דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השוואה בין פיג'ו 206 לטויוטה יאריס 

מאת    [ 21/10/2010 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3924 פעמים ]

פיג'ו וטויוטה מציגות שתי מכוניות קטנות וקומפקטיות בעלות עיצוב מודרני. במיוחד במכוניות הקטנות, חשוב לדעת כמה שיותר פרטים כדי להבטיח נסיעה בטוחה ורגועה. אז לפני שאתם רצים לקנות, נעזור לכם להחליט איזו מכונית מתאימה לכם.

הגודל לא קובע

הפיג'ו, למרות שנראית גדולה יותר מבחוץ, מספקת מושב אחורי מעט צפוף יותר מזה של היאריס. טויוטה יאריס מציעה עיצוב פנימי אלגנטי הדומה לזה של מכוניות משפחתיות, ולא של מכוניות קטנות. עם זאת, הפיג'ו 206 נראית יוקרתית יותר. ההבדל הקריטי הוא שבפיג'ו 206 אין משענות ראש במושב האחורי, שעשויות להציל חיים במקרה של תאונה.

האם יש בהן תיבת הילוכים חכמה?

לפי הנתונים היבשים, הפיג'ו בעלת 110 כוחות הסוס, מול ה-86 בלבד של היאריס, אמורה להיות מהירה יותר. למרות זאת, בשטח היאריס נתנה פייט לפיג'ו ושמרה על מרחק סביר. הפיג'ו מצוידת בתיבת הילוכים חכמה, שאמורה לקלוט את מצב הנסיעה ולהתאים את עצמה. תיבת ההילוכים מבחינה בין סוגי נהיגה, ובמצב שיוט, לדוגמה, תעלה הילוך מוקדם יחסית כדי לצמצם צריכת דלק או תוריד הילוך לפני פנייה.

למרות זאת, לעתים תיבת ההילוכים 'מפשלת' ופוגעת ברצף הנסיעה. לדוגמה, יחסי העברה ארוכים, רווח גדול מדי בין ההילוך השני לשלישי ולעתים אפילו זיהוי לא נכון של אופי הנסיעה. חלק מהנהגים יתפסו את השיטה, אך רבים עלולים להיות מופתעים מ'מצבי הרוח' של תיבת ההילוכים.

היגוי מצוין בשתי המכוניות

פיג'ו 206 מציעה הגה אמין ומדויק מאוד, שמספק לנהג שליטה מוחלטת במכונית. הוא מושלם לדרכים בין עירוניות ולכבישים מהירים, אך עם זאת, הוא פחות נוח בתוך העיר. היאריס מספקת הגה מצוין אף היא, אך קשה להתחרות בזה של הצרפתית.

שתי מכוניות עם מחיר דומה, אך צריכת דלק שונה

שתי המכוניות נמכרות בסביבות אותו המחיר: פיג'ו 206 נמכרת בכ- 91 אלף ש"ח, בעוד שעבור היפנית תיפרדו מכ-87 אלף שקלים. ההבדלים במחירים בהחלט לא גדולים ומי שיכול להרשות לעצמו אחת מהן, יוכל לרכוש גם את השנייה.

ההבדל האמיתי בין השתיים הוא בצריכת הדלק שלהן. טויוטה יאריס מציגה צריכת דלק של 18.9 ק"מ לליטר, בעוד שהפיג'ו רק 14.9 ק"מ לליטר, לפי נתוני היצרניות. אם תלכו לפי הנתונים המשוקללים, מספר הקילומטרים לליטר יורד בשני ק"מ בערך בשתי המכוניות.

חושבים ירוק, חושבים בטוח

אם אתם שומרים על הסביבה, תשמחו לגלות שהטויוטה יאריס מוגדרת בדרגת זיהום נמוכה יחסית, שלוש (שמקנה לכם הטבה של 13,750 ש"ח במס). הפיג'ו, לעומתה, עומדת על דרגה עשר. מבחינת הבטיחות, הפיג'ו 206 קיבלה ארבעה כוכבים מול חמישה של היאריס, שכוללת בנוסף למערכת ABS (שקיימת בשתי המכוניות) גם מערכת בקרת אחיזה ויציבות.

אמינות או אחזקה זולה?

פיג'ו 206, כמו שאר הדגמים של החברה הצרפתית, נחשבת לרכב אמין ולא דורשת טיפולים רבים במוסך. טויוטה אמנם סבלה רבות בשנה החולפת מבעיות אמינות, אך לא ידוע על בעיות מיוחדות בדגם היאריס, למעט קריאה אחת בתחילת שנת 2009 לתיקון בעיה בחגורות הבטיחות. לטויוטה מוניטין של שירות טוב וחלפים זמינים וזולים.

שתי המכוניות נחשבות לאמינות ומספקות את התמורה למחיר, ומתאימות בעיקר לצעירים שלא יזדקקו ליותר מדי מרחב. נותר רק לעשות את החישוב הכלכלי מול היכולות הטכניות והביצועים על הכביש. בכל מקרה, כל בחירה שתעשו - תהיה מוצלחת.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב