דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגות גאים ומערכת המשפט 

מאת    [ 17/10/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2023 פעמים ]

אנו חיים בעולם פוסט מודרני שבו ההסתכלות על חיי המשפחה יוצאת מנקודת מבט של אושר ורצונות הפרט ולא מתוך חשיבה לאומית כוללת. בעבר היינו ערים למעט מאוד סובלנות (אם בכלל) כלפי חריגות מינוריות מ"מה שצריך להיות". כיום, לשמחתנו הרבה, החברה הופכת להיות סובלנית יותר ונוטה שלא להתערב בעניינים האישיים של הזוג.

למרות שהחברה ויתרה על המעורבות הבלתי פוסקת בענייני הפרט, החוק טרם הספיק להתעדכן. אם נקרא לילד בשמו – זוגות חד מיניים עדיין לא יכולים להתחתן ונושא אימוץ לזוגות חד מיניים מורכב יותר ממקרי אימוץ אחרים.

 

הסכם יחסי ממון

משמעו של הסכם חיים משותפים הוא קביעת חוקים וכללים שיחולו על הזוג במקרה של פרידה. במידה והזוג נשוי, הסכם יחסי ממון יקבל עדיפות על פני חוק ממון הכללי. במקרה של זוגות חד מיניים לא נשואים אין חוק החל עליהם במצב של פרידה. בצורה זו, זוגות חד מיניים עלולים להגיע לבעיה במקרה וגרו ביחד שנים רבות, צברו רכוש משותף ואז הם מחליטים להיפרד. במידה והזוג מחליט על המשך חיים משותפים, כדאי מאוד לעגן את ההחלטה הזו בהסכם יחסי ממון, משום שכך יימנעו בעיות במקרה של פרידה.

חשוב לציין שהסכם יחסי ממון שונה מהסכם ממון בכך שהוא לא מתייחס אך ורק לחלוקת רכוש במקרה של פרידה, אלא נוגע להיבטי חיים שונים. הסכם יחסי ממון יכול לכלול כוונות לאימוץ ילדים כמו גם את הכללים המנחים לגידולם. הסכם יחסי ממון זו מסגרת חוקית טובה, ובשלב הזה גם היחידה, העומדת לרשותם של הזוגות החד מיניים.

 

אימוץ לזוגות חד מיניים

המשמעות של אימוץ ילד היא השוואה מלאה למעמד של הורים ביולוגיים. במלים אחרות, מבחינת החוק, אין שום הבדל בין הורה מאמץ להורה ביולוגי. אימוץ ילד מעניק תחושה של ביטחון הן להורה והן לילד. נושא זה של אימוץ מתאפיין ברגישות רבה באופן כללי, ובמיוחד בתחום של אימוץ לזוגות חד מיניים. הכלל המנחה כיום בעולם האימוץ זה טובת הילד, אך לא ניתן לבנות עליו.

אימוץ לזוגות חד מיניים מתייחס לשני מצבים, הראשון הוא אימוץ ילד שאינו ילד ביולוגי של אחד מבני הזוג והמצב השני מתייחס למצב בו לבן זוג אחד יש ילד ביולוגי ובן הזוג השני מעוניין לאמץ אותו. באשר למקרה הראשון, ברור למה יש צורך באימוץ רשמי, אך באשר למקרה השני, יש הרואים באימוץ עניין פורמלי בלבד. ובכן, קיימת חשיבות רבה של אימוץ חוקי של הילד וזאת בעיקר במטרה להבטיח את המשך הקשר של ההורה הלא ביולוגי עם הילד גם במקרה של פרידה או מוות של ההורה הביולוגי. לצערנו הרב, בעבר קראו כבר מקרים בהם אנשים שראו עצמם כהורים לכל דבר מצאו עצמם משוללי זכויות כי לא היה להם מסמך רשמי על אימוץ. אימוץ לזוגות חד מיניים זה עניין שחשוב להסדיר אותו באופן רשמי. החדשות הטובות הן שיש כיום ארגונים המסייעים לזוגות חד מיניים להסדיר את העניין הלא פשוט הזה. פעילותם של הארגונים הללו נובעת בעיקר מהרצון העמוק לשנות לטובה את פני החברה.

 

משפחה גאה- אתר לזכויות המשפחות הלהטב"יות בארץ




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב