דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב גרפי 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2611 פעמים ]

אם אתם נהנים לראות פרסומות או עמודים מעוצבים בעיתון, באינטרנט ובספרים וחושבים איך אתם הייתם מעצבים אותם, זה סימן שהתחום של עיצוב גרפי מושך אתכם; מדובר באחד המקצועות היותר נחשקים ומבוקשים שיש היום בשוק, כאשר מי שעוסק בזה נהנה מקום עבודה מכובד, ידוע ובעל השפעה, כמו מערכת של עיתון גדול או ערוץ טלוויזיה.

מהו המקצוע הזה? מדובר בנישה מתוך העולם של תקשורת חזותית, בתוכה מתמזגים תמונה עם טקסט ויוצרים מידע קליט. זה נמצא בשלטים, בעימוד (האופן שבו מחליטים להציב תמונות לצד טקסט), בעיתונים, בספרים, באתרי אינטרנט ועוד. וזה אומר שאפשרויות העבודה הן רבות, מגוונות ומאתגרות.

עיצוב גרפי זו אומנות

יש כאלו שנדמה להם כי עיצוב גרפי הוא מקצוע שמתעסק אך ורק בשילוב שטחי של מילים עם תמונות, אך זה הרבה מעבר לכך. זוהי אומנות לשמה, מלאכת מחשבת שמאחוריה תכנון, חשיבה והקפדה. זהו עולם שלם ועשיר בסיסמאות, צבעים, סמלים, סלוגנים וקומפוזיציות - והסינרגיה שלהם יחד.

מעבר לכך, זהו תחום בעל חשיבות מרובה, שכן כל דבר שמוצג בצורה יפה ואסתטית מוכר, ולהיפך. עיצוב לוגו, למשל, יכול לעודד קהל לקניה או לגרום לו לעבור לחברה המתחרה; מעצב גרפי טוב ידע להציג את הדברים בצורה מושכת ולשכנע באמצעותם. כלומר, האופן בו המידע מוצג חשוב לא פחות ולעיתים אף יותר מהמידע עצמו.

היכן ניתן ללמוד עיצוב גרפי?

עיצוב גרפי הפך למקצוע מבוקש ביותר ולכן יש הרבה מקומות שתוכלו ללמוד בהם את התחום. מסלולי הלימוד רבים ומגוונים ומכילים בתוכם תארים, קורסים, לימודי תעודה ואפילו לימודים המעניקים תואר הנדסאי כמו לימודי תקשורת אינטראקטיבית. כל זאת תוכלו ללמוד מקורס בסיסי בן שלושה חודשים ועד לימודי תואר מעמיקים יותר של ארבע שנים.

בכל מקרה, לא משנה באיזה מסלול תבחרו - אם במסלול המקוצר או הארוך - רצוי שתבדקו לפחות שהמרצים המעבירים את הלימודים הם מקצוענים בעלי שם. מהם תוכלו ללמוד את רזי המקצוע בצורה הטובה ביותר וגם תוכלו לספר שהם היו המורים שלכם, דבר שעשוי לפתוח עבורכם דלתות למקום עבודה אפשרי.

תוכן הלימודים במסלול עיצוב גרפי

לימודי עיצוב גרפי הם לימודים עשירים ורב תחומיים. עיצוב גרפי יכול להתחיל גם ממקום של תשוקה למקצוע בלבד. כך או כך, תרכשו את הכלים הבסיסיים, תפתחו מיומנויות, תגרו את היצירתיות שבכם, תלמדו תוכנות ויישומן הלכה למעשה ותפתרו אתגרים מעניינים בתחום.

שוק העבודה בתום לימודי עיצוב גרפי

העיצוב הגרפי הוא מונח כולל למקצוע רחב ידיים. בשונה ממקצועות אחרים, שהמשרה העתידית ידועה וברורה בהם מראש, אפשרויות התעסוקה בו רבות ומכילות בין היתר עיצוב אריזות ומוצרים, איור, אנימציה, משחקי מחשב, קולנוע ומדיה נוספות המצריכות אפקטים יוצאי דופן. אלו התחומים והמקומות המרכזיים בהם תמצאו היום מעצבים גרפיים:


    • הוצאות לאור
    • כלי תקשורת גדולים
    • בתי דפוס (עיצוב לוגו, מגזינים ואפילו כרטיסי ברכה)
    • מעצב ווב - מעצב גרפי של אתרי אינטרנט
    • ארט דיירקטור - יצירת מודעות, שלטים וכדומה

אז החלטתם ללמוד עיצוב גרפי?

מזל טוב. גם אם אין לכם שום דבר כרגע שמעיד על הכישרון והמשיכה שלכם למקצוע - אין זה משנה. לא תדרשו להציג תיק עבודות ולא תעברו סינון קפדני כשתנסו להתקבל. כל מה שאתם זקוקים לו בלימודי עיצוב גרפי הוא ידע בסיסי במחשב וכמובן אהבה לתחום.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב