דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל הבסיסי בין בינוניות ומצויינות והאם אתם מסוגלים להיות מצטיינים? 

מאת    [ 10/10/2010 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 4827 פעמים ]

 

מהו ההבדל הבסיסי בין בינוניות ומצויינות והאם אתם מסוגלים להיות מצטיינים? / מאת יואב ברנזון

 

 

בהירות מול ערפול

 

בינוניות שונה ממצויינות בדבר בסיסי אחד. בינוניות אינה ברורה, היא מעורפלת, היא שייכת לתפיסה של "הכל", "גם וגם" ו"לא יודע". זוהי התפיסה של האנשים הבינוניים והלא מחוייבים.

 

מצויינות, לעומת זאת, מאופיינת בבהירות חסרת פשרות, בהכרעה חדה, בדרך ברורה, בחוסר מוכנות לשום פשרה ובמובהקות בולטת וייחודית. למשל, ג'יימס בונד משקף סוג של מצויינות: הוא תמיד אלגנטי ולבוש בהידור, הוא תמיד ישתמש בשפה מרומזת ונקייה, הוא תמיד חושב ומתכנן ואז פועל, הוא תמצית הגבר "הנקי", "הבריא", הבטוח בעצמו והמצליחן. הוא סומך אך ורק על עצמו והוא שומר על הקלפים שלו הכי קרוב שניתן לחזה. הסיבה שהוא מצטיין נובעת לא מדמותו - אלא מהבחירה הנקייה שהוא מבצע בחייו. יש לו קו מסויים והוא שומר עליו בנאמנות אין קץ, לא משנה מהו המחיר.

 

  

 

אנשים בינוניים חוששים להכריע

 

אנשים בינוניים הם אנשים שחוששים להכריע בין אפשרויות, שחוששים לבחור בדרך מסויימת ובאמת להתחייב אליה עד הסוף. מכיוון שכך הם עושים הכל כדי לעקוף את הצורך בהכרעה על ידי הימנעות מבחירה או ניסיון לבחור את "הכל". הם למעשה הופכים לסוג של להטוטנים המנסים להיות מצטיינים בהכל - גם להצטיין בעבודה, גם לבנות קריירה ולהטביע חותם, גם להיות הורה השנה, גם להיות בן זוג השנה וגם להיות האדם הכי טוב בעולם וגם לנוח כמה שיותר אם ניתן.

 

לכאורה זה הכי קל לבחור בהכל, לבחור "גם וגם" - אבל בדרך הזאת לעולם לא תהיו מצטיינים. אין סיכוי שתצטיינו בדרך הזאת, כי הסוד למצויינות הוא הכרעה ברורה בין אפשרויות. בדרך של "הכל" או של "גם וגם" יש סיכוי של 100% שתהיו אנשים בינוניים, "כולבויניקים", אולי אפילו פחות מבינוניים, במובנים מסויימים אפילו גרועים.

 

 

  

מלמדים אותכם לא לבחור - וככה משאירים אותכם רדומים

 

החברה הבינונית מלמדת אותכם לא לבחור ולא להכריע. הכרעות מנוגדות לאופי החשיבה הבינוני, ולכן כל האנשים הבינוניים הם אנשים שהמשותף לכולם הוא קושי גדול מאוד בקבלת הכרעות, פחד להכריע, חוסר ידיעה כיצד מכריעים, מה חשוב באמת והרגל של שנים לבחור בהכל, ולמעשה לבחור להיות בינוניים תמיד.

 

חוסר הכרעה משאיר אותכם רדומים, לא מחוייבים, לא ברורים לעצמכם ולא ברורים לעולם ולאחרים, ממצים רק חלק קטן ביותר מהיכולות שלכם ולמעשה "מורחים" את הזמן שלכם בתקוות שוא ובסיפורי מעשיות שלהם אתם מחכים בזמן שהחיים שלכם עוברים לידכם.

 

 

 

גם וגם?

 

הרבה אנשים יגידו לכם שניתן לשלב. שניתן להשיג את הגם וגם. שניתן להיות "ג'יימס בונד" אבל גם עוד כמה דברים בדרך. אבל האמת היא, שזו אשליה כוזבת שמובילה אותכם היישר ובביטחה חזרה אל הבינוניות המוכרת.

 

נכון, ניתן להשיג את הגם וגם אבל יש לזה מחיר כבד, והמחיר הוא בינוניות. בינוניות היא למעשה חוסר היכולת להגיע להצלחה ברורה ובולטת מכיוון שבחרתם להשיג את "הכל" ולא הצלחתם להפריד בין עיקר לטפל, לדייק, להכריע, להתמסר למשהו מסויים ולהתחייב למשהו מוגדר ולא לערפל כללי שכולל בתוכו את כל הסופרמרקט הקיים.

 

 

וטיפ לסיום: אם אתם רוצים לנצח ולהצטיין בחיים - עליכם ללמוד כיצד לבחור וכיצד להתחייב לדרך אחת ברורה ומדוייקת. לעומת זאת, אם אתם מתעקשים להישאר בינוניים או חלילה גרועים - נסו להשיג את הכל בבת אחת ואל תוותרו על שום דבר תוך כדי. לדוגמה, ישראל היא מדינה שתעשה הכל כדי לא להצטיין והיא תילחם בערך המצויינות בחירוף נפש. זו הסיבה שלמרות כישרונותיה והפוטנציאל האדיר שיש לה ישראל היא עדיין מדינה שנואה ולא מובנת בעולם, מדינה חסרת גבולות סופיים עם שכנותיה, מדינה שחיה בסוג של "שיטת הסמוך" ו"נסתדר תוך כדי".

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב