כולכם כבר ודאי מכירים את תחום הפרסום במנועי חיפוש אבל לא בטוח שאתם מודעים לעוצמה שטמונה בערוץ שיווק זה.
כיום כמעט כל עסק משתמש בטכניקת הפרסום הממומן ppc ובמיוחד בישראל הקטנה שבה המון מפרסמים ומעט לקוחות.
הדבר יוצר תחרות קשה והמודעה שתנצח היא זו שהכי רלוונטית לגולש המחפש (הלקוח הפוטנציאלי שלכם).
למרות זאת עדיין הפוטנציאל בקידום אתרים בגוגל הממומן הוא גדול וכמובן בתנאי שעושים את זה נכון לפי יעדים שנקבעו מראש
ואסטרטגיות מתוכננות היטב.
אז מה גרם לגוגל להיות מנוע החיפוש המוביל בעולם ולהשאיר את שאר מנועי החיפוש מאחור,עם נתח שוק קטן מאוד.
כשהתחיל המודל של פרסום ממומן במנועי חיפוש הדגש היה על התשלום להקלקות ppc ובאיזו מודעה יש למנוע החיפוש
אינטרס כלכלי יותר גדול,ועל הבסיס הזה היו קובעים איזו מודעה תנצח במכרז.
מי שמציע Bid יותר גבוה המודעה שלו תופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש SERP.
בא גוגל ונכנס לתמונה שהכניס למשוואה גם את הרלוונטיות של המודעה לשאילתת החיפוש של הגולשים.
וככה קבע שלא מספיק שהצעת המחיר למודעה גבוהה מהצעות אחרות אלא הדבר העיקרי שהמודעה תהיה רלוונטית
למה שמחפש הגולש.
וזה מה שהפך את גוגל למנוע החיפוש הטוב ביותר ולכן גולשים מעדיפים להשתמש בגוגל מאשר במנועים
כמו Yahoo,MSN,AOL,BING ואחרים.
גם בקידום האורגני האלגוריתם של גוגל יודע לזהות רלוונטיות ומי שמנסה להתחכם נענש ונכנס לרשימה השחורה.
ידוע שרבים ניסו "לעבוד" על גוגל ולשתול מילות מפתח באתרים שלהם בצבע של רקע הדף על מנת שהגולשים לא יבחינו במילים אבל גוגל כן יסרוק אותם.או להציף את הדף בביטויי מפתח בצפיפות מאוד גבוהה של מעל 8% כדי שגוגל "יבין" שהדף רלוונטי לשאילתת החיפוש שכללה את ביטויי המפתח.
כל אלה טעויות שהאלגוריתמים של גוגל יודעים לזהות והתוצאות לגבי "מתחכמים" אלה יהיו בדיוק ההיפך ממה שציפו.
זה גם מסביר למה גוגל משתמש באפקט ארגז החול לגבי אתרים חדשים שעולים לאוויר,ורק לאחר תקופה של מספר חודשים
אם הכל בסדר והאתר גודל בצורה סבירה,אז הם יגיעו לדירוג קצת יותר גבוה בתוצאות החיפוש.
בכל פעם שמחפש מקליד בתיבת החיפוש בטויי מפתח הוא מספק על עצמו מידע רב למנוע החיפוש ואם יש מישהו בעולם שיודע
מה אנשים מחפשים הרי זה גוגל.
כשהגולש מתבונן בתוצאות החיפוש לאחר שהקיש אנטר הכל שקוף מבחינתו הוא רואה רק את הביטויים שהוא הקליד בתיבה
לכן כדאי למפרסמים באדוורדס וגם כמובן בקידום האורגני לכלול בכותרת את ביטויי החיפוש שהגולשים מחפשים.
היכולת של המשווק במנועי החיפוש לתקשר עם המחפשים היא העוצמה של השיווק במנועי חיפוש SEM.
לדוגמא מחפש הקליד בגוגל "בנה אתר בעצמך" ומופיעה בתוצאות המודעה "בנה אתר בעצמך עכשיו" כמובן שהגולש יעדיף את אותה המודעה,דבר זה מבחינת המשווק זה פגיעה במטרה.
אורן כהן בונה אתרים סוחר באיביי ויזם ממליץ על חברה לבניית אתריםהצטרפו לקבוצה בנייה ואחסון אתרים בפייסבוק וקבלו יעוץ חינם!