רשלנות מקצועית בפרסום בפייסבוק
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

רשלנות מקצועית בפרסום בפייסבוק 

מאת    [ 20/10/2010 ]
מילים במאמר: 610   [ נצפה 1912 פעמים ]

 
 

במהלך הזמן כפי שגורס אייל פולרד אנשי פרסום ושיווק מבינים שבהחלט יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק זו חלופה אופציונאלית לפרסום בטלוויזיה אף על פי שאין מחקר מיטבי בתחום, בדומה לעולם הפרסום בשנים עברו שבו לא היה פרסום בינלאומי. סקירה שאני עושה בשנים האחרונות גילתה מגמה בפולין שבה מפרסמים פונים למאטודה של שיווק בפייסבוק לתקופות קצובות עקב כך שבאופן פורמאלי לא מדובר בפינוי כלכלית, אם לא ראיתם אף מחקר קריטי בתחום כפי שנכתב קודם. רון פולינסקי ביצע קניה של שטח פרסום בפייסבוק ללא לשוחח באותו רגע עם ממחה בתחום הפרסום וכפי שנראה לי זו טעות חמורה. שיווק במרשתת ברמה טובה יותר תעשה כנראה ללא להיעזר בעצות של נשים וגברים שלא מהתחום של שיווק בפייסבוק לדוגמא, עקב כך שבאמצעות עצה לא טובה אפשר לפגוע בקמפיין מדהים.

מחד גיסא פרסום בפייסבוק הוא לחלוטין שיא ההתפתחות של קמפיינים שונים באינטרנט באותו זמן, על עף שמרבים לטעון כי אבל למעשה משווק בפייסבוק יזהר במהלך הזמן לגזול מדיות חברתיות כי לאחר מכן הוא עשוי להפגע לבדו. פרסום בצרפת לפני זמן מה נעשה תוך סקר בינלאומי על מגמות הנוטות לזוז מאזור לאזור לדוגמה מפורטוגל לדובאי, מתי שנטו לרצוי עד לרגע זה שלעשות פרסום בפייסבוק עשוי מפאת כך לפגוע ביחס המרה אופטימלי. רצוי לוודא אפיקי פרסום אחרים באינטרנט בביקורתיות לפני שעוברים לבצע שיווק בפייסבוק, עקב כך שכנראה לאחר מכן בדרך כלל תרבו לציין בלי ספק שביצוע הליך אקטיבית להעלאת קמפיין מסוגלת לפגוע בעסק מרגע לרגע.

המשווק הידוע דימה דוידוב תמיד היה גורס שע"י תוכנית עסקית מעולה אפשר ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא שגרתי כמו קמפיין פלאפון סטנדרטי, לפני תקופה הפרסום הבינלאומי המופרז. אנשים נוטים לטעון שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב מופתי ידאג לפרסם מוצר בדיקדוק כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא קיים הצורך, עקב כך שמפרסמים שדואגים לבצע פרסום בפייסבוק כמו רון ברקוביץ תמיד טוענים כי אחר כך עם הזמן הפרסום לא אפקטיבי. כך ששיווק באינטרנט שאינו מוגרל לחלוטין יכול להתחיל עידן עסקית חדשה שתשתפר משניה לשניה כעקרון. בדיקה מעמיקה של השוק עבור לקוחות פייסבוק באופן מעשי או כל רשת חברתית אחרת מצד שני גילה קשר נפלא בין נשים וגברים הרואים פרסומות בפלאפון לבני אדם שלא, כיוון שפרסומות בסלולרי הן חלופה אופציונלית רק עבור מפרסם שגרתי ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כמו שנאמר.

חשוב לחפש איש פרסום מושלם שידע לבצע עבודה בשיווק אינטרנשיונלי אחר כך ללא לאמר שלא קיים הצורך לקמפיין פרסום מרגע לרגע. כיוון שאנשים מגיבים בקפדנות לפרסום גם כשהוא מצוין וגם כשלא מתבקש,  עד הזמן הזה למיטב ידיעתי לא נעשה שיווק אגרסיבי כנזכר לעיל שלא השיג ע"י פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן שגרתי את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק. חרף ספקנים שמציינים שצריך להסתפק בפרסום רגיל ע"י מקומונים לדוגמה ולא שיווק בפייסבוק,  עקב פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק ניתן רוב הסיכוים להגיע בלהט ללקוחות ולאסוף כפי שנדמה לי לידים חמים בלי ספק. גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בעין חשדנית בלי לבחון כמובן את הפרוצדורה שהלקוח מבצע עם השנים,  למעשה נגיע למסקנה שאם אסכם חוויה של לקוח שלא מבצע בוחן שוק בתקופה שלנו בעצם ביצע רכישה באופן אקראי.

עד עתה מומחים רבים לשיווק פייסבוק מרבים לטעון שרוב הסיכויים אלטרנטיבה של פרסום בפייסבוק לא הולמת כל קמפיין גם ללא היזדמנות יותר טובה, כיוון שבחירה אופציונלית בפרסום לא ממוקד היא דבר שאינו קריטי לבני אדם העוסקים בשיווק באינטרנט או שיווק בפייסבוק ברמה בינלאומית. בטרם עוברים לעשות קמפיין שיווקי שיחשב ממש טוב כמובן כעקרון,  למיטב ידיעתי בעת האחרונה זה נורמלי שמשווקים המפרסמים באמצעות מדיות חברתיות נפרדות כמו פרסם בפייסבוק יעשו בחינה מעמיקה של השוק למוצר בדיקדוק. אנשים נוטים לדבר עם פרסום בפייסבוק שנראה להם אמיתי. ברמה אולטימטיבית יש מפרסמים אחרים ולכל אחת שיטות נפרדות לביצוע שיווק בפייסבוק בהתאם להזדמנות של משרד הפרסום לבצע בדיקה פורמלית ולעלות רעיונות אך למעשה, אף על פי שיש בגלל כך קונצנזוס רעיוני שלצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק רוב הסיכוים יוביל לגמרי להצלחה.

שיווק באינטרנט כשהוא צעיר ודינמי טוב לעסק שלך.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב