דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חשוב לדעת על שערים? 

מאת    [ 11/10/2010 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2276 פעמים ]

 

מהו תפקידם של שערים ? האם תפקידם הוא לחסום או לאפשר גישה למקום זה או אחר? האם שער הניצחון בפריז או דומיו חוסמים משהו? ובכן ידוע לכל ששערים אלו אינם ממלאים פונקציה כזו, כלומר יש להם פונקציה סמלית מקיפה הרבה יותר מהתפקיד הפונקציונאלי של לחסום גישה.

בראש ובראשונה שערים מסמלים כניסה לטריטוריה זו או אחרת. באוניברסיטה העברית אפשר לראות כמה וכמה שערים שאינם סוגרים שום דבר ואינם מחוברים לגדרות. הם פשוט מסמלים שכל מה שלפני השער אינו שייך לתחומי האוניברסיטה, וכל מה שהוא מעבר לשער נמצא בתחומה. אותו הדבר אמור לגבי שער הניצחון בפריז שהוא מסמל כניסה אל העיר, גם אם זוהי אינה הכניסה הרשמית לעיר.  

שערים מוכרים לנו מימים ימימה, ואולי השער ההיסטורי המפורסם ביותר הוא שערה של העיר טרויה. 10 שנים ניסו טובי הלוחמים היוונים לפצח את שעריה של טרויה, וכזכור לא הצליחו ולכן נאלצו להשתמש בתחבולתו של אודיסיאוס על מנת לנצח את המלחמה הארוכה הזו.

שערים היו חלק בלתי נפרד מהמבצרים האדירים של האצילים בימי הביניים באירופה, אך עם ההתפתחות של הנשק הארטילרי הכבד ותהליכי העיור המואצים החומות נעלמו, אך השערים עדיין שם, בין אם אנו מדברים על שערים עירוניים סמליים או שערים מתפקדים של מוסדות.

כיום השערים הפכו להיות הרבה פחות מאסיביים ממה שהיו בעבר. השערים של ימי הביניים הצריכו כמה וכמה גברים חסונים על מנת לפתוח או לסגור אותם, ואילו השערים המודרניים אינם מצריכים יותר מלחיצת כפתור.

כיום מוסדות וחברות המעוניינות להגביל גישה של אנשים זרים מגדרים את השטח שלהם בגדרות ומוסיפים שערים חשמליים. כל עובד מורשה מקבל שלט או כרטיס עובד המאפשר לו פתיחה נוחה של השער. שערים מודרניים אלו מספקים את שתי הפונקציות, הן הסמלית והן הפונקציונאלית. אותם שערים מסמלים את הרכוש הפרטי של אותה חברה או אותו מוסד ומצד שני הם גם מונעים את הגישה לאותם מקומות במובן המוחשי ביותר.

שערים זו גם שיטה מצוינת להרחיק זרים מהחנייה הפרטית של ביתכם או בית העסק שלכם. אם השער סגור, אף זר לא יכול לחנות בשטח שלכם, או לחלופין, אם הוא פתוח זרים יפחדו להשאיר בשטח שלכם את הרכב מחשש שהשער ייסגר והרכב ייחסם בפנים.

מעבר לכל אלו, שערים הם גם אלמנט עיצובי מעניין מאוד. היהדות, כזכור, אינה רואה בעין יפה פיסול או ציור של דמויות, אך אותם שערים הם תירוץ טוב לקשט בכל זאת את הגנים, מבני הציבור ואפילו את הרחובות. אין שום בעיה דתית בבניית שערים ובניית שערים יפים היא בהחלט אומנות. זו סיבה נוספת למה לפעמים אנו רואים שערים שאינם חלק מגדר מקיפה מסוג זה או אחר אלא פשוט קישוט לסביבה החיצונית שלהם.

לא משנה מה המשמעות הסמלית או הפונקציונאלית של השער, בניית שערים זו אומנות אמיתית.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב