דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסתדרות העובדים בישראל 

מאת    [ 20/10/2010 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 4384 פעמים ]

בניסיונה של מדינת ישראל להפוך למדינת רווחה מתוקנת, קמו תנועות הסתדרות רבות שנועדו להגן על העובדים במדינה ולפעול להרחבת זכויותיהם. בהיעדר תנועות הסתדרות מסוג זה, רבים מעובדי המדינה היו מוצאים עצמם נלחמים בגפם על זכויות והטבות בסיסיות.

כיצד הסתדרות מועילה לעובדים במדינה?

כדי לענות על השאלה הזו, ננסה לדמיין את התרחיש ההפוך: בהיעדר אגודות שפועלות לטובת העובדים במדינה, אלו היו נאלצים לתפקד כאיים בודדים שנלחמים בשיניים כדי להגן על זכויותיהם ופרנסתם. יתרונה הגדול של ההסתדרות הוא ביכולתה לאגד עובדים בעלי אינטרסים דומים, לנהל במקומם משא ומתן ולפעול להרחבת זכויותיהם.

הסתדרות - ההיסטוריה בישראל

הסתדרות ראשונה מסוגה קמה בארץ כבר בשנת 1920, כשהחל להיבנות בארץ גרעין עבודה מאסיבי והיה ברור שיש צורך להתאגד ולפעול יחדיו. ההסתדרות דאז איגדה בתוכה את כל מפלגות הפועלים בארץ ובחלוף השנים קמו הסתדרויות נוספות בארץ, כמו הסתדרות העובדים. רבים מהאזרחים במדינה ששו להתאגד תחת גופים כאלו, בתמורה להרגשה שמאחוריהם עומד גוף שיודע לטפל בצרכיהם ובזכויותיהם.

ההסתדרות עוררה לא רק מודעות גוברת בתחום דיני עבודה ואת הצורך של כל עובד להיות מודע לזכויותיו, כי אם גם בסיס לקיומם של דיני עבודה חדשים שנחקקו עם הזמן. ההסתדרות היא למעשה הבסיס לכל דמוקרטיה, כי היא מבטאת את הצורך הטבעי של תושבי המדינה להתאגד, לשבות במידת הצורך ולדרוש את המגיע להם.

מה עושים במידה ופגעו בזכויותיי?

הסתדרות כהגדרתה אוחזת בתחומי שיפוט רבים ובסמכויות שונות המאפשרות לה להגן על העובדים החברים בה. עם זאת, במידה ונגרמה פגיעה בעובד או שלא אפשרו לו לממש את זכויותיו, מוטב שיפנה לעורך דין מומחה בתחום דיני עבודה.

עליכם לדעת כי ההסתדרות לא יכולה לטפל בכל מקרי התביעה והתלונות שזורמות אליה. ברוב המקרים, כל הסתדרות שהיא תשמש רק כיועצת ומתווכת. לכן, כדי להבטיח את מימוש מלוא זכויותיכם, מוטב שתפנו באופן עצמאי לעורך דין מומחה בתחום. עורך דין מקצועי יידע ללוות אתכם לאורך כל תהליך התביעה ולספק לכם מענה לאורך כל התהליך.

כיצד בוחרים עורך דין מתאים לתביעה כזו?

הסתדרות חזקה תדע גם להפנות אתכם לבעלי המקצוע הטובים ביותר. במידה ולא הצלחתם למצוא מענה הולם בעזרת ההסתדרות בה אתם חברים, חשוב שתערכו מחקר מקדים ותבררו מיהם עורכי הדין לדיני עבודה הנמצאים באזורכם. עורך דין מתאים לטיפול בפנייתכם הוא עורך דין מנוסה, שבקיא בתחום דיני העבודה והחוק במדינה.

בעת פגישת הייעוץ, הציפו בפני עורך הדין את בעייתכם ונסו לנתח את המענה הראשוני שלו לקושי שנוצר. עורך דין מיומן אמור לספק לכם מענה מיידי שיכלול תוכנית עבודה שתבטיח לכם את קבלת מלוא זכויותיכם בסיום התהליך.

תמיד טוב להשתייך להסתדרות, בכל מקרה

חשוב לזכור כי למרות שההסתדרות לא תמיד יכולה לספק מענה ספציפי וממוקד, היא תעשה כל שביכולתה כדי לפעול למען זכויותיכם. לכן, מוטב להשתייך לאחת ההתאגדויות הקיימות בארץ ולא להסתמך רק על מציאת עורך דין מומחה.

כדי לקבל את זכויותיכם, מומלץ לפעול בשתי חזיתות במקביל: השתייכות להסתדרות וליווי של עורך דין טוב, שיעזור לכם בשעת הצורך. ההשתייכות להסתדרות תבטיח לכם כי יש מי שפועל להרחבת זכויותיכם בכל העת. עורך דין טוב יסייע לכם במידה ופגעו בזכויותיכם או לא איפשרו לכם לממשם. זכרו: הסתדרות משמשת כקול עבור הכח העובד במדינה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב