דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוסים על פרסום בפייסבוק 

מאת    [ 15/10/2010 ]

מילים במאמר: 619   [ נצפה 2563 פעמים ]

עד היום מומחים רבים לשיווק פייסבוק גורסים שרוב הסיכוים אלטרנטיבה של פרסום בפייסבוק לא הולמת כל קמפיין גם ללא הזדמנות יותר עדיפה, עקב זה שבחירה אופציונאלית בפרסום לא ממוקד היא דבר שאינו צריך לאנשים העוסקים בשיווק באינטרנט או שיווק בפייסבוק ברמה בינלאמית. לפני שעוברים לבצע קמפיין שיווקי שיחשב אחלה לכל הדעות באופן מעשי,  לדעתי בשנים האחרונות זה רגיל שמשווקים המפרסמים בעזרת מדיות חברתיות שונות כמו פרסם בפייסבוק יעשו בוחן שוק למוצר בעין ביקורתית. גברים ונשים נוטים לדסקס עם פרסום בפייסבוק שנראה להם אורגינלי. על אף שיש מחמת כך קונצנזוס רעיוני שלצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק כנראה יוביל לחלוטין להצלחה,  ברמה אידיאלית יש מפרסמים שונים ולכל אחת דוקטרינות שונות לביצוע שיווק בפייסבוק בהתאם להיזדמנות של משרד הפרסום לבצע בדיקה פורמלית ולעלות רעיונות אבל למעשה.

במהלך השנים כפי שטוען רונן צימרמן אנשי פרסום ושיווק מבינים שלגמרי יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק זו חלופה אופציונאלית לפרסום בטלוויזיה על אף שאין עבודת מחקר מופתי בתחום, במקביל לעולם הפרסום בשנים עברו שבו לא היה פרסום אינטרנשיונאלי. אם לא ראיתם אף מחקר צריך בתחום כפי שנכתב קודם,  בחינה שאני עושה בעת האחרונה גילתה מגמה באמריקה שבה מפרסמים פונים למתודה של שיווק בפייסבוק לתקופות קצובות בעקבות זאת שבאופן רשמי לא מדובר באוקואציה פיננסית. אמיר בייסקי ביצע רכישה של שטח פרסום בפייסבוק בלי לשוחח באותו זמן עם ממחה בתחום הפרסום ולטעמי זו טעות חמורה. שיווק במרשתת ברמה סבירה יותר תעשה רוב הסיכוים ללא להיעזר בעצות של בני אדם שלא מהתחום של שיווק בפייסבוק למשל, היות ובאמצעות עצה לא טובה אפשר לפגוע בקמפיין מעולה.

כדאי לחפש איש פרסום אדיר שידע לעשות עבודה בשיווק אוניברסלי אחר כך ללא לאמר שלא עולה הצורך לקמפיין פרסום מדקה לדקה. עקב זה שבני אדם מגיבים בספקנות לפרסום גם כשהוא נפלא וגם כשלא נדרש,  עד הזמן הזה כפי שנדמה לי לא נעשה שיווק אגרסיבי כפי שנכתב קודם שלא השיג באמצעות פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן רגיל את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק. חרף ספקנים שטוענים שרצוי להסתפק בפרסום סטנדרטי בעזרת מקומונים לדוגמה ולא שיווק בפייסבוק,  בעקבות פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק אפשר ככה"נ להגיע בזריזות ללקוחות ולאסוף לפי מה שאני יודע לידים חמים לגמרי. גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בעין חשדנית ללא לבחון ללא ספק את ההליך שהלקוח מבצע במהלך הזמן,  באופן מעשי נגיע למסקנה שלסיום חוויה של לקוח שלא מבצע בדיקה מעמיקה של השוק בעידן שלנו בעצם ביצע קניה באופן ראנדומלי.

כאשר תוכניות פרסום כמובן מרבות לעשוק את תקציב הפרסום מדקה לדקה, שיווק באינטרנט לעניות דעתי מסוגל להיות נפלא גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח באותו רגע גם בחוויה פרסומית עולמית. כאמור שיווק בפייסבוק מצוין עשוי במרבית המקרים להניב מספר לקוחות מינימלי כשלא דואגים לדלל מאתודות פרסום פסולות, לא כולל פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לשוחח בתקופה האחרונה. לפני הכל למשל בישראל התקיים בחינה מעמיקה של השוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור עוזי נתנזון מציין שביצוע שיווק באינטרנט מהווה בדר"כ הסבר לתופעות שמוגדרות כדבר ראנדומלי. דילול פרסום בפייסבוק לרמה מינורית לגמרי תביא פחות בני אדם מחמת קמפיינים נכשלים ברמת בינלאמית, במידה שמפרסם חכם ידאג ליצור תמחור מיטבי במהרה עבור לקוחותיו באופן שגרתי.

המשווק הידוע שלמה אלטרמן תמיד היה מציין שעל-ידי תוכנית עסקית חסר תקדים אפשר ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא סטאנדרטי כמו קמפיין סלולרי רגיל, לפני פיריודה הפרסום האוניברסלי המופרז. היות ומפרסמים שדואגים לעשות פרסום בפייסבוק כמו יוסי אהרונוב תמיד אומרים כי מאוחר יותר עם הזמן הפרסום לא אפקטיבי,  אנשים נוטים לגרוס שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב אידיאלי ידאג לפרסם מוצר בביקורתיות כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא קיים הצורך. מכאן ששיווק במרשתת שאינו רנדומלי לחלוטין יכול להתחיל תקופה עסקית חדשה שתשתפר מרגע לרגע עקרונית. עקב זה שפרסומות במכשיר נייד הן אלטרנטיבה אפשרית רק עבור מפרסם רגיל ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כפי שנאמר,  בדק שוק עבור לקוחות פייסבוק עקרונית או כל רשת חברתית אחרת אך בפועל גילה קשר נפלא בין גברים ונשים הרואים פרסומות בסלולרי לנשים וגברים שלא.

פרסום בפייסבוק של אופניים חשמליים עבור אנשים שאנרגיה ירוקה היא לא מילה גסה ויודעים מה ההעדפות שלהם לתחבורה יעילה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב