דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יישום אסטרטגי אפקטיבי 

מאת    [ 07/10/2010 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 3568 פעמים ]

אם תתפסו יועץ אסטרטגי מנוסה, ברגע של כנות ותשאלו אותו: "מה הכי מתסכל אותך?" תקבלו תשובה אחת: "אסטרטגיה טובה שלא יושמה בהצלחה". ואכן, מה הועילו חכמים בתקנתם?

על שום מה ולמה צריכה חברה לקחת יועץ אסטרטגי, לקבל תכנית מעולה עם אסטרטגיה מוצלחת ולהיכשל דווקא בשלב החשוב ביותר, היישום? קיימות סיבות רבות לכישלון אסטרטגיות מעולות ובניהן היסחפות לשגרת היום יום, קושי בהתמודדות עם השינוי, חוסר יכולת להקצות משאבים לפרויקט האסטרטגי, מנהלים או עובדים חסרי מוטיבציה, קושי לקבל החלטות כואבות ועוד.

חברות רבות מזמינות ייעוץ מקצועי כאשר הן מגיעות לקיפאון או להפסד והן מעוניינות לעבור לצמיחה ולרווחיות אולם גם כאשר הפרויקט לכאורה מצליח הישגיו לא תמיד מחזיקים. עד מהרה נגלה כי הם נמחים ואינם משיגים את התוצאות הרצויות לאורך זמן.

אם כן מהי הסיבה לכישלון ייעוץ אסטרטגי? האם הצלחת הייעוץ תלויה בארגון בלבד או גם ביועץ?

לא נדון כאן ביועצים אשר אינם מקצועיים. חלק מהכישלונות נובעים מקשיי הארגון ליישם בהצלחה את התכנית האסטרטגית שהגה היועץ (כמפורט לעיל) וחלקם קשורים במתן מענה חד מימדי על ידי היועץ. מענה אשר נתרם על ידי השקפת עולמו ותחום התמחותו הצר של היועץ הנבחר ואשר אינו מציע פתרון מדויק לצורך מדויק אשר עלה במהלך העבודה המשותפת עם החברה או הארגון.
חוסר היכולת של יועץ להתמודד עם בעיה מורכבת אשר הפתרונות לה אינם מתחום התמחותו גוררת על פי רוב פתרון צר ולא מערכתי.

מה עושים?

זיהוי קשיים בארגון והצורך להגיע לפתרון הוא שלב הכרחי בתהליך השינוי. השלב הבא הוא איתור יועץ אשר יוכל לספק מענה רב תחומי ובין תחומי במידה ויעלה הצורך בכך. כאשר אנחנו מזהים בעיה במכירות הדבר אינו מצביע בהכרח על הצורך ביועץ שמתמחה במכירות. יתכן ובמהלך עבודתו של היועץ יתגלה שהבעיה נובעת דווקא מסכסוך בין העובדים, או בניהם לבין ההנהלה. יתכן ותתגלה בעיה טכנולוגית או חוסר בעובדים...

המסקנה המתבקשת היא שיש צורך באיתור יועץ המסוגל לספק יישום אסטרטגי לארגון - במידה ויתגלה הצורך.


מהו יישום אסטרטגי?


יישום אסטרטגי הנו מהלך כולל ומקיף המסוגל לשנות את פניו של הארגון הן בצמיחה והן ברווחיות. פסים של צמיחה מתמשכת ורווחיות. היישום האסטרטגי מספק מענה כולל לאתגרים טיפוסיים בארגון המתמודד עם רווחיות בשחיקה, חולשה תפעולית, מחסור במשאבים ועוד.
היישום האסטרטגי כולל ארבעה שלבים מובנים המותאמים לכל ארגון בכפוף לוותק שלו, למאפייניו ולצרכיו. ארבעת השלבים כוללים: גיבוש אסטרטגיה, גיבוש תכנית ליישומה, בניית תשתית לשינוי ומימוש הפרויקטים השונים המהווים את השלב הסופי בהתנעת השינוי.

אריה בן נון, מנכ"ל קבוצת פסגות המתמחה בהעברת תוכניות מצוינות ניהולית - ארגונית מבוססי תוצאות בשירות הציבורי והמגזר העסקי. פסגות מספקת פתרונות מעשיים, נקודתיים או מערכתיים, המתאימים לאסטרטגיית השיווק של הארגון, בשוק היעד שלו, בסביבה התחרותית בה פועל, במטרה להגביר את כושר התחרות של העסק מול המתחרים בארץ ובעולם.יועצי החברה מגיעים מתחומי מערכות מידע והנדסה, ליווי תהליכי צמיחה מעסק לארגון, ליווי תהליכי שינוי ושיפור מערכי שירות,שיווק ומכירות ושיפור ביצועים במוקדים טלפוניים.קבוצת פסגות www.psagot-group.co.il/ דוא"ל info@psagot-group.com טלפון 03-5222011




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב