחזור אחורה. (היום בשבילי, ללחם לבן אין שום טעם וזה מאוד מפריע).

העדיפו: לחם מקמח מלא, אורז מלא, פסטה מקמח מלא, טחינה משומשום מלא, קמחים מלאים, ועוד.

 

ולכל מי שמעניין אותו אוכל בייתי בריא ומזין אך אין לו את הזמן להיות במטבח ולבשל

מגיעה אני אליכם  המבשלת הפרטית שלכם אליכם הביתה ומבשלת לכם ותוך מספר שעות המקרר והמקפיא מלאים בכל טוב למשך השבועיים הבאים.

 

איריס הסופרוומן בדרך אליכם והחיים שלכם מסודרים 0525903953


www.iris-superwomen.co.il


href="mailto:iris.lamdan@gmail.comiris.lamdan@gmail.com">">iris.lamdan@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב