דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דודי שמש-לאמץ את המשאב הכי חשוב 

מאת    [ 13/10/2010 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 1535 פעמים ]

 

בעידן בו אנרגיה ירוקה הולכת ומוטמעת בחיי היום יום שלנו והופכת להיות יותר ויותר נגישה ואף עניין של טרנד. אל לנו לשכוח קודם כול, שמבין כל האלטרנטיבות של האנרגיה החלופית שמוצעות לנו כיום, היחידה שהצליחה להוכיח עצמה עד היום היא אנרגיית השמש, שהיא אחד מן המשאבים העיקריים שלנו. לא פלא שבתחום הבית החכם של הצרכן הישראלי אחד מן המוצרים הבולטים שאנו מוכנים להשקיע בו כמעט תמיד הוא אותו המוצר של דודי שמש. שבחישוב לטווח ארוך מחזיר השקעה מאוד מהר ואף חוסך לנו הרבה מאוד כסף, במיוחד בארץ שהתברכנו בשמש כמעט ברוב ימות השנה.

דודי שמש, הם אותם שאלות ראשונות ששואלים כשמחפשים דירה. כמובן החיסכון הוא עצום כפי שציינתי לעיל. אם זאת, למרות מקורות אנרגיות נוספות כמו רוח, קנה סוכר ותירס שנחשבים חזקים מאוד בתחום האנרגיה הירוקה, שמש תמיד הייתה ותמיד תישאר המשאב והאנרגיה היעילה ביותר בעולם, כאשר היא מוכיחה את עצמה לא פעם ולא פעמיים במפרט עם מוצר מצליח בארץ ובעולם כמו דודי שמש.

עיקרון דודי שמש עובד באמצעות קולטי שמש מלבניים שמידותיהם בדרך כלל לא עולות על 80 ס"מ על 180 ס"מ וצבעם שחור. הבצע כהה כאמור עוזר רבות בקליטת חום. כמו שתמיד אומרים לנו כשאנו יוצאים לטיול תחת השמש הקופחת לא ללבוש בגדים שחורים, אז ככה באמצעות קולטי שמש כהים אנו בעצם מזמינים את קרני השמש יותר מהר לחם את צינורות הנחושת או הברזל המפותלים המכסים את רוב שטחם של המלבנים.

בתוך הצינורות של קולטי השמש, ישנם מים ואלו מתחממים במהירות עם פגיעת קרני השמש ומן האוויר החם הנוגע בצינורות. באמצעות משאבות לפעמים ולפעמים באמצעות זרם המים עולים המים לדוד ונאגרים בו וכל התהליך הזה נמשך במחזוריות עד שבהדרגה מסוימת כל המים החמים מתחממים.

אותו העיקרון של קולטי השמש מנחה כיום תחנות כוח של אנרגיה סולארית, דווקא מדבר מאוד פשוט, הגיעו אנשים למסקנה שניתן מעבר לחמם מים, גם להפיק חשמל עבור בתים ומפעלים שלמים. המסקנה החשובה הזו, היא אחד מאבני היסוד המשרתת כיום את מובילי הדעה בכל הקשור בהפיכת העולם למקום טוב יותר, נקי יותר ובטוח יותר. לא בכדי אנו רואים לפתע מכוניות חשמליות שאט אט מחליפות את המכוניות הנוסעות על בנזין או סולר וניתן לראות יותר ויותר תחנות כוח סולאריות שמתחילות לקום למרות המאבק של איילי הנפט והחשמל שמנסים לשים מקלות בקלקלים ליזמים הרוצים לבצע שינוי מהותי העלול להשבית את העסקים הרווחיים כל כך שהם בנו במשך שנים.

אין ספק שמדינת ישראל בראש ובראשונה, צריכה לאמץ את המשאב הכי חשוב שלה - השמש. דודי שמש הם רק הוכחה מובהקת קטנה למה שניתן לעשות. יש לקום ולעשות מעשה. צריך להתחיל בשינוי - מישהו אמר חדרה?

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב