דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכונות בני מזל עקרב על פי היהדות והקבלה 

מאת    [ 12/10/2010 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 9175 פעמים ]

תכונות בני מזל החודש - מזל עקרב

(24 באוקטובר עד 22 בנובמבר)

 

בני מזל עקרב הינם בעלי אישיות מאד חזקה, יש להם אופי חזק ויציב. הם עומדים על שלהם, ואינם נשברים בשום תחום. הם תקיפים, דבקים במטרה, יש להם כח רצון ממדרגה ראשונה, וכשהם רוצים להשיג משהו הם לא מוותרים. בעלי שליטה עצמית מאד חזקה, ביכולתם לכופף ולשבור יצרים. בתכונות אלו העקרב הינו מלשון "עיקר הבית".

העקרבים משתייכים ליסוד המים, ונחשבים "האבא של יסוד המים". הם מאד רגשניים ורגישים, בעצם הם הכי רגישים בגלגל המזלות, למרות שכלפי חוץ הם משדרים פנים קפואות, בתוך תוכם הם לוקחים דברים בצורה מאד חזקה. משום כך עלינו להיזהר שלא לפגוע בהם, כי הם פגיעים מאד, ו...כשהם נפגעים הם לא מוותרים, הם מחכים בפינה עד שינקמו את נקמתם, בדומה לעקרב בעל הארס הקר, הרומז לנקמה ללא פרופורציות למעשה שבגינו הוא נוקם.

לעקרבים יצרים חזקים: יצר התאוות ויצר ההרס. המחשבה וההיגיון אינם מניעים אותם באותה מידה כמו תחושות הבטן והאינטואיציה, הם נוטים להיגרר לפעולה הרסנית אימפולסיבית ללא מחשבה תחילה. בעת סערת רגשות הצורך שלהם להשיב מלחמה שערה כמעט שאינו נשלט, גם אם יידעו שהדבר יזיק להם. העקרב מאופיין גם ביצר הרס עצמי. עקב כניסה לעומק הרגש השלילי, פעמים הוא מפתח שנאה עצמית. בתכונות אלו העקרב הינו מלשון "עקירה". הסיבה לתכונות אלו, משום שהעקרבים הינם בספירת "גבורה" הנמצאת בקו שמאל - "מידת הדין", כמו שביארנו באריכות בעלון "אור עליון" גיליון חודש סיוון בעמוד 2, וזאת מלבד לכך שהכוכב השולט על העקרבים הינו הכוכב המלחמתי בעל הצבע הסמוק "מאדים". (עלון "אור עליון" הוא עלון חודשי, ובו מדורים נפלאים: מאמר אקטואלי ומדעי על החודש, אסטרולוגיה על פי הקבלה והיהדות, שאל את הרב - שאלות אקטואליות בהלכה וביהדות, סיפור החודש על כוכבים ומפורסמים - סיפורי מתח, הדרכה לזוגיות, סגולות. לראיית כל הגליונות שיצאו עד היום לחצו כאן)

התיקון של העקרב הוא להגיע לשליטה עצמית ולשליטה על הרגשות, וכבר בורא העולם נטע בהם את התכונה הזו, כנ"ל בתחילת המאמר. הוא חייב ללמוד כי האויב המר ביותר שלו הוא המלחמה עצמה, ולא הזולת שבו הוא שש להילחם בכל רגע. עליו להטביע את הכעס והשנאה החקוקים באישיותו - בים של אהבה. רק כך יוכל העקרב לבלום את הקור שאותו הוא נוטה להקרין כלפי הזולת (העקרב ארסו קר) ולעורר חיבה ורחמים.

בני מזל עקרב הינם קיצוניים בטבעם, כל מעשיהם בקיצוניות רבה וללא פשרות. גם רגשותיהם עשויים להיות קיצוניים מאוד: אהבה עיוורת וטראגית, כמו בדרמות הגדולות, וזו עלולה להפוך לשנאה יוקדת. ישנו פתגם האומר: "העקרבים, הם או נשר (הגבוה ביותר) או נחש (הנמוך ביותר)". כל זאת בניגוד למזל מאזניים שהם מאוזנים ואינם קיצוניים בכל תחום, כפי שכתבנו בחודש הקודם בעלון "אור עליון".

יש בעקרב נטייה מסוימת לאכזריות ולגאווה. שתי התכונות הללו שלובות יחדיו, הגאווה גורמת לו שיראה רק את עצמו וינהג בזרות כלפי זולתו, וכאשר הזולת אינו נחשב לאדם אלא "זר" אין כל קושי לעולל לו רע. למרות נטיות אלו אסור לעקרב להיכנע לדחפים ההרסניים הללו. אדרבא, הן מזמנות לו אתגר בעבודת המידות, אשר אם יעמוד בה יתאפשר לו לטהר ולזקק את האנרגיות החזקות שלו כך שיפעלו אך ורק לתועלת הטוב. ועוד כדאי לו לדעת, שכאשר העקרב בוגר בנפשו ומסוגל לקחת אחריות על עצמו - הוא מאד יפה ונחמד.

תכונות שונות: העקרבים מאד כישרוניים, יש להם חשיבה מאד מעמיקה, הם מבינים הרבה בנפש האדם, בעצם הם "פסיכולוגים" מטבעם, נמצא שיש להם את כל הכלים הדרושים להיות חוקרים ובלשים טובים מאד. בכל תחום הם הולכים בצורה מאד מתפתלת, כלומר, כדי להשיג את מטרותיהם הם לא ילכו ישר (דוגרי), אלא ילכו סחור סחור. טיפוסים חשדניים בכל אחד. אנשים מאד סודיים, וסודותיהם שמורים בקנאות קיצונית. העקרבים אוהבים להתחדש: לקנות דברים חדשים, להתחבר לרעיונות חדשים, לקרוא דברים חדשים. העקרבים מקרינים כוח מגנטי חזק מאוד, על אף שכלפי חוץ הם קרים ומרוחקים.

הפרק בתהילים שמסרו לנו חכמי הקבלה המתאים לבני "מזל עקרב" הינו פרק פ', המתמיד לקרוא פרק זה גורם לפתיחת מזלו. סגולה מהזוהר לפתיחת מזל עקרב היא קריאת "ביום השמיני" של קרבנות הנשיאים (במדבר פרק ז פסוקים נד-נט).

פורטל יהדות, אתר "יהדות נט": מאמרי יהדות, מאמרי הוכחה ליהדות, קבלה לעם, אסטרולוגיה יהודית, משפחה וזוגיות, הלכות, סגולות, סיפורים. "שאל את הרב" - רב מוסמך להוראה ומרצה בכיר ליהדות ישיב על שאלותיכם בהלכה וביהדות. "הורדות" - כל עלוני אור עליון להורדה. "וידאו" - הרצאות ביהדות וקבלה לצפייה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב