דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קביעת מטרות אתר אינטרנט 

מאת    [ 17/05/2007 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 5316 פעמים ]

מטרות אתר מובחרות

מאת: גיא לוי

לפני שאתה ניגש לחברות בניית אתרים, כדאי כי יהיה לך יותר ממושג על איך ההצלחה של האתר שלך תראה בעינך. המטרות שלך מהאתר שלך צריכות להוביל אותך לתכנון, עיצוב ותוכנית קידום ופרסום אתר ולא ההפך.

בהמשך במאמר ישנם מספר מטרות שיכולות להיות המטרות שלך בבניית אתר.
נתינת מידע ללקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים

אם הלקוחות שלך או לקוחות אפשריים דורשים ממך לבצע אתר אינטרנט ואין לך אחד, זו תהיה המטרה שלך. הפרסום העיקרי שלך יהיה פרסום ויראלי (מפה לאוזן) ללקוחות שלך. אתר אינטרנט שיעמוד במטרה זו צריך להיות פשוט עם מידע על העסק שלך, או אתר יותר עמוק עם מסמכי לקוחות שעוברים בשגרה, קטלוגים של מוצרים שהלקוחות משתמשים בהם דרך קבע, טפסים של עבודה בשגרה עם לקוחות ועוד. תמדוד הצלחה ע"י משוב מהלקוחות שלך, כך שהם מצאו את האתר מועיל. אתר לדוגמא הוא של חברת פוליביד שביצענו זה מכבר.
יצירת פניות לקוחות חדשים

אם זו המטרה שלך, האתר שלך יהיה חלק מאסטרטגיית הפרסום שלך. תרצה לספק מידע, וגם לייצר תגובה. מיקום האתר שלך במנוע חיפוש יהיה בעל חשיבות ותצטרך לשלב עקרונות אופטימיזציה למנועי חיפוש לתוך העיצוב ויישום האתר. ע"י בוצע אופטימיזציה של אתר אינטרנט תקבל מקום גבוה בתוצאות מנועי חיפוש. מיקום במנועי חיפוש היא מטרה ארוכת טווח הדורשת סבלנות ומחויבות לבניית תכנים (עמודים שהגולשים יראו) ובניית תוכנית קישורים נכנסים לאתר שלך.עקרון נוסף שתצטרך להטמיע בתוכנית השיווק שלך הוא פרסום באינטרנט. התוצאות פה הן מידיות ואתה יכול להרחיב את כמות הביטויים שאתה מקדם, כמו כן לא נדרשת בניית תכנים או תוכנית קישורים או אופטימיזציה למרות שבוודאי הם רק יעזרו לך להתקדם ליעד. קידום אתר אינטרנט ופרסום אתר אינטרנט הם מוצרים משלימים בתוכנית שלך להצלחה. תמדוד הצלחה ע"י רכישת פניות חדשות או לקוחות דרך האתר שלך.
מכירת מוצרים

אם אתה רוצה לפתוח חנות מסחר אלקטרוני, ישנם מספר דברים לחשוב עליהם. הדבר הראשון שיש לבדוק הוא האם המוצר ניתן מכירה באינטרנט. מוצרים שאינם נשלחים טוב או מוצרים לא זולים (מעל אלפי שקלים בודדים) לא ימכרו טוב באינטרנט. מוצרי צריכה כמו כמו ספרים או אלקטרוניקה בידורית הם מוצרים בשווקים ברבייה ויהיה קשה להיכנס להתבלט עם מוצר דומה או זהה לקיימים בשוק. מכוון שקל מאוד להשוות מחירים באינטרנט ,יהיה קשה להיכנס לשווקים רבויים. מכירת מוצרי נישה כמו מתנות שנעשו ביד אדם, מוצרים שיוצרו בארץ ונמכרים לגויים יכולים להימכר ביותר קלות.

לגבי פרסום ושיווק אתר מסחר אלקטרוני ראה את הסעיף הקודם של יצירת פניות לקוחות חדשים. גם כאן תוכל לפרט על המוצרים שאתה מוכר, ללמד את הלקוחות שלך שהמוצרים שלך הם הטובים ביותר, אבל גם ללמד אותם איך להשתמש במוצרים שלך, מאיפה הם באים ועוד. זה אולי נשמע לך לא רלוונטי ללמד את הלקוחות שלך מאיפה המוצרים שלך הגיעו ואיך אתה ממליץ להשתמש בהם אבל תמיד יהיו לקוחות שיצטרכו לעבד את המידע הזה לפני ביצוע הקנייה. זוהי המלצה לבנות פורטל מידע שיתמוך במכירה וייתן ערך לקונים. ע"י נתינת ערך למוצר יוכלו למצוא אותך גולשים המחפשים איך להשתמש במוצר שאתה מוכר וכך תשיג חשיפה מוגברת למוצר וגם מכירה של המוצר. אני ממליץ גם על בניית מדריכים לשימוש במוצרים כדי למתג את עצמך כמבין גדול במוצר שאתה מוכר. ומבחינת מנועי חיפוש, אם משהוא מחפש למשל את הביטוי אתר אינטרנט או שיווק אתר אינטרנט הוא מוצא אתר זה בדף ראשון בגוגל (נכון .לכתיבת שורות אלו 12-05-2007). למה? כי כל האתר כתוב על אתר אינטרנט ושיווק אתר אינטרנט, זה למה.

תמדוד הצלחה ע"י כניסת הזמנות ועשיית כסף בחנות מסחר אלקטרוני. זה יכול להיות איטי וארוך טווח עם קידום אתר אינטרנט ומשלים ע"י פרסום בגוגל.
מתן מידע לציבור

יש אנשים שבונים אתר אינטרנט על תחביבים שלהם או מתן עזרה לקהילה. לפעמים ניתן לייצר רווחים באתר כזה ע"י פרסום בתוך האתר (במידה ויש לך יותר מ 1000 כניסות ייחודיות ביום).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב