דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היבטים בעיתיים בכלכלת ישראל ותהיות אודות ההשתבחות בגידול שנתי של 5 אחוזים בתוצר. ב-7 החודשים האחרונים הגידול צומצם 

מאת    [ 26/05/2007 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 2411 פעמים ]

ישראל אינה חברה שמייצרת עושר, נוכלות וחמס אינן יכולים להצמיח יצרנות ועושר, אלא רק העברת נכסים מהראויים ללא ראויים, אלה שכפרטים אינם שווים כלום, וכל יכולתם היא "לעבוד עם הפה", כמו שמכנים זאת בעגה עממית. מדובר באנשים שמעבירים לרשותם קניין שדוד, משום שהם מתגודדים בחבורות. מניסיוני למדתי שאלה אנשים עלובים, חסרי ממשות, "מדברים יפה", אבל צווחים על כל כאב שיניים הכי קטן, פחדנים באופן אישי, וחידלי אישים. אנשי קולקטיב. חברה המבוססת על גזלנות ותרבות שקרים לא יכולה להצמיח כלכלה ששווה משהו. אבל מוכרים לעם את הבלוף על "צמיחה כלכלית של 5% בשנה", צמיחה מסחררת.

והאמת? אלו כספים שישראל מקבלת מחוץ לארץ, כספי שנור. בשנים האחרונות נתנה ארה"ב לישראל 100 ביליון דולר. גרמנייה נתנה בשנות ה-50 לשכבה השולטת בישראל הון עתק אז - 3 ביליון מרק. קראו לזה "כספי השילומים על השואה" אפילו שרק מעט מהכסף היגיע לניצולי השואה ויורשיהם וכמעט כל הכסף היגיע לשכבה השלטת, למוסדות ולראשי הבנקים. הכסף הזה עודד חמסנות, אי היושר והחטפנות גברו, ושכבת האנשים המצויינים שהיתה כאן ברחה לארה"ב, קנדה ואוסטרליה בעיקר, מיליון מטובי הישראלים, מהישוב הוותיק.

כיום מגיעים לישראל גם כספי מלוות חוץ, כספי המגבית והבונדס. ישראל גם גונבת ידע טכנולוגי מתקדם, בזמנו תוכניות מטוס הכפיר, היו מבוססות על תוכניות מטוס המיראז' הצרפתי שגנב מהנדס שוויצארי ממפעלי דאסו בצרפת, אחרי שהישראלים נתנו לו כמה מיליוני פרנקים שוויצריים. את תוכנית המטוס הזה בשלבו המתקדם, ה"לביא" ישראל מכרה לסין.

חבר שלי העובד בתעשייה האוירית ועוד אנשים מספרים כי חלק גדול מהעובדים שם מעבירים את זמנם במשחקי מחשב ושיחות אחד עם השני. אז איך ישראל מפתחת נשק מתקדם ומוכרת אותו בהיקפים נירחבים בשווקי חוץ?

תשובה: גונבת ידע טכנולוגי מארה"ב המגולם במערכות נשק שישראל משיגה מארה"ב. מוסיפים כמה רוטינות תכנוניות ואלגוריתמים לקונספציות המגולמות במערכות הנשק האמריקניות. כיום אנשי הפנטגון ערים לזה, ולמרות שיש שיתוף אינטרסים עם ישראל, הם מתייחסים לרבים מאנשי משרד הביטחון כאל שודדים וגנבים. אחרי לחץ אמריקני הידיחו כאן אנשים מצמרת משרד הביטחון, שאחרים במשרד הביטחון אמרו עליהם לאמריקנים ש"הם אשמים בגניבת הידע" ומעכשו "הכל יהיה בסדר"... אז הגידול בתוצר שמבלפים עליו לאזרחי ישראל, הוא לא בגלל עליית היצור והיצוא, אלא בגלל גיבוי של ממשלת ארה"ב למילוות ישראליות בחו"ל. הארץ הוצפה בדולרים בגלל הערבויות האמריקניות האלה, ולכן גם מחיר הדולר ירד כאן. ב-7 החודשים האחרונים הגידול בתוצר התהפך, התוצר החל לצנוח, ולכן משרד האוצר מזה חצי שנה לא מפרסם נתונים, והעיתונות ממשיכה למכור כאן את הבלוף על גידול בתוצר.

אבל כולם מדברים על מלחמה שבקרוב ישראל תיזום יחד עם ארה"ב נגד אירן, סורייה ולבנון, ושוכחים מכל השאר. מחכים להרפתקה הכיפית של מלחמה, שכנראה כשתתחיל, יפסיק להיות נחמד, מצפים לאופורייה של ראיית מראות המלחמה בטלויזייה והתלהמות הפרשנים, המבלפים לעם, שתשכיח מהעם כאן לרגע איפוא באמת הוא חי.

Michael M. Sharon, born 1950, is a researcher in experimental psychology (Cognition, neuropsychology, attention, complex performance; emotions, psychopathology) and is the author of two books: Divided Attention - Organizers and non-Organizers (1997) and (2003) The Emotional Roots of Systematically Inefficient Behavior. He is a journalist and commentator implementing a multi-disciplinary approach encompassing issues and problems in economy, national security, corruption and economic crime, social criticism, study of cultures, general philosophy and philosophy of science, theology חוקר מדעי בפסיכולוגיה ניסויית; עיתונאי, פובליציסט, פרשן ותחקירן הנוקט בגישה רב-תחומית.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב