דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי והגנת הסביבה 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2091 פעמים ]

סושי הוא מאכל בריא; נדמה שאין מחלוקת בנושא. סושי איננו משמין והוא עשוי ממרכיבים שיש בהם אלמנטים שונים שטובים לגוף ולבריאות הסועדים. מנת סושי מכילה מגוון מינרלים וויטמינים שחשובים מאוד לגוף וכמות השומן שבה מאוד נמוכה. גם אם אין וויכוח על כך שאכילת סושי – במידה – אינה פוגעת בבריאות הסועדים, יש לשאול האם אכילת סושי היא בריאה לסביבה שבה אנו חיים. האם סושי מזיק לסביבה? האם מי שחרד לגורלו של כדור הארץ ורוצה להגן על הטבע מפני ההרס שמביא האדם צריך להימנע מאכילת סושי?

התשובה לשאלה זו איננה פשוטה וקצרה היריעה מלפרט את כל הגורמים שעשויים להשפיע על התשובה. מצד אחד ניתן לומר שאכילת סושי פוגעת פחות בסביבה ממיני מזון מהיר אחרים. מבלי להיכנס לפרטים, ניתן לומר שתעשיית הבקר למאכל מזיקה מאוד לסביבה מכמה וכמה סיבות: הרס יערות גשם, זיהום קרקע ומקורות מים, שימוש באנרגיה מרובה להפקת הבשר ועוד. כיוון שמנות סושי כמעט ואינן כוללות בשר הרי שלפחות מבחינה זו סושי אינו מזיק לסביבה כשכניו לעולם המזון המהיר. אין זה דבר של מה בכך כיוון שכיום יש יותר ויותר הכרה בכך שכדי להציל את הסביבה או לפחות לצמצם את הנזק שגורם לה האדם, יש לאכול פחות בשר. סושי הוא פתרון מצוין כתחליף למזון המהיר המבוסס על בשר כיוון שהוא טעים, זמין ומשביע ואינו גורם את אותו הנזק. בנוסף על כך, כדי להכין מנת סושי נדרשת כמות קטנה בהרבה של אנרגיה. במסעדות מזון מהיר שבהם יש לטגן ולבשל נעשה שימוש בהרבה יותר אנרגיה ממסעדות סושי שבהן ההכנה היא בעיקרה ידנית וצורכת הרבה פחות אנרגיה.

עם זאת צרך לדעת שגם אכילת סושי יכולה לגרום נזק לסביבה, ישירות ובעקיפין. כל הכנה של מזון מהיר דורשת אנרגיה ואפילו הכנת סושי גורמת לשימוש באנרגיה  ולהגדלת טביעת הרגל האקולוגית של האדם. מעבר לכך, עבור מנות סושי מסוימות נעשה שימוש במיני דגים שונים והדבר מסכן לעיתים את הקיום ואת השרידה של מינים מסוימים של דגים. כמה מינים של הטונה הכחולה – הדוגמה המפורסמת ביותר בכל מה שקשור להכנת סושי – נמצאים בסכנת הכחדה בשל השימוש הרחב שנעשה בהם להכנת מנות סושי שונות. כיום כבר מוטלות הגבלות שונות על דיג של מיני דגים ושאר יצורים החיים בים שניצודים בעיקר עבור תעשיית הסושי. במידה וימשיך הדייג של מינים אלה הם ייכחדו מהעולם. כדי להימנע מהכחדה זו יש להימנע מכמה מנות סושי שמבוססות על מינים אלה.

הבשורה הטובה היא שישנן הרבה מנות סושי שלא מבוססות על מינים שנמצאים בסכנת הכחדה ולכן אוהבי סושי בכל העולם יוכלו להמשיך וליהנות מאכילת סושי גם אם כמה מנות סושי ייעלמו מהתפריט. ישנה גם מגמה לגדל דגי עבור סושי בשבי כדי שלא יהיה צורך לצוד אותם בטבע וכך תישמר האוכלוסייה בטבע ואנשים ימשיכו לאכול מנות סושי אהובות. ישנה טענה שטעמם של דגים אלה נופל מטעמם של דגים הבאים מהטבע; אך גם אם יש אמת בטענה זו, האם אין זה מחיר קטן שביכולתנו לשלם כדי שנוכל להמשיך וליהנות מאכילת סושי מבלי להשמיד את המגוון המרהיב והמיוחד שבכדור הארץ שלנו?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב