כתיבת תוכן לאתרים: כתיבה שיווקית מול כתיבת SEO
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כתיבת תוכן לאתרים: כתיבה שיווקית מול כתיבת SEO 

מאת    [ 20/10/2010 ]
מילים במאמר: 462   [ נצפה 2197 פעמים ]

 
 

מניסיון של מספר שנים בתחום כתיבת תוכן לאתרים ובתחום כתיבה שיווקית לאינטרנט (אך גם כתיבה שיווקית לדפוס) אני יכול להבחין (בהפרדה גסה מאוד) בין שני סוגי תוכן: כתיבה שיווקית וכתיבת SEO - כתיבה המיועדת למנועי חיפוש.

מהו ההבדל? האחד מיועד לעינים אנושיות, השני מיועד לעיניה של גוגל. מעמדו של האחד הולך ומתחזק, ואילו מעמד האחר הולך ונחלש.

כתיבת SEO - לעיניה של גוגל

כתיבת אסאיאו מיועדת למנועי החיפוש. ובינינו - כיום בשוק הישראלי נחשבת רק גוגל, שאוחזת במעל 84% משוק החיפושים (בישראל, בארה"ב מעט פחות).

כתיבת אסאיאו מטרתה לשבץ מילות מפתח במאמר, וכך לקדם את האתר בו מופיע המאמר במעלה עמודי התוצאות של גוגל.

כתיבה שכזו מאופיינת בהשקעה מינימלית של זמן, דגש קטן מאוד על סגנון ואיכות כתיבה, תגמול נמוך וכמובן - ללא כל בסיס שיווקי.

כאן אנו מגיעים לסוג השני של כתיבת תוכן לאתרים - כתיבה שיווקית. בכתיבה שיווקית מתייחסים אל המאמר לא ככלי לדירוג טוב יותר בגוגל (למרות שגם זו אחת המטרות) אלא בעיקר ככלי שיווקי ומכירתי.

כתיבה שיווקית לאינטרנט - כוללת אפיון שיווקי מקיף

כתיבת תוכן לאתרים כוללת אפיון מקיף של קהלי היעד, הסגנון המתאים להם, החוזקות של החברה (שהזמינה את המאמר), מה הערכים, התכונות והתועלות של המוצרים והשירותים של מי שהזמין את המאמר.

מטרת הכתיבה השיווקית - להוביל אנשים לעמוד, להותיר אותם שם כמה שיותר זמן ולכנע אותם לבקש עוד מידע, או להתקשר ולבקש הצעת מחיר או פשוט לקנות.

כמובן שגם בכתיבה שכזו נשים דגש על שיבוץ מילות מפתח. אחד הצעדים הראשונים והחשובים ביותר בתהליך של כתיבה שיווקית לאינטרנט הינו מחקר מילות מפתח. מחקר שכזה עושים במקביל לשלב האסטרטגיה של התוכן, איסוף חומרי הגלם והגדרת היעדים, הסגנון והמבנה של התוכן. גם לכתיבה שיווקית יש ערך מוסף גדול בהתמקדות במנועי החיפוש, אולם זו לא המטרה העיקרית שלשמה התכנסנו בעמוד.

 

מה חשוב להבין בכתיבת SEO?


    • אילו ביטויים מדוייקים מחפשים הגולשים.
    • איך לשלב את הביטויים הללו בטקסט בצורה מדויקת (בלי ו' החיבור או ה' הידיעה, למשל).

 

מה חשוב להבין בכתיבה שיווקית?


    • מי קהלי היעד?
    • כיצד לפנות אל קהלי היעד?
    • מהן החוזקות של הלקוח?
    • מהו בידולו מהמתחרים?
    • מהן התועלות שמקבלים הלקוחות מהמוצרים והשירותים אותם אנו מקדמים באתר?
    • מהי הקריאה לפעולה הרצויה בעמוד?
    • ועוד ועוד.

 

כתיבה שיווקית, מתוקף הכנותיה, העומק שאליו היא מכוונת והניסיון שמאחורי העוסקים בה - דורשת זמן רב יותר, והשקעה כספית גדולה יותר. בשנים האחרונות גוגל עושה מאמצים כבירים להלחם בתופעת הקידום במנועי חיפוש (SEO), בידיעה שה-SEO מסכן את נכונות התוצאות שהיא מציגה. השינויים התדירים שמכניסה גוגל הופכים את כתיבת ה-SEO לפחות ופחות נדרשת ופחות אפקטיבית. ואילו מעמדם של מומחי כתיבת תוכן לאתרים הולך ומתחזק. בעלי אתרים זקוקים היום למומחים שיכתבו בעבורם כתיבה שיווקית לאתר האינטרנט. את התועלות רואים בשורה התחתונה.

לטיפים נוספים בנושא כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט - צרו עימנו קשר כעת.

 

אייל מרקוס, מייסד ומנכ"ל חברת התוכן ספלאש. המציעה תוכן שיווקי לאינטרנט - כתיבת תוכןכתיבה שיווקיתכתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית. צרו עימנו קשר כעת: href="mailto:%20kesher@splashing.co.ilkesher@splashing.co.il">">kesher@splashing.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב