דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגשת בקשה לרשויות מקומיות 

מאת    [ 28/05/2007 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 3741 פעמים ]

על פי חוק רישוי עסקים, תשכ"ח- 1968, כל עסק המוגדר כטעון רישוי בצו רישוי עסקים חייב ברשיון לפתיחתו ולניהולו. הוצאת רשיון עסק הינה תהליך מורכב, מסובך, ארוך ויקר. הגשת בקשה לקבלת רשיון מחייבת לרוב בדיקות רבות ומילוי דרישות שונות וכבר הליך כזה עולה כסף ומשאבים ומי יודע ? אולי בסיומו תענה הבקשה בשלילה.

לא רבים יודעים שיש אפשרות לחסוך כסף וזמן ולקבל מראש מידע מועיל לגבי היתכנות קבלת הרשיון ועוד פרטים חשובים ורלבנטיים בנוגע לנכס לגביו מתבקש הרשיון. האפשרויות המוצגות להלן נבדקו מול עיריית ת"א אך גם רשויות אחרות נוהגות כך.


הליך לקבלת מידע מקדמי
1. כל פונה רשאי לבקש מידע מקדמי באגף רישוי עסקים בעיריית תל אביב. המידע המקדמי אינו כרוך בתשלום אגרה והמבקש אינו נדרש להוכיח זכות עמידה כלשהי על מנת לקבלו. כל שעל המבקש להמציא הוא מספר ארנונה של העסק המבוקש. הבדיקה תעשה ע"י פקיד הרישוי במסגרת המידע הקיים בתיק העסק. במסגרת המידע המקדמי ניתן לבדוק האם יש בעיות צפויות בקבלת רשיון והאם למקום המבוקש יש תנאים מתאימים לניהול העסק המבוקש.

2. יש לפנות למדור מידע באגף תכנון ובניין העיר בעיריית תל אביב על מנת לבדוק האם ניתן להקים עסק כמבוקש בכתובת הנ"ל, ע"פ התכניות ומגמות התכנון הקיימות.

3. יש לפנות לאגף רישוי ופיקוח בנייה בעיריית תל אביב ולבדוק בתיק בניין האם יש חריגות בניה במבנה. מידע מפורט ניתן לקבל במחלקה לפיקוח על הבניה.

הליך לקבלת מידע מוקדם
בטרם רכישת/שכירת עסק ולפני הגשת הבקשה לרשיון ניתן ומומלץ לפנות לאגף רישוי עסקים לשם קבלת מידע מוקדם והנחיות להגשת הבקשה. (חיוני שהפנייה תהיה פיזית על מנת ללבן במקום נתונים ההכרחיים לצורך מתן מידע שלם ורלוונטי לעסק המבוקש). לצורך קבלת המידע המוקדם יש לציין כתובת מדוייקת של העסק: מספר ארנונה, מספר חנות במרכז מסחרי וכל פרט מזהה אחר שיסייע באיתור העסק ברישומי האגף. כמו כן יש לפרט פרטים מזהים לגבי מבקש המידע והעסק כגון: מספר חברה ת"ז, טלפונים, פירוט העיסוקים המבוקשים, שטח ומבנה העסק וכיו"ב. במרכז המידע והרישוי יבדוק פקיד הרישוי והמידע את בקשתך ותקבל הנחיות מדוייקות באשר לסוג העסק המבוקש ע"פ חוק, תחנות הרישוי הצפויות לטפל בבקשתך, מסמכים הנדרשים להגשת הבקשה, מידת התאמתו של העסק לדיני תכנון ובנייה, מצבו המשפטי של העסק (על פי מידע המצוי באגף רישוי עסקים), הסדרי חניה נדרשים, הנחיות רישוי מיוחדות לאזור ולסוג העסק המבוקש ומדיניות היתרי לילה באיזור בו נמצא העסק.
עו"ד עפר שחל
רח' בן זכאי 6 ת"א
ofer@sh-ez.com
טל. 035666886 פקס. 035662555

http://www.sh-ez.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב