דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיבות מרכזיות לאבטלה הגואה בארהב 

מאת    [ 10/10/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2523 פעמים ]

אחת הסטטיסטיקות המרתקות של התקופה האחרונה הגיעה מכלכלן אמריקאי: הוא גילה כי ישנן שתי סיבות מרכזיות לאבטלה הגואה בארה"ב. אחת היא המחסור בעבודות, והשנייה היא שקיים מחסור משווע בבעלי מקצוע שמתאימים למשרות קיימות. המסקנה היא כזו - דרושים לכלכלה האמריקאית עובדים נוספים רבים במקצועות שכרגע אין להם היצע מספק.

ומה המסקנה המספרית מהמחקר הזה? לו היו בארה"ב מספר עובדים שעונים על הצורך המקצועי של השוק, האבטלה הייתה צונחת מ-9.5 אחוז ל-6.5 אחוז. כלכלה בה דרושים מספר גדול כל כך של עובדים בזמן שהאבטלה גבוהה כל כך, היא כלכלה שעומדת על בסיס לא נכון ולא יציב. ואיך זה בדיוק נוגע לנו? גם בישראל יש מה ללמוד מהמשבר האמריקאי.

המציאות בישראל

אמנם הכלכלה הישראלית איתנה יחסית ולא נפגעה מהמשבר הכלכלי העולמי בצורה שאפילו מתקרבת לאסון הכלכלי האמריקאי, אולם ניתן להסיק מסקנות גם לגבינו. גם בישראל לוח דרושים כולל הרבה מאוד משרות להן אין מספיק עובדים מתאימים. גם אצלנו רבים נוהרים לתחומים של הייטק וכלכלה ופחות לתחומי ההנדסה.

אחד היתרונות של הכלכלה הישראלית היא שהמדינה שלנו קטנה, מה שמאפשר גמישות בבחירת מקום העבודה, שכן רוב העובדים דרושים במרכז הארץ. המרחק בין המרכז לבין עיר צפונית כמו חיפה, כשעה עד שעה וחצי, זהה למרחק בין שתי ערים קרובות במדינות מערביות אחרות. הגמישות הזו מונעת מצב של מחסור גיאוגרפי בעובדים.

דרושים רעיונות לשינוי כיוון

בעיה נוספת בכלכלות המערביות היא שרבים מדי בוחרים במקצועות לא פרודוקטיביים, כמו כלכלה. כך, עדיין דרושים מספר רב של עובדים בענפים מועילים כגון הנדסה, מבלי שיש לדרישה הזו מענה ראוי. עובדים שיגלו גמישות מקצועית וישכילו לעשות הסבת מקצוע לתחום בו דרושים עובדים רבים, עשויים לקצור את הפירות של חסרונות השוק.

להפוך את החיסרון ליתרון

החסרונות של השוק עשויים להיות היתרונות שלכם. אם תדעו לשווק את עצמכם בצורה הטובה ביותר, העובדה שקיים תהליך מתמשך של גיוס עובדים בחברות רבות תשחק לטובתכם. כשחברות מפרסמות מודעות דרושים לאורך זמן, ניתן להסיק מכך שהן אינן מצליחות למצוא עובדים מתאימים.

אם תגיעו לראיון עבודה במקום עבודה כזה, העובדה שאתם יודעים כי דרושים עובדים אך קשה למצוא אותם, משמעותה שיהיה לכם יותר כוח מיקוח בשלב המשא ומתן. במקרה כזה דרושים לכם אורך רוח וסבלנות, על מנת לאמוד בצורה המיטבית את מידת הנכונות של המעסיק להתגמש לקראתכם. עם זאת, רצוי לא למתוח את החבל יותר מדי כדי שהמשרה לא תחמוק מידיכם.

אילו עובדים דרושים לעבודה?

ישנם מקצועות שתמיד מככבים בכל לוח דרושים, מקצועות בהם גם בזמני משבר ניתן למצוא עבודה רבה. אחד מסוגי העבודות האלו הוא שירות לקוחות. תמיד דרושים אנשי שירות לקוחות טלפוניים ופרונטאליים שייתנו לכל לקוח שירות אדיב, יעיל ומהיר. אם אתם בעלי התכונות הללו, לא תתקשו למצוא עבודה בתחום ואפילו די במהירות.

עוד תחום בו תמיד דרושים הרבה עובדים הוא תחום המכירות. מדובר בעבודה שאינה תמיד קלה, אך מי ש"יש לו את זה" ירוויח ממנה הרבה מאוד. אם אתם יודעים לשכנע בלי ללחוץ, להתחבב על אנשים, לדבר עם כל סוגי הלקוחות ואף פעם לא לוותר - עבודה בתחום המכירות יכולה להיות קריירה נפלאה ומאוד מאוד מכניסה. כדאי לכם לשקול זאת בחיוב.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב