דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי: היסטוריה אפשרית 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 2249 פעמים ]

לפני הרבה שנים, אי שם ביפן, שכן לו מנזר סושי. למי שאינו יודע, מנזר סושי הוא מקום שבו נזירי סושי לומדים את האמנות של הכנת סושי. כמו מנזרי סושי אחרים, מנזר זה זכה לכבוד רב ועל כן אצילים ופשוטי עם הביאו מתנות למנזר וכיבדו את כל מי שהתגורר במנזר, מאב המנזר ועד אחרון המתלמדים. פעמיים בשנה נערכה במנזר סעודת סושי חגיגית שבה הוגשו מנות סושי רבות ומגוונות. בסעודת תחילת החורף הוגשו מנות סושי מוכרות ומסורתיות ואילו בארוחת תחילת האביב הוגשו מנות סושי מקוריות וחדשניות. היו אנשים שהעדיפו לבוא לסעודת החורף כיוון שהם אהבו את הדברים המוכרים שלהם הם היו רגילים. אנשים אלה נקראו שמרני סושי. אחרים, לרוב צעירים ונועזים יותר, העדיפו לבוא לסעודת האביב ולטעום מנות סושי שמעולם לא הכירו. הייתה כמובן סכנה בכך: כאשר נזיר סושי מכין מנה בפעם הראשונה היא עלולה להיות רעילה או מזיקה לבריאות. עם זאת צעירים רבים היו נועזים דיים לבוא אל סעודת האביב ולאכול מנות סושי שמעולם לא נראו על פני האדמה; הם נקראו חדשני סושי.

עם השנים השמרני סושי החלו להתרעם על סעודת האביב שבה הוגשו מנות סושי שהם לא היו יכולים לאכול. מדוע עלינו להסתפק בסעודת סושי אחת? הם שאלו בכעס, הגיע הזמן שגם בסעודת האביב יוגש סושי מסורתי, מכובד וכזה ששורשיו שתולים עמוק במקובל ובשגרתי. החדשני סושי התרעמו על השמרני סושי: שמרו לכם את חגיגת החורף והניחו לנו את סעודת האביב, הם אמרו. אנחנו איננו רוצים לשקוע בשגרה המשעממת של מנות סושי שאותן אנחנו מכירים עד זרא! אך חדשני סושי היו מיעוט ושמרני סושי היו הרוב. הסיבה לכך הייתה שחדשני סושי רבים מתו כשהם טעמו מנת סושי חדשה שלא נבחנה בעבר. עוד סיבה לכך שהיו יותר שמרני סושי היא שרוב רובם של האנשים מאבדים את הרעב לחדשנות כשהם מתבגרים ולכן גם מי שהיה חדשן סושי בצעירותו הפך עד מהרה לשמרן סושי לאחר שהתחתן, מצא עבודה והוליד ילדים.

השמרני סושי השתלטו על סעודת האביב ולחדשני סושי לא נותר דבר. הם החלו לערוך סעודות משלהם מחוץ למנזרים, אך אבות המנזרים – בגלל הלחץ של שמרני סושי שהגיעו לשלטון – אסרו על נזירי סושי להשתתף בסעודות כך שלא היה מי שיכין מנות סושי חדשות. המרמור גאה אצל החדשני סושי ואליהם הצטרפו נזירי סושי שדווקא היו שמרנים: הם ביקשו לשמר את המסורת העתיקה של סעודת חדשני סושי וסעודת שמרני סושי. המתח בין הקבוצות גאה. חדשני סושי החלו להירדף בידי השמרנים שחששו – כמו ששמרנים בכל מקום חוששים – מפני החדשנות המאיימת. דבר הוביל לדבר ולבסוף פרצה מלחמת סושי: מלחמת אזרחים בין השמרנים לחדשנים ששטפה את יפן בדם ולהבות ובמהלכה נחרבו מנזרי סושי רבים וגם לא מעט מסעדות.

כיום שקעה מלחמה זו ונעלמה בין ערפילי ההיסטוריה. השמרני סושי ניצחו ועלינו להסתפק היום במגוון הקיים שנותר בידינו מעושר המנות שהיה קיים בעבר. תפריט של מסעדת סושי הוא שריד קטנטן ממגוון המנות שהיה קיים בעבר. נותר רק לקוות שיום אחד ישובו אלינו החדשני סושי וישיבו איתם את המגוון שאבד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב