דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ברוכים הבאים לעתיד של עולם התזונה 

מאת    [ 16/10/2010 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2843 פעמים ]

ברוכים הבאים לעתיד של עולם התזונה

כשג'ושוע רוזנטל החל לעסוק בתחום התזונה האינטגרטיבית לפני קרוב ל-20 שנה, הוא היה רק אדם אחד עם רעיון פשוט – הוא חשב שאם רק ירצה, הוא יוכל לשנות את הרגלי האכילה של אנשים ויוכל לעזור לשנות את העולם. הוא התחיל עם כיתה קטנה של תלמידים נלהבים שחלקו עמ את החזון. הם ראו לפניהם אתגר גדול.

מאז התפתחה וצמחה התנועה הבריאותית. מאמרים בנושאי מזון ובריאות מופיעים על שעריהם של כתבי עת חשובים. בבית הלבן יש גן ירקות אורגניים. בתי הספר בארה"ב אוסרים הצבה של מכונות שתיה קלה ומכירה של דברי מאפה בשטחיהם. שוק המזונות המלאים הוא כיום השוק הגדול ביותר של מזונות טבעיים ואורגניים. יותר ויותר אנשים מגלים עניין בתחום זה והופכים להיות מודעים יותר. מה שנחשב פעם לאלטרנטיבה הופך היום לחלק מהגישה המקובלת.

בשנה שעברה בית הספר של ג'ושוע, The Institute for Integrative Nutrition, השיק את תוכנית הלמידה מרחוק ובכך איפשר לתלמידים מרחבי העולם כולו להתנסות בתוכנית שלו. ככל שבית הספר מפיץ את המסר לקהל העולמי, הקהילה שלו צומחת בקצב הולך וגדל. כיום בית הספר מונה כ-10,000 איש ביניהם תלמידים ובוגרים ב-50 מדינות (בארה"ב) וביותר מ-60 מדינות אחרות ברחבי העולם.

זה לא מפתיע את ג'ושוע. אנשים תמיד רוצים לדבר על בריאותם וזקוקים לכך. אתם ודאי יודעים זאת גם כן. סביר להניח שאתם האנשים שאליהם פונים האחרים כדי לקבל עצה בתחום התזונה וקרוב לוודאי שאתם אוהבים לסייע לאחרים, גם אם אינכם מקבלים כל תמורה לכך. אבל מדוע שלא תקבלו תשלום עבור הדבר שאתם אוהבים לעשות?

הנה כמה מושגים מעולם התזונה האינטגרטיבית:

ביו-אינדיבידואליות

אין דיאטה אחת המתאימה לכולם. אנחנו בוחנים הרגלי אכילה שונים כדי לגבש גישה אישית ההולמת את האדם ומתאימה לגילו, מצב בריאותו, רמת הפעילות שלו, מקום מגוריו, העדפותיו וטעמו האישי.

תיאוריות בתחום התזונה

אנחנו מלמדים על היתרונות והחסרונות של למעלה ממאה תיאוריות תזונתיות, על מנת שתוכלו לסייע ללקוחות שלכם לגלות מה מתאים להם.

מזון ראשוני (Primary Food)

המזון שאנו מכניסים לפינו אינו הדבר היחיד שמזין אותנו. אנו ניזונים ממרכיבים נוספים בחיינו – ממערכות יחסים בריאות, מפעילות גופנית סדירה, מקריירה מספקת ומאורח חיים רוחני. אלה  עשויים למלא את נפשנו ולהשביע את הרעב שלנו לחיים.

ניתוח התשוקות למזון (Deconstructing Cravings)

אנשים רבים סבורים שהשתוקקות למזון היא בעיה, אבל ההשתוקקויות הללו ממלאות תפקיד חיוני בהבנה של צרכי הגוף. תלמדו מדוע אנשים מתאווים למזונות מסוימים, כמו שוקולד, צ'יפס וקפה ומתי כדאי להיכנע לתשוקות האלה.

שיטת ההוספה (Crowding Out)

רוב המומחים מתחום התזונה נותנים ללקוחותיהם רשימה של מזונות שמהם יש להימנע. זה מסביר מדוע אנשים כה רבים נרתעים מעיסוק בתזונה. בגישה זו מוסיפים מזונות בריאים לתפריט התזונתי שלכם מבלי לקצץ במזונות המסבים לכם הנאה.

האנרגטיות של המזון

לכל מזון יש איכויות ייחודיות ותכונות אנרגטיות המשפיעות על גופנו והן תלויות במקום, בתקופה ובאופן שבו גודל והוכן המזון. נדון במזונות השונים וכיצד משפיעים תנאי הגידול שלהם על ההרגשה שלכם.

הקשר בין מזון למצב הרוח

מחקרים מדעיים וחוויות אישיות גם יחד מלמדים שהדברים שאנו מכניסים אל פינו משפיעים על המחשבות, הרגשות והמעשים שלנו. נעניק לכם את הכלים שיאפשרו לכם לנתח את התחושות הייחודיות העולות בכם לאחר אכילה של מזון מסוים.

לחצו כאן לפרטים נוספים אודות תזונה אינטגרטיבית


זהר צמח וילסון
יועץ בריאות ותזונה אינטגרטיבית
הדרכה ואימון לשיפור ויצירת אורח חיים בריא
באתר של זהר מאמרים ומידע נוסף אודות בריאות ותזונה
לאתר התזונה של זהר

לאתר המכון לתזונה אינטגרטיבית - לימודי הכשרה כמאמני תזונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב