דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשב נייד - תקלות נפוצות 

מאת    [ 19/10/2010 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 3188 פעמים ]

מחשב נייד - תקלות נפוצות

ישנן כמה תקלות נפוצות במחשבים ניידים, אלו יכולות לגרום נזק רב אם אינן מטופלות כראוי. מחשב נייד ככלל רגיש יותר לתקלות ממחשב נייח בשל גודלו הקטן, העובדה שהוא נילקח ממקום למקום ועדינות רכיביו. תיקון מחשבים ניידים לרוב יקר יותר יחסית לתיקון מחשבים שולחניים, לכן יש לשים לב לכול תקלה ולו הקטנה ביותר על מנת לטפל בה בזמן ולחסוך מאיתנו את הצורך להשקיע הן זמן והן כסף בתיקון משמעותי.

הגורם המרכזי לתקלות במחשבים ניידים הוא שפיכת נוזל על המחשב. רבים מאיתנו עובדים עם כוס משקה קר או חם לצידנו, המשקה לרוב עומד ליד המחשב הנייד. תנועה אחת לא נכונה מספיקה על מנת לשפוך את הכוס ישירות על המחשב. רוב האנשים אשר שופכים דבר מה על מחשב נייד מחליטים לייבש אותו בכוחות עצמם, לכבותו ולהדליקו מחדש לאחר זמן מה. במצב כזה, מחשב נייד יכול לחזור לפעילות רגילה לכמה שעות או ימים. בעל המחשב יחשוב בטעות כי לא נותר עוד נוזל על גבי המחשב וכי ניתן להמשיך לעבוד כרגיל.

זוהי טעות חמורה שכן, נוזל שחדר לתוך מחשב נייד לא יתייבש לגמרי ועשוי לגרום להיווצרות חלודה ברכיבים מרכזיים של המחשב. חלודה הנוצרת בלוח אם למשל הרסנית. הפיתרון הטוב ביותר הוא קודם כל לנתק את המחשב מן החשמל, לנגבו ולאחר מכן לקחת אותו מיידית לטכנאי או מעבדת שירות. אם לא ניתן לעשות זאת באותו הרגע מומלץ לנגב את הנוזל ולהפוך את המחשב במצב פתוח על מגבת יבשה. ברגע בו ניתן לקחת את המחשב לטיפול יש לעשות זאת. בשום פנים ואופן אין לייבש מחשב נייד רטוב עם פן או כל אמצעי אחר. החום הנפלט מן הפן ייבש רק את הנוזל החיצוני ואף עלול לגבש חומרים כמו סוכר או קפה, דבר אשר יקשה על הסרתם.

סוג נוסף של תקלות נפוצות במחשבים ניידים הוא תקלות מכאניות, כלומר פיזיות. מחשב נייד הוא מכשיר עדין בעל פוטינציאל גדול להישבר. כל נפילה או אפילו מכה עשוייה לגרום לנזק בלתי הפיך לרכיביו של מחשב נייד. אחת התקלות השכיחות הן שבירתו של המסך. לחץ כבד המופעל על המסך הן מן המעטפת והן ישירות על מסך עלול לגרום לשבירתו. לדוגמא, אם המחשב נמצא תחת ספרים כבדים. תיקון של מסך מחשב שבור לא אפשרי ויעלה לבעלו של מחשב נייד לא מעט כסף. לכן, מומלץ להיזהר מאוד כשמרימים מחשב נייד וכשמאחסנים אותו ואפילו כשנושאים אותו עימנו בתיק.

מחשב נייד מסופק תמיד עם מטען וסוללה, שני רכיבים שעלולים להתקלקל ולהישבר. הסוללה של מחשב נייד אמנם די עמידה לנפילות ומכות אך לא כך המטען. יש לשים לב שהמטען מונח היטב על השולחן או הריצפה וכי אינו מקופל. קיפול של כבל המטען עשוי לגרום לניתוק החוטים הפנימיים שבכבל. במיקרה כזה ניתן לפנות למעבדת מחשבים בה יוכלו להלחים את החוטים. אם התקלה חמורה יותר תאלצו לרכוש מטען חדש. שימו לב, מטען של מחשב נייד אינו זול ובהחלט משלם יותר לשמור עליו.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב