דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וילונות 

מאת    [ 18/10/2010 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 2104 פעמים ]

וילונות – לא מה שחשבתם. נדמה כי מי שאינו מצוי בנבכי התחום אינו מודע עד כמה השתנה התחום של וילונות לבית. במשך שנים ביכרנו תחתיהם להשתמש בתריסי החלון כאמצעי הצללה, ולהותיר את חלונות הבית עירומים מווילונות. זאת מפני שהראייה שלנו על וילונות היתה מיושנת, נובעת מחוסר היכרותנו עם התקדמותו האדירה של תחום זה בשנים האחרונות. עבור מי שהכיר אותם בשנות השבעים והשמונים, וילונות היו תמיד בדמות בדים המחוברים למוט, בערך כמו וילונות אמבט, אך לא מניילון. כך נוצרה להם תדמית מיושנת למדי, שאינה בהכרח מתיישבת ומתאימה לעיצוב מודרני יותר, הנהוג כיום בבתי ישראל. אולם לעולם הווילונות יש רבות לחדש לנו, ובעיקר – לחדש לבתים ולחלונות שלנו.

 

וילונות בגרסה המודרנית – האלטרנטיבה המעוצבת לתריסים

 

העיצוב המודרני מתאפיין במידה רבה בקווים הנקיים שלו. הוא אינו כבד ורב פרטים כעיצוב קלאסי. עיצוב מודרני מינימליסטי גם הוא כובש לו מעריצים רבים בבתים ובדירות ברחבי הארץ והעולם. עתה נסו לדמיין וילונות בד מגושמים למראה משתלבים במחזה הזה. נכשלתם? ומנגד, הכיצד משתלבים בו אותם תריסוני פלסטיק מכוערים שכבשו כל חלקה טובה בנוף האורבני בישראל?

 

וילונות מהדור החדש משמשים כאלטרנטיבה טובה ומסוגננת לתריסונים. אלטרנטיבה זו מצטיינת לא רק במראה האלגנטי והמינימליסטי שלה, אלא גם ביכולות ההצללה שלה, ואפילו ביכולת להעניק האפלה מוחלטת אם רוצים.

 

כך למשל וילונות ורטיקליים, וילונות סאן סקרין, וילונות גלילה או וילונות ונציאנים ורומאים, ואפילו פליסה או פאנלים – סוגים חדשים של וילונות, הניחנים בעיצוב מינימליסטי ועדין יותר, על הגבול בין בד לתריס, לעתים יותר כמעין מסך חוצץ. ישנם וילונות המזכירים דווקא עיצוב מינימליסטי יפני, של מסכים עדינים (ואם הם מוטבעים בדוגמאות של ציורים יפניים עדינים, על אחת כמה וכמה). או לחילופין, וילונות מיקדו – סוג וילונות מיוחד ושונה עד מאוד מכל וילון מוכר, בעל מראה ייחודי. מיקדו הם למעשה כמעין וילונות מסך, אלא שאת הבד מחליפים קווים דקיקים ועדינים של עץ או במבוק, השזורים בצפיפות זה מעל זה. הצפיפות משתנה, כך שאפשר לבחור מיקדו המאפשרים ליותר או לפחות אור להיכנס לחדר. צורת כניסת האור מבעד למיקדו מקסימה בפני עצמה, וכך וילונות אלו מעניקים יופי יוצא דופן ותחושה טבעית יותר – בוודאי ובוודאי בהשוואה לאותם תריסי פלסטיק קרים ומכוערים.

 

למעשה, אפילו ישנם וילונות היי-טק, המהווים את התחלופה האולטימטיבית לתריסים בכך שהם לא רק ניחנים ביופי של וילונות מודרניים אחרים, אלא גם בהפעלה באמצעות שלט רחוק או הפעלה במתג (כמו להדליק אור בסלון ממש). אלו הם וילונות חשמליים.

 

על כן נשאלת השאלה – למה ללכת שוב ושוב על תריסי הפלסטיק השגרתיים והמוכרים עד זרא? בחרו וילונות מסך בעיצוב האהוב עליכם, בצבע לפי בחירתכם, ואפילו, אם חשובה לכם האופציה של חושך מלא בחדר, ניתן לבחור בבד אטום לגמרי עם סגירתו המלאה. הרבה יותר יפה, הרבה יותר מעוצב.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב