דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אונס ומעשים מגונים 

מאת    [ 14/10/2010 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 3399 פעמים ]

חשד פלילי בגין אונס ומעשים מגונים, הוא אינו דבר של מה בכך. מדובר בהאשמה חמורה מאוד, אשר עלולה לשנות את חייהם וכן, אתם עומדים בפני עונש מאסר.

 

אחד הדברים שאנשים אינם מבינים זה איך הם יכולים להיות מואשמים הן באונס והן במעשים מגונים. שהרי אונס פירושו כפיית קיום יחסי מין על אדם כלשהו וכל מה שנכלל במעשה מגונה, הרי נמצא כבר בתוך האשמה הזו.

 

טעות חמורה : גם אם אתם עומדים בפני אשמה של אונס, אין זה אומר שאי אפשר להגיש כתב אישום נגדכם  אתכם על כמה אישומים נפרדים. כך למשל במקרה של יוסי, שהואשם באונס וביצוע מעשים מגונים ומעשה סדום. כתב האישום פורק למספר סעיפים, כאשר לכל אחד מהם מדד ענישה אחר.

 

 

מה זה בעצם אומר?

 

ראשית זה אומר שאתם נשפטים על כל סעיף בנפרד, כך שיש אפשרות שתמצאו את עצמכם מזוכים מאשמת האונס, אולם אשמים בסעיף המעשה המגונה .

 

פירוק הסעיפים מאפשר לעורך הדין שלכם להתמודד בכל פעם עם אשמה אחרת, כך שכל האשמה ניתן להפריך באמצעות ראיון וחקירה נגדית.

לדוגמא- כאשר אישה מתלוננת על ביצוע אונס ומעשים מגונים, עורך הדין יכול להוכיח שלא בוצע אונס, אלא שהעבירה שבוצעה נכללת תחת האשמה של מעשים מגונים בלבד. התוצאה, זיכוי מאשמת האונס והעמדה בפני עונש חמור הרבה פחות.

 

יתרה מזאת, האשמה במספר סעפים בעבירות מין, מאפשרת לעורך הדין שלכם, להגיע להסדר טיעון עם התביעה ולהשיג הקלה בעונש. כך למשל- הנאשם יכול להודות בביצוע מעשים מגונים ולא בביצוע אונס ולרצות את עונשו רק על סעיף המעשה המגונה.

 

ארנון עמד בפני האשמה של אונס ומעשים מגונים. בכתב האישום פירטה התביעה את המעשים, שכללו  - נגיעה באיבר המין הנשי, נגיעה בחזה, נשיקה בצוואר וקיום יחסי מין בכפייה. קיום יחסי מין נכללו תחת סעיף העונש ושאר המקרים תחת סעיף מעשה מגונה . העונש על מעשה מגונה נע בין שנה לעשר שנים, תלוי במידת החומרה של המעשה, בנסיבות האירוע, מבצע העבירה וגיל המתלוננת. העונש על אונס לעומת זאת נע בין 16 ל20 שנה. אם יש לכם עורך דין פלילי טוב, שיכול להפריד את סעיפי כתב האישום ולהוציא אתכם זכאים מאשמת אונס, הרי שהעונש הצפוי לכם קל הרבה יותר. זו יכולה להיות הקלה במסגרת הודאה ועסקת טיעון, או הקלה באמצעות הוכחות וניהול משפט.

 

 

אסטרטגיה של מהקל אל הקשה

כאשר הינכם עומדים בפני אשמה של אונס ומעשים מגונים, עורך הדין שלכם יבדוק האם ניתן להפחית את כתב האישום למעשים מגונים בלבד, על ידי ביטול סעיף האונס או על ידי הפרכתו, באמצעות ראיות. הדיאלוג בין עורך הדין לפרקליטות, יתמקד בניסיון להוכיח שהמעשים המיוחסים, מתאימים לסעיף המעשה המגונה, כך שתעמדו בפני אשמה חמורה פחות.

 

אם אתם עומדים בפני אשמה של אונס ומעשים מגונים, עליכם לפנות באופן מיידי לעורך דין פלילי, המתמחה בעבירות מין. רק עורך דין בעל ניסיון ורקע בייצוג בעבירות מין, יידע להתנהל נכון ולהפחית את כתב האישום, בהתאם לנסיבות בשטח.

 

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב