מיתוסים על פרסום בפייסבוק
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מיתוסים על פרסום בפייסבוק 

מאת    [ 15/10/2010 ]
מילים במאמר: 619   [ נצפה 1859 פעמים ]

 
 

עד היום מומחים רבים לשיווק פייסבוק גורסים שרוב הסיכוים אלטרנטיבה של פרסום בפייסבוק לא הולמת כל קמפיין גם ללא הזדמנות יותר עדיפה, עקב זה שבחירה אופציונאלית בפרסום לא ממוקד היא דבר שאינו צריך לאנשים העוסקים בשיווק באינטרנט או שיווק בפייסבוק ברמה בינלאמית. לפני שעוברים לבצע קמפיין שיווקי שיחשב אחלה לכל הדעות באופן מעשי,  לדעתי בשנים האחרונות זה רגיל שמשווקים המפרסמים בעזרת מדיות חברתיות שונות כמו פרסם בפייסבוק יעשו בוחן שוק למוצר בעין ביקורתית. גברים ונשים נוטים לדסקס עם פרסום בפייסבוק שנראה להם אורגינלי. על אף שיש מחמת כך קונצנזוס רעיוני שלצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק כנראה יוביל לחלוטין להצלחה,  ברמה אידיאלית יש מפרסמים שונים ולכל אחת דוקטרינות שונות לביצוע שיווק בפייסבוק בהתאם להיזדמנות של משרד הפרסום לבצע בדיקה פורמלית ולעלות רעיונות אבל למעשה.

במהלך השנים כפי שטוען רונן צימרמן אנשי פרסום ושיווק מבינים שלגמרי יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק זו חלופה אופציונאלית לפרסום בטלוויזיה על אף שאין עבודת מחקר מופתי בתחום, במקביל לעולם הפרסום בשנים עברו שבו לא היה פרסום אינטרנשיונאלי. אם לא ראיתם אף מחקר צריך בתחום כפי שנכתב קודם,  בחינה שאני עושה בעת האחרונה גילתה מגמה באמריקה שבה מפרסמים פונים למתודה של שיווק בפייסבוק לתקופות קצובות בעקבות זאת שבאופן רשמי לא מדובר באוקואציה פיננסית. אמיר בייסקי ביצע רכישה של שטח פרסום בפייסבוק בלי לשוחח באותו זמן עם ממחה בתחום הפרסום ולטעמי זו טעות חמורה. שיווק במרשתת ברמה סבירה יותר תעשה רוב הסיכוים ללא להיעזר בעצות של בני אדם שלא מהתחום של שיווק בפייסבוק למשל, היות ובאמצעות עצה לא טובה אפשר לפגוע בקמפיין מעולה.

כדאי לחפש איש פרסום אדיר שידע לעשות עבודה בשיווק אוניברסלי אחר כך ללא לאמר שלא עולה הצורך לקמפיין פרסום מדקה לדקה. עקב זה שבני אדם מגיבים בספקנות לפרסום גם כשהוא נפלא וגם כשלא נדרש,  עד הזמן הזה כפי שנדמה לי לא נעשה שיווק אגרסיבי כפי שנכתב קודם שלא השיג באמצעות פניה ללקוחות פוטנציאליים באופן רגיל את יעדיו כמו פרסום בפייסבוק. חרף ספקנים שטוענים שרצוי להסתפק בפרסום סטנדרטי בעזרת מקומונים לדוגמה ולא שיווק בפייסבוק,  בעקבות פילוח ממוקד שמאפשר שיווק בפייסבוק אפשר ככה"נ להגיע בזריזות ללקוחות ולאסוף לפי מה שאני יודע לידים חמים לגמרי. גם אם נבחן פרסום בפייסבוק בעין חשדנית ללא לבחון ללא ספק את ההליך שהלקוח מבצע במהלך הזמן,  באופן מעשי נגיע למסקנה שלסיום חוויה של לקוח שלא מבצע בדיקה מעמיקה של השוק בעידן שלנו בעצם ביצע קניה באופן ראנדומלי.

כאשר תוכניות פרסום כמובן מרבות לעשוק את תקציב הפרסום מדקה לדקה, שיווק באינטרנט לעניות דעתי מסוגל להיות נפלא גם בתור פרסום בפייסבוק כשיש מיקוד ופילוח באותו רגע גם בחוויה פרסומית עולמית. כאמור שיווק בפייסבוק מצוין עשוי במרבית המקרים להניב מספר לקוחות מינימלי כשלא דואגים לדלל מאתודות פרסום פסולות, לא כולל פרסום בפייסבוק שעליו מומחים מרבים לשוחח בתקופה האחרונה. לפני הכל למשל בישראל התקיים בחינה מעמיקה של השוק על שיווק בפייסבוק בו פרופסור עוזי נתנזון מציין שביצוע שיווק באינטרנט מהווה בדר"כ הסבר לתופעות שמוגדרות כדבר ראנדומלי. דילול פרסום בפייסבוק לרמה מינורית לגמרי תביא פחות בני אדם מחמת קמפיינים נכשלים ברמת בינלאמית, במידה שמפרסם חכם ידאג ליצור תמחור מיטבי במהרה עבור לקוחותיו באופן שגרתי.

המשווק הידוע שלמה אלטרמן תמיד היה מציין שעל-ידי תוכנית עסקית חסר תקדים אפשר ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שיהיה לא סטאנדרטי כמו קמפיין סלולרי רגיל, לפני פיריודה הפרסום האוניברסלי המופרז. היות ומפרסמים שדואגים לעשות פרסום בפייסבוק כמו יוסי אהרונוב תמיד אומרים כי מאוחר יותר עם הזמן הפרסום לא אפקטיבי,  אנשים נוטים לגרוס שקמפיין שיווק בפייסבוק שיחשב אידיאלי ידאג לפרסם מוצר בביקורתיות כלפי הפרטים הקטנים של הפרסום גם כשלא קיים הצורך. מכאן ששיווק במרשתת שאינו רנדומלי לחלוטין יכול להתחיל תקופה עסקית חדשה שתשתפר מרגע לרגע עקרונית. עקב זה שפרסומות במכשיר נייד הן אלטרנטיבה אפשרית רק עבור מפרסם רגיל ולא מי שעושה שיווק בפייסבוק כפי שנאמר,  בדק שוק עבור לקוחות פייסבוק עקרונית או כל רשת חברתית אחרת אך בפועל גילה קשר נפלא בין גברים ונשים הרואים פרסומות בסלולרי לנשים וגברים שלא.

פרסום בפייסבוק של אופניים חשמליים עבור אנשים שאנרגיה ירוקה היא לא מילה גסה ויודעים מה ההעדפות שלהם לתחבורה יעילה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב