דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכולוגיה חיובית - להתמקד בחוזקות ולא בחולשות 

מאת    [ 17/10/2010 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 4743 פעמים ]

פסיכולוגיה מסורתית עוסקת בחקר צדדים שונים של האופי האנושי, על מנת לסייע ולשפר את איכות החיים. בשנים האחרונות החל להתפתח ענף חדש בתחום הפסיכולוגיה, אשר מתמקד בתכונות חיוביות ובכישרון האנושי הטבוע בכל אדם, על מנת לטפח את החוזקות הטבועות בכל אדם בכדי להפוך את החיים הרגילים למספקים ומאושרים יותר. בשל כך, לימודי פסיכולוגיה חיובית מתאימים לכל אדם המעוניין לשפר את איכות חייו, ולא רק למתמודדים עם קשיים נפשיים.

פסיכולוגיה חיובית הינה תחום מחקר חדש יחסית, אשר פותח לפני פחות משני עשורים. עם זאת, חוקרים בתחום הפסיכולוגיה עוסקים בנושא כבר מעל חצי מאה. המודעות הגוברת לאחוזי הדיכאון הגבוהים בקרב כלל האוכלוסייה בעידן המודרני מביאה לחיפוש פתרונות אשר יענו על הצרכים של העידן החדש, תוך שימוש במתודות מתקדמות וחדשניות. לימודי פסיכולוגיה חיוביות מתחלקים למספר ענפים עיקריים, בעלי חפיפה מסוימת.  

קורס פסיכולוגיה חיובית אשר מתמקד במחקר החיים הנעימים שם את הדגש על בחינת הדרך בה אנשים חווים, צופים ומשמרים תחושות ורגשות חיוביים, הנכללים במסגרת של חיים נורמאליים ובריאים. תחום מחקר נוסף הינו מחקר החיים הטובים, אשר בוחן כיצד העיסוק של האנשים משפיע על ההרגשה האישית, ובוחן את הדרך להגעה לחיים בעלי עניין ומעורבות. השדה השלישי של לימודי פסיכולוגיה חיובית עוסק בדרכים בהם אנשים מגיעים למלאות עצמית וסיפוק, ואילו מסגרות חברתיות מסייעות להגיע לתחושה של חיים בעלי משמעות.

מכללות פסיכולוגיה  חיובית מציעות מגוון רחב של לימודים בתחום, כאשר המטרה העיקרית היא סיוע לכל אדם להגביר את האושר בחייו על מנת להגיע להנאה בהווה. מטרות משניות של לימודי פסיכולוגיה חיובית כוללות הבנת ההבדל בין פסיכולוגיה חיובית ותיאוריות פסיכולוגיות אחרות, העצמת האמונה העצמית ביכולת להשפיע על החיים והבריאות האישיים, להוסיף אושר לפעילויות השגרתיות של החיים, ולרכוש את היכולת להבחין בין העיקר והטפל בחיים על מנת לבחור מטרות מתאימות וברות השגה.

משך לימודי פסיכולוגיה  חיובית משתנה בהתאם למסלול הלימודים, אך בדרך כלל ישנם תשעה מפגשים המשלבים בין תרגול מונחה, רכישת ידע תיאורטי, קריאה מודרכת, והתנסות מעשית. לאחר סיום קורס פסיכולוגיה חיובית ניתן להתמחות בתחום על מנת לעסוק באימון בגישת הפסיכולוגיה החיובית, אולם לשם כך יש להשלים פרקטיקום, סטאז', ומטלות שונות. כיום ישנה מודעות גבוהה לחשיבותו של האושר בחיי היום-יום, ועל ישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים בתחום הפסיכולוגיה החיובית.

אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מעודכן ואובייקטיבי על מסלולי הלימוד בארץ, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם כל מוסדות הלימוד בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב