דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי באמת רשלנות רפואית ? 

מאת    [ 11/10/2010 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2273 פעמים ]

הסוגיה מהי רשלנות רפואית נראית על פניו פשוטה.
יאמר המשפטן הסביר כי כל רשלנות אשר ניתן ליחס אותה לרופא הינה רשלנות רפואית. ואולם, האם לא נכון יותר לומר כי רשלנות רפואית הינה רשלנות עצם גרימתה קשורה לפעולה רפואית - ונסביר, אם לדוג' רופא תוך כדי הליך כירורגי מבצע חיתוך לא נכון וגורם למטופל לנזק. תמונה זו קל לסווגה ככזו המהווה רשלנות רפואית. אך מה נאמר אם עצם רשלנותו של הרופא לא נובעת מהביצוע הרפואי גרידא, כי אם לנושאים שמסביבו.
לדוג', חולה במהלך ניתוח, מורדם ולפתע נופל עקב פגם במיטה. משכך, נגרמים לו נזקים שאינם קשורים להליך הרפואי הספציפי אותו עבר. האם גם אז תביעה שכזו תסווג כרשלנות רפואית - מחד, ניתן לומר שבדיקת תקינות המיטה הינה חובה של הצוות הרפואי ורשלנות בבדיקתה הינה רשלנות רפואית. מאידך, ניתן לראות בכך כרשלנות גרידא. כלומר, רשלנות "רגילה" שגם היא מקימה עילת תביעה לנפגע, אולם אין ידובר ברשלנות רפואית. מדובר באבחנה דקה אשר אף מהותית אינה משנה, אך מעניינת אקדמית. כך לדוג' גם רשלנות של מדקר סיני או מטפל בהסרת לייזר. האם ניתן לקרוא לכך רשלנות רפואית למרות שלמטפל לא תמיד יש הכשרה טיפולית/רפואית - השאלות מעניינות אך כאמור, בפעול אין זה באמת משנה דבר. אדם שנפגע כתוצאה מרשלנות זכאי לפיצוי.

החשיבות של סיווג התביעה הינה בדוקטרינות משפטיות אשר בוחנות את שאלת הרשלנות, אך על כך נרחיב בכתבה נפרדת. בכל מקרה, ככל ונפגעתם עקב טיפול כלשהו, רפואי, אלטרנטיבי, קוסמטי וכיו"ב, ייתכן והנכם זכאים לפיצוי עקב נזקיכם. לפיכך, על מנת לבדוק קיומה של עילת תביעה, יש לפנות לעורך דין העוסק בתחום הרשלנות (או רשלנות רפואית כאמור) על מנת שיבדוק את הנושא באופן ספציפי.

עורך דין רשלנות רפואית: עורך דין רשלנות רפואית הינו עורך דין ככל עורך דין. כידוע, עורכי דין הם אזרחים אשר למדו משפטים, עברו התמחות (סטאז') ולאחר מכן עברו בהצלחה את בחינות לשכת עורכי הדין. בנקודה זו לרוב, כל עורך דין בוחר את עיסוקו המרכזי. ישנם עורכי דין שמחליטים לעסוק בכל התחומים (מה שלכשעצמו בעייתי שכן קשה עד בלתי אפשרי להיות בעל מקצועיות בכל תחומי המשפט) יש שמחליטים על מספר תחומים, ויש עורכי דין שמחליטים על תחום נישה ספציפי. עורך דין רשלנות רפואית הינו עורך דין אשר לרוב מתמחה בתחום של ביטוח ונזיקין. שכן ביטוח ונזיקין הוא התחום שכולל בתוכו גם את תחום הרשלנות הרפואית. זאת שכן תביעת רשלנות רפואית הינה תביעת נזיקין לכל דבר ועניין. עורך דין רשלנות רפואית עובד לרוב בשיתוף פעולה עם מומחים רפואיים זאת שכן עיקר הטענות בתיקי רשלנות רפואית מקורן בתחום הרפואה. לכן עורך דין רשלנות רפואית צריך קודם כל לוודא שלטענות הנטענות על ידי הלקוח ישנו בסיס רפואי וזאת הוא יעשה על ידי ייעוץ עם מומחה בתחום הרפואי הרלבנטי. ככל וקיים בסיס רפואי שכזה, יערוך המומחה חוות דעת רפואית ערוכה כדין ואז עורך דין רשלנות רפואית יערוך כתב תביעה לבית המשפט ובו יטען עורך הדין את כל הטענות הרלבנטיות תוך ציון הנזקים שנגרמו לנפגע. במסגרת כתב התביעה יצרף עורך הדין את חוות הדעת הרפואית על מנת לבסס את טענותיו. בהמשך, יוכל הצד שנתבע גם כן להגיש לאחר כתב הגנתו חוות דעת רפואית נגדית. כך למעשה מתנהל תיק של רשלנות רפואית. חשוב לדעת כי בכל מצב בו סבור אדם כי הוא או מי מיקיריו נפגע כתוצאה של רשלנות רפואית יש לפנות למשרדו של עורך דין רשלנות רפואית וזה ידע לבחון את הסוגיה ולהמליץ האם יש מקום להתקדם מבחינת ההליכים המשפטיים.

 

כתב וערך: משה בר-עוז  | עוד בנושא עורך דין רשלנות רפואית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב