דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחץ אוויר נכון בצמיגים של כל אופנוע ובכל קטנוע 

מאת    [ 26/05/2007 ]

מילים במאמר: 823   [ נצפה 4580 פעמים ]

כאשר צמיגי האופנוע או הקטנוע שלך יזכו לתנאי לחץ ועומס נכונים על-פי הוראות היצרן, יתקבל שטח המגע הנכון, וכך יתחממו לטמפרטורת העבודה שהם יועדו לה מלכתחילה. במצב שכזה מצליחות דופנותיהם של הצמיגים לתפקד ברמת הגמישות המתבקשת, וסוליותיהם נעשות דביקות/נוזליות בהתאם לדרישות מהנדסי הצמיגים!

רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-) 

ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

רוב הצמיגים האחוריים של אופנועי הספורט, לדוגמה, מתוכננים לעבוד בטמפרטורה של 80 עד 100 מעלות צלזיוס, ואלו הקדמיים בטמפרטורה של 65 עד 70 מעלות צלזיוס. האתגר הגדול מבחינתך, קורא יקר, הוא לאפשר לצמיגים לעבוד בטמפרטורת עבודה זו אם מדובר בסוג הצמיגים הספציפיים. אולם, אם תבחר צמיגים שאינם הולמים את אופי ומהירות רכיבתך ו/או תוודא כי הלחץ והעומס המופעלים עליהם נכונים, ייתכן מאוד שלא תצליח לחמם אותם לטמפרטורת העבודה האידיאלית שהם מתוכננים לעבוד בה.

הפעם, יש סיכוי טוב מאוד שעל גבי סוליותיהם תישארנה פיסות גומי זעירות שחייבות להיאחז באספלט ולא יצליחו במשימתן. 'צמיג מבושל' כזה, כפי שהוא מכונה על-ידי החבר'ה עלול לאבד את אחיזתו בפתאומיות, ולהשליך אותך אל הארץ לפני שתספיק לומר "איך לע#&%@ הגעתי לשם?!". מסיבה זו, מומלץ מאוד לא לבחור את הצמיגים ההולמים את סגנון הרכיבה של חברך הטוב - אפילו אם הוא רוכב על אופנוע זהה... באותה המידה, לא הייתי ממהר להסיק כי הרכב הגומי הרך ביותר יהיה בהכרח הפתרון האופטימלי עבורך.

רגע אחד, ייתכן שכעת הנך עלול לחשוב כי במציאות לא ניתן להקנות לצמיגים את תנאי הלחץ, העומס והטמפרטורה הנכונים, ואין לי ברירה אלא לחלוק על דעתך. משימתך הרבה יותר פשוטה מכפי שהיא נראית, כל עוד אינך יוצא בשבוע הבא להתחרות באליפות העולם ב- SBK כמובן. ובכן, בטרם אברך אותך לקראת יציאתך למרוץ הגדול, אנסה להעניק לך, במאמר זה ובאלו הנוספים שמפורסמים כאן, מספר 'כלי עבודה' נוספים, ולהנעים את דרכך.

הבה נתחיל אפוא עם השפעת לחץ האוויר על שטח המגע
לחץ האוויר הנו הגורם הראשון בחשיבותו הקובע מה יהיה שטח המגע שנוצר בין סוליית הצמיג והקרקע. חשוב להבין ולהפנים כי הצמיגים אינם תומכים במשקל האופנוע - לחץ האוויר עושה זאת! הסיבה שבעטייה נדרשים רוכבי האופנועים והקטנועים להתעסק בלחץ האוויר בצמיגים באופן תמידי נובעת מעצם השפעתו הישירה של לחץ האוויר על חדות ההיגוי, על רמת האחיזה, על היציבות הכיוונית, על צריכת הדלק, ויותר מכול על כמות המרשרשים בחשבון הבנק.

לשם כך צריך להתחיל ללמוד כיצד משפיע לחץ האוויר על כל אותם היבטים. ובכן, לכאורה עשויים הצמיגים להיתפס בעיניי רבים כמוצקים לכל דבר, אך האמת היא שהם נמתחים ומתכווצים במהלך עבודתם, וזו הסיבה הראשונית לשינויי לחץ האוויר המתרחשים בהם באופן תמידי. הרכבם המולקולרי של הצמיגים, וכן ההפרש הגבוה בין הלחץ השורר בתוכם לבין זה שמחוץ להם (לחץ אטמוספרי) לבטח לא מסייעים לצמיגים לשמור על לחץ קבוע. ואכן, האוויר תמיד ימצא את הפרצות, ולו הזעירות ביותר, שניתן לדלוף דרכן החוצה.

האם די בכך??? לא ממש, הרי שינויים בטמפרטורה החיצונית של הצמיג משפיעים גם הם על לחץ האוויר בתוכו, ועשויים לגרום להגברת לחץ ארעית של 5 psi או לאיבוד לחץ תמידי של 1 עד psi 3 בכל חודש. בקלות.

כן כן, זוהי המציאות - ואתה צריך ללמוד לחיות איתה. . .

לכן, הנסיבות הללו מחייבות אותך לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי האופנוע או הקטנוע שברשותך בתדירות גבוהה מאוד, אלא שעדיין רוכבים לא מעטים מצליחים להפתיע אותי כאשר הם ניגשים אל הצמיג, נוגעים בו באצבעות או מתבוננים בו בחטף וקובעים: "יש אוויר" או "חסר אוויר". אם גם אתה נוהג כך, הרשה לי להזכירך כי איננו מתעסקים באופניים ובטח לא באופנועי או קטנועי צעצוע. מדידת לחץ האוויר בצמיגים היא הלכה למעשה פעולת התחזוקה הפשוטה, המהותית והבטיחותית ביותר שהנך יכול להעניק לצמיגי המכונה שבאופנוע או הקטנוע שלך, ומאחר שכך, עליך להתייחס אליה בכובד ראש כמו גם לבצעה כהלכה.

תודה רבה על זמנך היקר, ועל הקריאה! :-)

שחר לוי
מנהל ביה"ס לטכנאות מעשית ומחבר הספר 'המכונה שבאופנוע'

ואל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב