דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת תוכן לאינטרנט - איך נעודד גולשים לקרוא תוכן שכתבנו? 

מאת    [ 13/10/2010 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 1953 פעמים ]

רשת האינטרנט מלאה במילים שאיש אינו קורא. מחקרים בנושא הקריאה באינטרנט העלו נתונים מפחידים ממש. מסתבר שאנשים כמעט ואינם קוראים באינטרנט, הם פשוט מרפרפים על התוכן ועוברים הלאה. מחקרים מראים כי אנשים שוהים באתר אינטרנט בממוצע רק כמה שניות. מחקר אחר, של חוקר השימושיות ג'ייקוב נילסן, מראה שאנשים בממוצע קוראים 20% מהטקסט שמופיע בעמוד. עשרים אחוז בלבד. אם כך, השאלה האמיתית אינה צריכה להיות "איך נכתוב לאינטרנט", אלא "איך נוודא שיקראו את מה שאנחנו כותבים". לשאלה הזו, למרבה השמחה, יש תשובות, ואלה יפורטו במאמר זה.

מעניין? חכו לבואם של הטיפים...

האינטרנט הוא מדיום תזזיתי. יותר מכל מדיום אחר, קשה לגרום לאנשים שלא לנדוד הלאה לעמוד הבא. כתיבה שיווקית לאינטרנט שונה לגמרי מכתיבת ספר, כתבה עיתונאית או דיווח חדשותי. ההנחה הבסיסית בכתיבה שיווקית לאינטרנט היא שהקוראים יקראו את כל המאמר רק אם הוא מעניין אותם, משפר את חייהם וכתוב נכון. בין אם אתם שולחים ידיכם בכתיבה שיווקית, קופירייטינג אינטרנטי, מעלים בלוג, כותבים מאמר, מרהטים את ההומפייג' שלכם בתוכן או מנפקים ניוזלטר, התפקיד שלכם ככותבים אינטרנטיים, מתחלק לשניים:

1.        לוודא שמי שהתוכן באמת מעניין אותו, יקרא עד הסוף. כיצד נוודא שהמעוניינים יקראו את הבלוג, עמוד הבית או הניוזלטר? באמצעות הבלטה של מה יוצא לגולשים מזה שהם קוראים את התוכן, כתיבה לפי הכללים (על כך בהמשך) והמון המון יצירתיות, עניין ורגש.

2.        לוודא שגם הגולשים חסרי הסבלנות, יוכלו לסרוק במהירות ולהבין מה כתוב בעמוד. התוכן האינטרנטי שניצור יצטרך להותיר חותם, גם בקרב "הסורקים", אלה שמבלים שמונה שניות בעמוד. את התוכן נהפוך לזכיר באמצעות יישום כללי כתיבה לאתרי אינטרנט, שמסיייעים גם למי שחפץ רק לסרוק את העמוד. דבר אחד יכול אני להבטיח - הכללים אינם מורכבים. כללים טכניים

  • כתיבת תוכן לאתרים צריכה להיות קצרה. חלק ממומחי האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) יאמרו לכם לכתוב טקסטים ארוכים. הם שוגים. הדעה הרווחת היום בקרב מומחי ה-SEO היא שחלפו ימי הטקסט הארוך, המקבץ ביטויי מפתח רבים בעמוד אחד. גוגל בעצמה אומרת - אל תתייחסו למנועי החיפוש, התייחסו לגולשים בלבד, ואלה מעדיפים לקרוא כמה שפחות (הקיראה ממסכי מחשב איטית ומסורבלת הרבה יותר מכל מדיום אחר). מהי כתיבה קצרה? תלוי בסוג התוכן - עמוד ליבה באתר - 250-400 מילה. מאמר - עד 700 מילה.
  • הכותרת צריכה להכיל עד 10 מילים, רצוי מאוד שפחות. כותרת קצרה וקולעת תשכנע גולשים לקרוא את כל מה שכתבתם ולאמץ את התוכן אל ליבם ומוחם.  
  • באינטרנט צריך להשתמש בגופנים מסוג "סן-סריף", ברירת המחדל הטובה ביותר - Arial - אריאל.
  • גודל הטקסט צריך לנוע בין 10.5 ל-11.5, גודל הכותרות צריך שינוע בין 16 ל-18.
  • הרווח האופטימלי בין שורה לשורה צריך לנוע בין 1.25-1.50.
  • השתמשו בתבליטים (בולטים) ומיספורים, הם מקלים מאוד על סריקת העמוד.
  • הדגישו מילים חשובות - בבולד, הייפר-לינקים או כל דרך אחרת.

כללי תוכן

  • כותרות חייבות להתייחס במישרין לתוכן המאמר, אבל גם לעורר סקרנות.
  • הטקסט צריך שיהיה כתוב בשיטת "פירמידה הפוכה": העיקר שיהיה כתוב בהתחלה, ולאחר מכן להתחיל לפרט.
  • את הטקסט צריך לחלק לפסקאות, וגם כל אחת מאלה צריכה להיות כתובה בצורת "פרמידה הפוכה".
  • אם כבר פסקאות, אז כדאי לרווח בין הפסקאות ולתת כותרת קטנה ומעניינת לכל פסקה.
  • על כל פסקה להכיל רעיון אחד בלבד שיופיע בתחילתה.
  • הפסקה הראשונה צריכה להיות החזקה מכולן. היא צריכה "לשכנע" את הקוראים להמשיך הלאה.

חשוב מאוד גם שתבצעו מחקר של מילות מפתח, לפני כתיבת המאמר או העמוד, ושתשחילו באלגנטיות את המילים החשובות, שיסייעו בדירוג במנועים (ותקל על עבודת ה-SEO). אם חשוב לכם שאנשים המחפשים "כתיבה שיווקית" יגיעו למאמר שלכם, נסו לכתוב את המאמר סביב ההתייחסות למונח הזה. התייחסות שכזו גם תסייע במיקוד הכתיבה שלכם. כדאי מאוד שהתוכן שאתם כותבים ינוע סביב מספר מצומצם מאוד של ביטויי מפתח. אם אתם רוצים לכתוב סביב מספר ביטויי מפתח, ואפילו להקיף מספר נושאים, התגברו על הפיתוי להכניס את כולם במאמר אחד, וכתבו מספר מאמרים. זה יסייע לקוראים, ויסייע לכם.

אסיים בברכת הצלחה, ובהצעה - שלחו לי אימייל או הכנסו לבלוג של החברה, ותקבלו עצות נוספות (היריעה במאמר זה הייתה קצרה מלהכיל את כולן), ואפילו תקבלו ביקורת בונה על תוכן שיצרתם. בשנת 1996 כתב ביל גייטס מאמר בשם "Content is King". גייטס צדק. הגולשים מחפשים כיום תוכן איכותי, מעניין ורלוונטי. ספקו את מבוקשם, וכולם ירוויחו.

אייל מרקוס, מייסד ומנכ"ל חברת התוכן ספלאש. המציעה תוכן שיווקי לאינטרנט - כתיבת תוכןכתיבה שיווקיתכתיבה באנגלית והפקת סרטוני תדמית. צרו עימנו קשר כעת: href="mailto:%20kesher@splashing.co.ilkesher@splashing.co.il">">kesher@splashing.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב