דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ביוץ? 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 4255 פעמים ]

ביוץ הוא התהליך בו ביצית "בשלה" מגיחה מזקיק השחלה אל עבר החצוצרה שם היא ממתינה לזירעון שיפרה אותה. הביוץ מתרחש כ-14 יום לפני תחילת הווסת החודשית. כאשר ביצית, או במקרים נדירים שתיים, משתחררת מן השחלה היא מתאימה להפריה כ 24 ולא יותר מ 48 שעות. אמנם נהוג לקבוע את מועד הביוץ כ ? 14 יום לפני תחילת הווסת החודשית חישוב זה אינו מדויק, זמן הביוץ עשוי להשתנות מאישה לאישה ואף ממחזור פוריות אחד למשנהו אצל אותה אישה.

 

מבחינה פיסיולוגית, התחלתו של תהליך הביוץ הוא למעשה במוח. בלוטת ההיפותלמוס מפרישה הורמון אשר משחרר גונדוטרופינים את עבר בלוטת יתרת המוח אשר מעודד אותה ליצור את הורמון גדילת הזקיק. הביציות מבשילות בזקיק, לרוב הגדולה מביניהן היא זו שתזכה לצאת אל עבר החצוצרה. תוך כדי הבשלתן של הביציות מופרש הורמון האסטרוגן אשר מאותת להיפותלמוס לייצר פחות כמות מן ההורמון המעודד את גדילת הזקיק, כאשר הביציות בשלות מופרש הורמון ה ?LH אשר גורם לניתוקה של ביצית מן השחלה - כלומר, לביוץ.

 

בזמן ביוץ משתחררים הורמונים שמעודדים את עיבוי רירית הרחם שתפקידה לערסל את העובר באם הביצית מופרית, ולחות מוגברת בצוואר הרחם אשר תאפשר לזירעונים תנועה קלה יותר אל עבר הביצית. אם לא תתרחש הפריה הביצית יחד עם רירית הרחם תיפלט החוצה בזמן הווסת.

 

למעשה, ללא ביוץ לא יתכן הריון שכן הזירעונים לא יפגשו בביצית אם זו לא תגיע לחצוצרה. תקופת הפוריות שלך מתחילה כ ? 4 ימים לפני הביוץ כאשר סופה הוא כיומיים לאחר הביוץ. מכיוון שזרע יכול להמשיך ולחיות למשך מספר ימים בתוך הגוף והביצית מוכנה להפריה עד 48 שעות מרגע יציאתה אל החצוצרה. מיתוך ימים אלו, חלון הפוריות האופטימאלית הוא שלושה ימים ? יום לפני הביוץ, יום הביוץ עצמו ויום אחרי הביוץ.

 

ישנן נשים אשר מדווחות על תחושה כזו או אחרת בזמן ביוץ, אך  ביוץ ככלל אינו מורגש, ורוב הנשים כלל לא ידעו שהן מבייצות. אין סימנים חיצוניים ברורים לביוץ. יחד עם זאת ישנן מספר שיטות לבדוק את זמן הביוץ. שיטות אלו משמשות נשים המבקשות להגדיל את סיכויי ההפריה. מכיוון שרוב הזמן אינך יכולה להיכנס להריון חושב לדעת מהם הימים בהם ההפריה אפשרית אם את מבקשת להרות. לצד שיטות וותיקות לבדיקת מועד ביוץ שקצרה היריעה מלפרטן, על מנת לדעת את מועד הביוץ ניתן ואף מומלץ להשתמש במחשבון ביוץ. מכיוון שכול אישה מבייצת בזמן אחר ביחס למחזור ההורמונאלי החודשי הדרך המדייקת ביותר לדעת את מועד הביוץ הוא על ידי חישוב פרקי זמן בין ווסת לווסת ותאריך הווסת האחרונה.

 

מחשבון ביוץ נועד למטרה זו בדיוק, לעשות עבור נשים המבקשות להרות את פעולות החישוב. על ידי הזנת נתוני הווסת בשלושת החודשים האחרונים המחשבון יוכל לחשב את מועדו הקרוב ביותר של הביוץ. ככול שקיום יחסי המין קרוב יותר למועד הביוץ כך גדלים הסיכויים להפריה של הביצית שסופה ? הריון. על ידי תכנון מוקדם של קיום יחסי מין בזמן ביוץ ניתן להגדיל את הסיכוי להיכנס להריון פי כמה וכמה.

 

ללא ביוץ לא תיתכן הפריה, ללא הפריה לא יתכן הריון. מחשבון ביוץ הוא כלי אפקטיבי, מהיר ונוח לחישוב מועד הביוץ ומומלץ לעשות בו שימוש על מנת למקסם את סיכויי ההפריה. ביוץ הוא אם כך יותר מאשר תהליך פיסיולוגי המונע על ידי המערכת ההורמונאלית, יותר מאשר יציאת ביצית אל עבר החצוצרה, ביוץ הוא הפוטנציאל להריון ? הניצוץ הראשון של החיים עצמם.

 

 

 

 

 

 

כל הזכויות שמורות © מחשבון ביוץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב