דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן להתמודד עם עייפות בגיל המעבר 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2516 פעמים ]

 "אתמול היינו בהצגה, הבילוי האהוב עליי. אולם מספר דקות לאחר שההצגה התחילה הרגשתי את העייפות משתלטת.  לאט לאט המצמוצים הפכו ארוכים יותר ולפתע הרגשתי כי נרדמתי לכמה דקות.
בזמן האחרון אני פשוט 'מתעלפת' בשעות הערב מרוב עייפות. מה הפלא? כל בוקר אני מתעוררת בסביבות 4 לפנות בוקר שטופת זיעה מחכה שגל החום יעבור. אם רק הייתי מצליחה  לחזור לישון. הלוואי.... "

תקופת גיל המעבר מתאפיינת לרוב כתקופה עמוסה ותובענית במיוחד המאלצת נשים רבות לדלג על שנת צהריים ולנצל את נדודי השינה על מנת 'להרוויח' עוד זמן לסידור הבית ומטלות אחרות.
אולם, חשוב לדעת כי היעדר שעות שינה עלול להחמיר את תמונת הסימפטומים המאפיינת את גיל המעבר (גלי חום, הזעות לילה, השמנה ועוד) מאחר וחוסר שינה מעלה את רמות הקורטיקוסטרואידים, הורמוני הלחץ, העלולים לפגוע באיזון ההורמונאלי ובמערכת החיסונית.  לכן, אין זה מפתיע כי נשים הסובלות מהעדר שעות שינה יסבלו יותר מחולשה, עצבנות, בלבול והיעדר מוטיבציה.

שנת הצהריים, הנתפסת כבזבוז זמן יכולה בהחלט לתרום לחידוש המרץ, הריכוז ומצב הרוח.
אם מוצא חן בעינינו או לא, במיוחד בגיל המעבר הגוף זקוק למנוחת צהריים המאפשרת למערכת הפאראסימפטטית לשקם את התפקוד המנטלי ופיזי.

להן מספר עצות לשינה טובה יותר בגיל המעבר:

1. טפלי בגלי החום ובהזעות הלילה- גלי חום והזעות הן הסיבה העיקרית לבעיות שינה אצל נשים בגיל המעבר.  בעזרת דיקור מקצועי ומדויק ניתן לאזן את רמות ההורמונים ולמנוע תנודות חדות ברמות האסטרוגן והפרוגסטרון הגורמות  לגלי החום. טיפולי הדיקור יסייעו בהסדרת הרגלי השינה והאיזון ההורמונאלי.

2.  קבעי לך סדרת פעולות אותן תבצעי לפני השינה-  על מנת להימנע מנדודי שינה עלייך להכין את הגוף לשינה בעזרת סדרת פעולות אותן תבצעי כל יום לפני השינה בשעה קבועה, כגון: החלפת בגדים, שטיפת פנים, נטילת תוספי תזונה או תרופות וכד'. מומלץ להתחיל בסדרת הפעולות כשעה לפני שעת השכיבה על מנת שלא להתעורר מחדש.
חשוב שתקפידי על פעולות אלו גם בסופי שבוע כדי ששעון גופך יתאזן.

3. החשיכי את החדר- כבי את כל האורות בחדר, את הנורות האלקטרוניות של מכשירי החשמל וסגרי את התריסים. וודאי שאינך רואה את השעה, כך תמנעי מחרדות מיותרות. תוכלי להשתמש בכיסוי עיניים עליו תפזרי טיפות של תמצית לבנדר.

4. השאירי את המחשבות מחוץ לחדר השינה-  אחת הסיבות השכיחות לבעיות השינה היא מחשבות  טורדניות המונעות ממך להרגע ולהכנס לשינה עמוקה. מחשבות אלו בדרך כלל קשורות למשימות שעלינו לעשות, דאגות לא פתורות, חששות  מאירועי המחר וכדומה. על מנת למנוע מצב בו את שוכבת במיטה ומריצה בראשך שוב ושוב את אותן הדאגות הכיני לך רשימה של כל הדברים המטרידים אותך בטרם את נכנסת למיטה. כך, תוכלי לטפל בכל אותן משימות  למחרת בבוקר כאשר החשיבה צלולה וממוקדת יותר.

5. הימנעי מאכילה סמוך לשעת השינה- שכיבה לאחר האכילה עלולה לגרום לעלייה של חומצות הקיבה אל הוושט ולגרום לצרבת, כאבי בטן וטעם רע בפה. אם את נתקפת רעב בשעות הערב אכלי מאכלים עשירים בחלבון או פחמימות מורכבות, כגון: פירות, דגנים מלאים, דייסה, מרקים וכדומה. כמו כן, חשוב שתמנעי מעוגות ועוגיות, שתיית קפה או תה המכיל קפאין.

6. השתמשי בצורה מוגבלת בכדורי שינה- תרופות אלו יוצרות תלות והתמכרות ולכן מאבדות את יעילותן לאורך זמן ומחייבות העלאת המינון.

בעית נדודי השינה היא עוד אחת מהבעיות הנפוצות מהן סובלות נשים בגיל המעבר. אולם, התוספת של בעיות שינה לסל עלולה להחמיר את כל שאר התופעות מאחר והיעדר שעות שינה עלול לגרום למתח ועצבנות המעודדים את גלי החום וההזעות.

ניתן לטפל בבעיות השינה בגיל המעבר בעזרת דיקור מקצועי ומדויק ללא תופעות לוואי. טיפולי הדיקור יסייעו לך להשיג שינה רצופה ושלווה שתחזיר לך את החיוניות לחייך.

התקשרי לתיאום פגישת אבחון ללא תשלום- 052-6146854

עדי אספינו- ברגמן B.A, Dip. Acגיל המעבר - רפואה סיניתטיפולי דיקור  ודיאטה מאוזנתwww.ady.co.il  | 052-6146854רעננה, אחוזה 198




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב